Οι Έλληνες πίνουν όλο και λιγότερο
Σύμφωνα με έρευνα της Διεύθυνσης Οικονομικών Μελετών της ICAP
Οι Έλληνες μειώνουν κάθε χρόνο την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών όπως αποκάλυψε η μελέτη της Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group, μέλους της Global Finance.
Ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών γνώρισε ιδιαίτερη άνθιση τη δεκαετία του 80, όταν οι Έλληνες ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές τάσεις άρχισαν να υποκαθιστούν σταδιακά τα εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα με άλλα εισαγόμενα αλκοολούχα ποτά. Ωστόσο, η συνολική εγχώρια αγορά αλκοολούχων ποτών ακολουθεί πτωτική πορεία τα τελευταία χρόνια, αφού οι Έλληνες στρέφονται σε ένα πιο υγιεινό τρόπο ζωής, ο οποίος σε συμπεριλαμβάνει μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ.
Φυσικά, η τιμή πώλησης των αλκοολούχων ποτών σε συνδυασμό με το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών επιδρούν αρνητικά στη ζήτηση του αλκοόλ. Οι Έλληνες φαίνεται ότι προτιμούν ποτά χαμηλότερης περιεκτικότητας αλκοόλ, καθώς αυτά είναι και φθηνότερα.
Η εγχώρια παραγωγή ποτών αφορά κυρίως στο ούζο, το λικέρ και το μπράντυ. Στο σύνολο της αγοράς το ουίσκι καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος καταλαμβάνοντας ποσοστό περίπου 40% το 2008, ενώ ακολουθεί το ούζο με μερίδιο της τάξης του 25%. Στην τρίτη θέση με αρκετά μικρότερη ζήτηση βρίσκεται η βότκα και ακολουθούν τα λικέρ και τα μπράντυ, ενώ τη μικρότερη ζήτηση συγκεντρώνουν το τζιν και το ρούμι.