Test drive στο Citroen C5 1,6 Turbo
Πριν από δύο περίπου χρόνια έφτασε στην αγορά η τελευταία γενιά του C5, κερδίζοντας τις εντυπώσεις, με την δυναμική εμφάνιση, την ποιότητα κατασκευής και την πολυτελή καμπίνα. Ωστόσο κάτι του έλειπε και αυτό δεν ήταν άλλο, από ένα δυνατό κινητήρα, όπως ο υπερτροφοδοτούμενος 1,6 λίτρων με τους 155 ίππους.
Το μεσαίο γαλλικό μοντέλο είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο ελκυστικά αυτοκίνητα της κατηγορίας.
Οι δυναμικές γραμμές του αμαξώματος, τα έντονα πλάγια νεύρα, το ανασηκωμένο καπό με τους μεγάλους προβολείς, οι αλουμινένιες λεπτομέρειες σε κάθε σημείο και το κεκλιμένο πίσω τμήνα, προσδίδουν στο αυτοκίνητο έντονη παρουσία στο δρόμο.
Οι διαστάσεις του (4.779×1.860×1.458) το καθιστούν ως ένα από τα μεγαλύτερα μεσαία μοντέλα. Αυτό, όπως είναι φυσικό είχε ως αποτέλεσμα και πολύ καλούς χώρους στην καμπίνα. Οδηγός και συνοδηγός, θα εντυπωσιαστούν από την άνεση. Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια τους, ωστόσο οι πολύ ψηλοί θα αντιμετωπίσουν ένα θέμα με το κεφάλι τους, λόγω της κεκλιμένης οροφής. Ο χώρος αποσκευών, με 439 λίτρα χωρητικότητας δεν διεκδικεί την πρωτιά, ωστόσο ικανοποιεί τις ανάγκες μιας τετραμελούς παρέας ή οικογένειας.
Η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό του C5 είναι εξαιρετική, όπως και η συναρμογή. Τα μαλακά πλαστικά σχεδόν σε όλο το τμήμα του ταμπλό, δίνουν μια αίσθηση πολυτέλειας. Διακόπτες υπάρχουν ουκ ολίγοι ακόμα και στο τιμόνι, οπότε χρειάζεται λίγος χρόνος προσαρμογής. Το μόνο αρνητικό έρχεται από την πρακτικότητα. Με εξαίρεση το ντουλαπάκι που βρίσκεται στο πάνω τμήμα του ταμπλό και δύο μικρές θήκες στην κεντρική κονσόλα, δεν υπαρχουν αποθηκευτικοί χώροι για να καλύψουν τις ανάγκες των επιβατών. Για παράδειγμα, υπάρχει μόνο μια ποτηροθήκη και αυτή βρίσκεται «κρυμμένη» στο κεντρικό υποβραχιόνιο.
Μέχρι τώρα, το C5 υστερούσε στο δρόμο λόγω των σχετικά αδύναμων μηχανικών συνόλων του. Με την έλευση του υπερτροφοδοτούμενου 1,6 λίτρου, που αντικαθιστά τον 2,0 λτ. τα πράγματα άλλαξαν. Ο κινητήρας έχει αναπτυχθεί συνεργασία με τον όμιλος PSA Peugeot-Citroen και την BMW και το έχουμε δει σε μοντέλα Mini, Peugeot, αλλά και στο ανανεωμένο Citroen C4. Με τη χρήση τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού και ένα στροβυλοσυμπιεστή καυσαερίων, ο κινητήρας THP (Turbo High Pressure) προσφέρει υψηλές επιδόσεις και μικρή κατανάλωση. Με μέγιστη ισχύ 155 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 240 ΝΜ, εξασφαλίζει οδηγική ευχαρίστηση, δύναμη και ελαστικότητα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Είναι σχεδόν αθόρυβος ακόμα και όταν πιέζεται, κινεί σβέλτα το αμάξωμα 1,5 τόνου μέσα στην πόλη και εξασφαλίζει γρήγορες μετακινήσεις στον αυτοκινητόδρομο. Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση καυσίμου βρίσκεται στα 7,1 λτ/100 χλμ. σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Στην περίπτωση της δοκιμής μας έφθασε τα 8,3 λτ. με την αυτονομία να ξεπερνά τα 700 χλμ.
Στο δρόμο, ο οδηγός διαπιστώνει από την πρώτη στιγμή την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι Γάλλοι. Η θέση οδήγησης είναι απόλυτα προσαρμοσμένη στον οδηγό, που έχει στη διάθεση του το 2ης γενιάς γενιάς, τιμόνι σταθερού ομφαλού. Η ανάρτηση ακόμα και στην κλασική μορφή της (όχι την υδροπνευματική) απορροφά κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, χωρίς να κουράζει. Σε συνθήκες ταξιδιού, οι επιβάτες θα νιώσουν αριστοκρατικά, χάρη στην εξαιρετική ποιότητα κύλισης, την άνεση που προσφέρει η ανάρτηση και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Σε συνεχή δρόμο με στροφές και υπό πίεση, το γαλλικό αυτοκίνητο εμφανίζει κλίση και ορισμένες τάσεις υποστροφής. Αυτό ίσως να οφείλεται και στο αργό σχετικά τιμόνι, με την ασαφή αίσθηση. Το ESP παρεμβαίνει όπου απαιτείται και σε κάθε περίπτωση παραμένει σίγουρο και ασφαλές.
Το C5 με την τοποθέτηση του νέου κινητήρα 1,6 Turbo, φαίνεται ότι βρήκε αυτό που έλειπε, όντας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μεσαία αυτοκίνητα. Η σχέση αξίας/τιμής βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, με την βασική έκδοση να περιλαμβάνει ένα πλουσιο πακέτο εξοπλσιμού. 7 αερόσακους, ESP, brake assist, cruise control, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 17΄΄, εμπρός και πίσω υποβραχιόνιο, ηλεκτρικούς και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, κλιματισμό δύο ζωνών, ράδιοcd με MP3, θύρες USB, Bluetooth και δερμάτινο τιμόνι. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε επιπλέον, ηλεκτρική οροφή, δερμάτινα-ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, ζάντες 18΄΄, αισθητήρες παρκαρίσματος, βροχής και φωτός και κόστιζε περίπου 2.000 ευρώ επιπλέον.
Επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα: 8,6΄΄, Τελική ταχύτητα: 210 χλμ./ώρα.
Τιμή: από 23.850 ευρώ (για το C5 1,6 Turbo)
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 26.130 ευρώ
Εγγυήσεις: μηχανικά μέρη: 2 χρόνια, χρώμα: 3 χρόνια, σκουριά: 12 χρόνια, οδική βοήθεια: –
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Παντελής Τζερτζεβέλης