MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΚΥΡΙΑΚΗ
22
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Test drive στο Skoda Octavia 5 1.4 TSI

Εδώ και λίγα χρόνια στην Skoda μιλούν άριστα την γερμανική γλώσσα, αποδεικνύοντας το σε κάθε περίπτωση. Το Octavia 5 λαμβάνει 10΄ στην γλώσσα της «μαμάς» VW, προσφέροντας χώρους, άνεση, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά και επιδόσεις, χάρη στο «διαμάντι» που λέγεται TSI.

author-image Μάρη Τιγκαράκη

Επί της ουσίας

 

Αν κάτι έχει να προσάψει κάποιος στο Octavia 5, είναι ο συντηρητικός σχεδιασμός, αν και η εμφάνιση είναι κάτι υποκειμενικό, ιδιαίτερα στα αυτοκίνητα.

Το μεσαίο τσέχικο μοντέλο, δεν εμφανίζει σχεδιαστικές ακρότητες, έχοντας οικογενειακό χαρακτήρα, με το εμπρός τμήμα να διαθέτει ωστόσο την απαιτούμενη φρεσκάδα και τις έντονες καμπύλες, που επιθυμεί ο σύγχρονος οδηγός. Η ίδια εικόνα ακολουθείται και στην καμπίνα, με το περιβάλλον να είναι αυστηρό, αλλά και πολυτελές για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Η διχρωμία στο ταμπλό ενισχύει τις θετικές εντυπώσεις που αφήνουν τα ποιοτικά υλικά και η προσεγμένη εργονομία. Οι χώροι είναι από τους καλύτερους που μπορούσαμε να συνατήσουμε σε ένα μεσαίο αυτοκίνητο, με το πίσω κάθισμα να φιλοξενεί ακόμα και τρεις ενήλικες επιβάτες, χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις. Τα καθίσματα είναι άνετα και αναπαυτικά, με την θέση οδήγησης να ρυθμίζεται προς κάθε κατεύθυνση, όπως και το τιμόνι. Ανοίγοντας την πέμπτη πόρτα αποκαλύπτεται ένα τεράστιος χώρος αποσκευών 560 λίτρων, ο οποίος χωρά κυριολεκτικά τα πάντα.

 

Ο βασικός εξοπλισμός αν ήταν πιο πλούσιος, θα μιλάγαμε για το πιο ολοκληρωμένο ίσως αυτοκίνητο της κατηγορίας, ωστόσο κρίνεται ικανοποιητικός με βάση την τιμή των 17.890 ευρώ.

 

Οδηγώντας το Octavia 5, ο 1,4 TSI κινητήρας είναι αυτός που σε κερδίζει. Οι 122 ίπποι κινούν με αξιοθαύμαστη ευκολία τα 1.319 κιλά του αμαξώματος, με το μοτέρ να έχει γραμμική λειτουργία. Η ροπή των 200 Nm «απλώνεται» από τις 1.500 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ., δίνοντας την απαραίτητη ώθηση στις χαμηλές στροφές και την δύναμη που χρειάζεται σε σταθερά υψηλές ταχύτητες. Ο κινητήρας συνεπικουρείται και από το 6άρι κιβώτιο με την πυκνή, αλλά όχι πολύ μακριά κλιμάκωση και το θετικότατο επιλογέα. Οι επιδόσεις είναι άκρως ικανοποιητικές με τα 0-100χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,7΄΄ και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται στα 7,8 λίτρα/100 χλμ., όπως παρατηρήσαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής (εργοστασιακή τιμή 6,6 λτ/100χλμ.).  Το συμπαγές πλαίσιο, σε συνδυασμό με την πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησης, προσφέρουν υψηλή ποιότητα κύλισης και άνεση στο δρομο. Προτιμά περισσότερο τους αυτοκινητόδρομους, στους οποίους μπορεί να διατηρεί υψηλή μέση ταχύτητα, με την ηχομόνωση παρεπιμπτόντως να είναι θαυμάσια.

Μπορεί να μην είναι σπορ, ωστόσο στις στροφές δεν χάνει την αυτοκυριαρχία του, εμφανίζοντας ελαφρή κλίση το όριο. Ακόμα και υπό πίεση, δεν αντιδρά νευρικά και το προαιρετικά διαθέσιμο ESP παραμένει ανενεργό. Την ίδια στιγμή το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και άμεσο, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια, εκμεταλλευόμενος στο έπακρο το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ.

 

Το Skoda Octavia5 1,4 TSI είναι το το αυτοκίνητο που αξίζει τα χρήματα του. Προσφέρει αίσθηση λίμο σε λογικά βέβαια επίπεδα, είναι ποιοτικό και ευρύχωρο και ασφαλές στο δρόμο. Φυσικά, δεν του λείπουν οι πολύ καλές επιδόσεις και η χαμηλή κατανάλωση που εξασφαλίζει το εξαιρετικός κινητήρας 1,4 TSI, με τον οποίο εκτός των άλλων γλυτώνετε τα τεκμήρια και τους φορολογίσμους ίππους.

Η τιμή του ξεκινά από 17.890 ευρώ με μέτριο όμως εξοπλισμό, με την έκδοση Elegance να θεωρείται ο καλύτερος συνδυασμός, αφού περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα και κοστίζει 2.000 ευρώ επιπλέον.

 

 

Επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα: 9,7΄΄, Τελική ταχύτητα: 203 χλμ./ώρα

Τιμή: από 17.890 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 19.990 ευρώ

Εγγυήσεις: μηχανικά μέρη: 2 χρόνια, χρώμα: 3 χρόνια, σκουριά: 12 χρόνια, οδική βοήθεια: 1 χρόνος

 


Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Παντελής Τζερτζεβέλης

 

Περισσότερα από Προορισμοί