Σε Τεντωμένο Σκοινί
Τον Αύγουστο του 1974, ένας νεαρός Γάλλος, ο Φιλίπ Πετί, ισορροπιστής και καλλιτέχνης του δρόμου, περπάτησε πάνω σε ένα σχοινί, το οποίο αιωρείτο ανάμεσα στους δίδυμους πύργους της Νέας Υόρκης. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, κανείς δεν ήξερε τίποτα σχετικά με αυτή την ενέργεια, εκτός από τον Πετί και τους συνενόχους του, που οργάνωναν για μήνες […]
Τον Αύγουστο του 1974, ένας νεαρός Γάλλος, ο Φιλίπ Πετί, ισορροπιστής και καλλιτέχνης του δρόμου, περπάτησε πάνω σε ένα σχοινί, το οποίο αιωρείτο ανάμεσα στους δίδυμους πύργους της Νέας Υόρκης. Μέχρι εκείνη τη στιγμή, κανείς δεν ήξερε τίποτα σχετικά με αυτή την ενέργεια, εκτός από τον Πετί και τους συνενόχους του, που οργάνωναν για μήνες αυτό το μεγαλεπήβολο σχέδιο. Είχαν σκεφτεί μέχρι και την παραμικρή λεπτομέρεια, σαν να ήταν επαγγελματίες ληστές τραπεζών: πώς να παρακάμψουν την ασφάλεια του World Trade Center, πώς να κρεμάσουν το σχοινί ανάμεσα στους δύο πύργους, πώς να δράσουν μέσα στη νύχτα, ώστε να μην τους δει κανείς. Η πράξη τους αυτή έμεινε στην ιστορία ως το καλλιτεχνικό έγκλημα του αιώνα. Ένα έργο τέχνης πάνω σε μια παράτολμη ενέργεια που έγινε έργο τέχνης, το αριστουργηματικό αυτό ντοκιμαντέρ του Τζέιμς Μαρς κέρδισε δεκάδες βραβεία, ανάμεσά τους και το Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ το 2009.
Θοδωρής Τσιάτσικας