Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που υλοποιήθηκε με τη συνεργασία του Πολιτιστικού Ιδρύματος της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και της Γερμανικής Ταινιοθήκης του Βερολίνου (Stiftung Deutsche Kinemathek) με αφορμή τη συμπλήρωση των 20 χρόνων από την πτώση του Βερολινέζικου Τείχους (1989-2009).
Το αφιέρωμα σε επιμέλεια του Γερμανού θεωρητικού και κριτικού κινηματογράφου ClausLöser, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Berlinale το 2009, συγκεντρώνοντας πλήθος κόσμου, και κατόπιν σε διάφορες πόλεις ή φεστιβάλ.
Οι κινηματογραφικοί προάγγελοι της μεγάλης αλλαγής –ή καλύτερα της ειρηνικής επανάστασης στην Ευρώπη- προέρχονται από τη Γερμανία (Ανατολική και Δυτική) και διάφορες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και έχουν «γεννηθεί» την τελευταία δεκαετία του Ψυχρού Πολέμου: 9 ταινίες μεγάλου μήκους, 2 μεσαίου μήκους ντοκιμαντέρ, 2 μικρού μήκους animation και 6 πειραματικές ταινίες, αρκετές από αυτές λογοκριμένες ή απαγορευμένες, που δεν είχαν προβληθεί ποτέ στη Γερμανία, συχνά και στη χώρα παραγωγής τους, προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε αποκατεστημένες κόπιες από τη Γερμανική Ταινιοθήκη του Βερολίνου και την Ταινιοθήκη του Goethe-Institut Athen, μεταξύ των οποίων και σπάνια αριστουργήματα όπως τα Αντίο χειμώνα, Το γεράκι που χορεύει, Εγώ η κόμισσα και Η Σύριγγα.
Τόποι «γέννησης»: εν μέρει τα κινηματογραφικά στούντιο της Βουλγαρίας, της Πολωνίας, της Ουγγαρίας, της Ρουμανίας, της Ανατολικής και Δυτικής Γερμανίας, της Σοβιετικής Ένωσης και της Τσεχοσλοβακίας και εν μέρει οι μεταιχμιακές περιοχές του κινηματογράφου (π.χ. η πειραματική δημιουργία) ή το καλλιτεχνικό περιθώριο.
Το αφιέρωμα ξεκίνησε τη Δευτέρα 26 και Τρίτη 27 Απριλίου 2010 στο Goethe-Institut Athen και μεταφέρεται από Παρασκευή 30 Απριλίου έως Πέμπτη 6 Μαΐου 2010 στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της