Test drive στο Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir 135ps
Η εντυπωσιακή γραμμή, το ποιοτικό και σπορτίφ εσωτερικό και ο κινητήρας τούρμπο 1,4 λτ. με τους 135 ίππους, βάζουν το MiΤo στο μύθο των αυθεντικών Alfa Romeo.
Ένας μικρός μύθος!
Το Gruppo τελικά έχει ξυπνήσει για τα καλά από το λήθαργο και έχει ξαναβρεί τον παλιό εαυτό του. Το MiTo είναι μια από τις πολλές αποδείξεις των τελευταιών ετών, με τους Ιταλούς να κερδίζουν όλους και περισσότερους πόντους στην εκτίμηση όλων μας. Το μικρό μοντέλο της Alfa Romeo με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,4 λτ. τεχνολογίας MultiAir, είναι βέβαιο ότι θα κάνει πολλούς νεαρούς αλλά και μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς που επιζητούν την οδηγική απόλαυση, να το ζαχαρώσουν. Γιατί εκτός από δύναμη, προσφέρει στήσιμο και πολύ καλές επιδόσεις, κοντράροντας τα μεγαλύτερα GTI, όχι τόσο στην ευθεία, αλλά σίγουρα στις στροφές.
Η πολύ όμορφη σχεδίαση του αμαξώματος είναι από τα πρώτα στοιχεία που σε κερδίζουν στο MiTo. Στις εκδόσεις MultiAir υπάρχουν και λωρίδες κατά μήκος του αμαξώματος στο πλάι και πολυάκτινες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών και 17 ή 18΄΄, προαιρετικά. Στην καμπίνα, η ατμόσφαιρα είναι πιο σπορτίφ, με το ταμπλό σε carbon look να κλέβει την παράσταση. Καθίσματα, όργανα, επιλογέας, πεντάλ και τιμόνι στέκονται στο ύψος της μάρκας, δίνοντας μια αγωνιστική χροιά στην καμπίνα. Συναρμογή και φινίρισμα είναι σε υψηλά επίπεδα, όπως και η εργονομία, σε αντίθεση με την πρακτικότητα, που κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα, με τα πίσω καθίσματα να είναι φιλόξενα για δύο επιβάτες μεσαίου αναστήματος. Το πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 270 λίτρων κρίνεται ικανοποιητικό.
Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης είναι αρκετά πλούσιος, περιλαμβάνοντας 7 αερόσακους, VDC, EBD,ASR,MSR,e-Q2 και Hill Holder, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι, μοχλό ταχυτήτων και λεβιέ, οθόνη πληροφοριών, υπολογιστή ταξιδιού, ραδιοcd με MP3, σύστημα start&stop και σύστημα DNA. Η πλούσια έκδοση που είχαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής, κόστιζε επιπλέον 4.445 ευρώ και περιλάμβανε ζάντες 18΄΄, αεροτομή, map navigator με έγχρωμη οθόνη, ηλιοροφή, αισθητήρες παρκαρίσματος και πολλά ακόμα.
Στο δρόμο, το MiTo προσφέρει κορυφαία ευχαρίστηση στον οδηγό, χάρη στον κινητήρα και το στήσιμο του. Ο 16βάλβιδος τούρμπο 1.4 λίτρου με τους 135 ίππους εκπλήσσει με την ελαστικότητα και την άφθονη ροπή του. Απόκριση υπάρχει σε όλο το φάσμα των στροφών, ωστόσο από τις 3.000 σ.α.λ. και πάνω δείχνει την δύναμη του. Αφου μιλάμε για ροπή, η μέγιστη των 201 Nm έρχεται στη ρύθμιση «Dynamic» του συστήματος DNA (στη ρύθμιση «Νormal» η ροπή παραμένει στα 180 Nm στις 2.500 στροφές). Το σύστημα αυτό έχει τρεις επιλογές λειτουργίας (D, N και AW, δηλαδή All Weather), παρεμβαίνοντας στην απόκριση του γκαζιού, στην ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, στο σύστημα ευστάθειας, στο κιβώτιο και φυσικά στην χαρτογράφηση του κινητήρα, ανάλογα με το τι επιθυμεί ο οδηγός.
Σε γρήγορους ρυθμούς και με το DNA στη θέση «D», το αυτοκίνητο είναι ακλόνητο. Καταπίνει με άνεση τα χιλιόμετρα των εθνικών οδών και είναι σταθερό, ωστόσο αποκαλύπτεται καλύτερα σε δρόμο με στροφές. «Κολλάει» στην άσφαλτο, τα ημιμπάκετ καθίσματα συγκρατούν καλά το σώμα, οι αναρτήσεις έχουν σωστή ρύθμιση και το πλαίσιο είναι στιβαρό και άκαμπτο, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια. Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται στα 7,3 λίτρα/100 χλμ. και με δυσκολία ξεπερνά τα 9 λτ/100 ακόμα και αν έχετε συνεχώς το γκάζι στο πάτωμα.
Το MiTo 1,4 MultiAir με τους 135 ίππους, απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα γρήγορο, ευέλικτο και σπορτίφ σε εμφάνιση αυτοκίνητο, με οικονομική κατανάλωση καυσίμου. Αν είχε και χαμηλότερη τιμή, ιδιαίτερα τις δύσκολες αυτές μέρες, θα μιλάγαμε για ένα αυτοκίνητο-πρόκληση.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 8,4΄΄
Τελική ταχύτητα: 207 χλμ./ώρα
Τιμή: από 19.400 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 23.845 ευρώ
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Παντελής Τζερτζεβέλης