Χρυσόσκονη
Tρία αδέρφια αντιμετωπίζουν την προοπτική πώλησης του πατρικού τους σπιτιού, μετά το θάνατο των γονιών τους. Οι αγοραστές θα το κατεδαφίσουν για να ανεγείρουν στη θέση του ένα σύγχρονο κτίριο. Ο Αλέξης (Αργύρης Ξάφης) είναι ρεαλιστής. Υπερασπίζεται την πώληση προβάλλοντας το οικονομικό όφελος που αυτή θα αποφέρει. Η ’ννα (Μάνια Παπαδημητρίου), ονειροπόλα και μαχητική, αντιδρά […]
Tρία αδέρφια αντιμετωπίζουν την προοπτική πώλησης του πατρικού τους σπιτιού, μετά το θάνατο των γονιών τους. Οι αγοραστές θα το κατεδαφίσουν για να ανεγείρουν στη θέση του ένα σύγχρονο κτίριο. Ο Αλέξης (Αργύρης Ξάφης) είναι ρεαλιστής. Υπερασπίζεται την πώληση προβάλλοντας το οικονομικό όφελος που αυτή θα αποφέρει. Η ’ννα (Μάνια Παπαδημητρίου), ονειροπόλα και μαχητική, αντιδρά αρνητικά. Το πατρικό σπίτι είναι γι αυτήν η μνήμη της παιδικής της ηλικίας. Η Αμαλία (’ννα Μάσχα) είναι διστακτική και κουρασμένη, εγκλωβισμένη ανάμεσα στο συναίσθημα και στις ανάγκες της οικογένειας. Η πώληση του πατρικού σπιτιού λειτουργεί καταλυτικά για να βγουν στο φως οι σχέσεις των ηρώων, να αποκαλυφθεί η εικόνα που έχει ο ένας για τον για τον άλλον… Ανθρώπινη η ανησυχία που αποπνέει η ταινία της Μαντά και τίμιο και αξιοπρεπές το αποτέλεσμα, αλλά όλα, από τον προβληματισμό, τη δραματουργική και την ερμηνευτική αντιμετώπιση, ως την κινηματογραφική αισθητική μας πηγαίνουν κατευθείαν στη δεκαετία του 80.
Θοδωρής Τσιάτσικας