Test Drive στο Nissan Pixo
Στις πολύ δύσκολες ημέρες που έχουν φτάσει στην χώρα μας, ένα μικρό έξυπνο όχημα έφτασε με στόχο την αλλαγή στην ψυχολογία αλλά και στην τσέπη!
O λόγος για το Pixo, ένα αυτοκίνητο πόλης μικρών διαστάσεων εξωτερικά, που μπορεί να μεταφέρει ακόμη και τους πιο πληθωρικούς επιβάτες στο εσωτερικό του.
Το Pixo έρχεται από την Ινδία όπου κατασκευάζεται σε συνεργασία με την Suzuki και φιλοδοξεί να κάνει το μεγάλο cοme back στην δύσκολη αγορά της «καθημερινότητας».
Δυναμικός σχεδιασμός, σπορτίφ εμφάνιση, ικανοποιητικό μήκος μεταξονίου και ένα τρικύλινδρο μοτέρ 1.0 λίτρου, 12βάλβιδο, με αλουμινένιο μπλόκ που αποδίδει 68 ίππους και συνδυάζεται με μηχανικό 5αρι κιβώτιο. Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 5,5 λτ/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 103 γρ/χλμ.
Χαμηλή κατανάλωση βέβαια, δεν σημαίνει και αδύνατο μοτέρ! Αντιθέτα, ο «μικρός» Pixo ξέρει να δείχνει τα δοντάκια του με το πάτημα του πεντάλ. Πρόθυμο στο ανέβασμα στροφών, απροβλημάτιστο ακόμη και στις πολύ απότομες ανηφοριές, δεν κοντοστέκεται πουθενά. Θα λέγαμε ότι ένα μικρό σκουτεράκι είναι κρυμμένο στην καρδιά του Pixo και κινεί το αμάξωμά του με σβελτάδα που πολλά μικρά αυτοκίνητα θα ζήλευαν. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 14 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 155 χλμ/ώρα.
Εξωτερικά, το Pixo κερδίζει τις εντυπώσεις με το δυναμικό στιλ, τις έντονες πλαϊνές γραμμές του αμαξώματος και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Εσωτερικά είναι ευρύχωρο, λιτό όχι φτωχό, με τον βασικό εξοπλισμο να κρίνεται επαρκείς, περιλαμβάνοντας ABS με EBD, σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος (Brake Assist), αερόσακους οδηγού/συνοδηγού, κάθισμα isofix, ράδιοcd με MP3 και A/C. Ο πίνακας οργάνων είναι έξυπνα σχεδιασμένος και η κεντρική κονσόλα αν και δεν μπορείς να την χαρακτήρισεις την πιο σύγχρονη όσον αφορά το ντιζάιν, είναι λειτουργική. Όλα τα κουμπιά είναι τοποθετημένα στην σωστή θέση, κάνοντας πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού. Οδηγός και συνοδηγός, κάθονται ψηλά και έχουν στη διάθεση τους όλες τις ανέσεις, με το πίσω κάθισμα να φιλοξενεί δύο ενήλικες επιβάτες, χωρίς να απαιτούνται μεγάλες παραχωρήσεις από την πλευρά τους. Ο όγκος του χώρου αποσκευών, στην τετραθέσια διαμόρφωση φτάνει μόλις τα 129 λίτρα, ενώ σε περίπτωση που η “πλάτη” της πίσω σειράς καθισμάτων αναδιπλωθεί ο όγκος αυξάνεται στα 367 λίτρα.
Στο δρόμο κινείται με σχετική άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή, ανταποκρινόμενο με επιτυχία στις ατέλειες των ελληνικών δρόμων. Το μήκος των 3,56 μέτρων κάνει την κίνηση στους στενούς δρόμους της πόλης παιχνιδάκι, όπως και το παρκάρισμα. Η ψηλή θέση οδήγησης δίνει αρκετά περιθώρια ορατότητας στον οδηγό, όσο μικρό χώρο και αν έχει. Την νύχτα τα εμπρός φωτιστικά σώματα με τον τριγωνικό σχεδιασμό τους βοηθούν και τον πιο προβληματισμένο οδηγό στο παρκάρισμα, αφού οριοθετούν τις γραμμές του αυτοκινήτου.
Συμπερασματικά, το Pixo με κέρδισε. Μετά από πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο, απέδειξε ότι έχει την δύναμη και την ευελιξία που απαιτεί ο σύγχρονος οδηγός. Ο κινητήρας των 68 ίππων δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά συνεισφέρει σημαντικά στη τσέπη του οδηγού, με την κατανάλωση καυσίμου να είναι εντυπωσιακά χαμηλή.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 8.790 ευρώ για την βασική έκδοση Motiva και φθάνουν έως τα 9.990 ευρώ για την πιο πλούσια Acenta.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Nissan Pixo
1.0 0-100 χλμ./ώρα: 14΄΄
Τελική ταχύτητα: 155 χλμ./ώρα
Τιμή: από 8.790 ευρώ
Εγγυήσεις: μηχανικά μέρη: 3 χρόνια, χρώμα: 3 χρόνια, σκουριά: 12 χρόνια, οδική βοήθεια: 3 χρόνια
Κείμενο-φωτό: Παντελής Τζερτζεβέλης