Agora
Στη Ρωμαϊκή Αίγυπτο, τον 4ο αιώνα μ.Χ., η αστρολόγος-φιλόσοφος Υπατία της Αλεξάνδρειας μάχεται για να σώσει τη συγκεντρωμένη σοφία του αρχαίου κόσμου. Η μειοψηφία του χριστιανικού πλυθυσμού υποκινεί τη βία στους δρόμους της Αλεξάνδρειας, με αποτέλεσμα το ξέσπασμα ενός εμφυλίου πολέμου τεραστίων διαστάσεων. Ο σκλάβος της Υπατίας, Ντάβους, είναι διχασμένος ανάμεσα στην αγάπη για την […]
Στη Ρωμαϊκή Αίγυπτο, τον 4ο αιώνα μ.Χ., η αστρολόγος-φιλόσοφος Υπατία της Αλεξάνδρειας μάχεται για να σώσει τη συγκεντρωμένη σοφία του αρχαίου κόσμου. Η μειοψηφία του χριστιανικού πλυθυσμού υποκινεί τη βία στους δρόμους της Αλεξάνδρειας, με αποτέλεσμα το ξέσπασμα ενός εμφυλίου πολέμου τεραστίων διαστάσεων. Ο σκλάβος της Υπατίας, Ντάβους, είναι διχασμένος ανάμεσα στην αγάπη για την αφέντρα του και στην πιθανότητα να αποκτήσει την ελευθερία του, με την έλευση του Χριστιανισμού… Ενδιαφέρον έχουν η προσωπικότητα της Υπατίας και ο ρόλος της μάχης των θρησκειών στον μελλοντικό κόσμο, θεμιτή η προσπάθεια ανάπλασης της αρχαίας Αλεξάνδρειας και όμορφη η Ρέιτσελ Βάις ακόμα και με χλαμύδα. Τα προβλήματα είναι ότι σενάριο, σκηνοθεσία και ερμηνείες είναι λίγο αναποφάσιστα ποιά κατεύθυνση να ακολουθήσουν: Μια επική περιπέτεια με θέμα ουσιαστικά τη φιλοσοφία είναι δύσκολη υπόθεση. Το παλιομοδίτικο στυλ της ταινίας με ‘σπαθιά και σανδάλια’ έρχεται σε κόντρα με τα ψηφιακά εφέ. Και η προσπάθεια για ρεαλισμό υποσκάπτεται από βεβιασμένο love story και δραματικές κορώνες.
Θοδωρής Τσιάτσικας