Κανόνας νούμερο 9823: Σεβασμός
Ένα από τα βασικά συστατικά της φιλοσοφίας μου αλλά και θεμέλιο της εμπορικής επιτυχίας είναι μια απλή, ταπεινή λέξη που δεν κοστίζει τίποτα σε κανέναν. Σεβασμός. Ένας οποιοσδήποτε πελάτης, μιας οποιασδήποτε επιχείρησης είναι σημαντικός και θέλει να το νιώθει. Δυστυχώς όμως οι αρκετοί εκ των επιχειρηματιών δεν δείχνουν να το έχουν καταλάβει, δεν δείχνουν να συνειδητοποιούν ότι στους πολύ δύσκολους καιρούς που έρχονται οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά.
Ας αναρωτηθούμε:
Γιατί ένας δημόσιος υπάλληλος που υπέστη περικοπή μισθού κατά 20 και 30% να συνεχίσει να πηγαίνει στις κλειστές παραλίες-clubάκια όταν μάλιστα εκείνοι που τις εκμεταλλεύονται φρόντισαν φέτος είτε να διατηρήσουν τις τιμές στα ίδια επίπεδα είτε να τις αυξήσουν;
Γιατί μια έγκυος να πληρώσει μια περιουσία να αγοράσει ρούχα εγκυμοσύνης τα οποία μπορεί να παραγγείλει από το διαδίκτυο στην μισή τιμή απ’ αυτή την – με έκπτωση- που της έκανε η πωλήτρια «ειδικά» γι αυτήν;
Γιατί να παραγγείλω κρασί που κοστίζει στο σούπερ μάρκετ από 5-10 ευρώ και να το πληρώσω σε εστιατόριο από 50 έως 100 ευρώ;
Ναι, το ξέρω, γκρινιάζω. Μάλλον είναι της ηλικίας. Όταν γκριζάρουν οι κρόταφοι στον άντρα εκτός από γοητευτικός γίνεται και γκρινιάρης. Κι όταν η κρίση χτυπάει τις εισπράξεις της οικογένειας τότε η γκρίνια παίρνει τον χαρακτήρα που έχουν τα spreads ακόμα και σήμερα, παραμένει σε αδικαιολόγητα για την εποχή (καλοκαιράκι) επίπεδα.
Η κρίση όμως κρύβει ευκαιρίες και μέσα από τις ευκαιρίες χτίζονται οι νέες αυτοκρατορίες. Οι έξυπνοι θα βγουν ωφελημένοι από την κρίση αυτή. Και έξυπνοι είναι αυτοί που σέβονται τον πελάτη τους. Κι ανάμεσα σ αυτούς σίγουρα δεν είναι οι δικηγόροι που «μετακυλύουν» το ΦΠΑ στον πελάτη, δεν είναι οι γιατροί που παίρνουν 100 και κόβουν απόδειξη για 20, δεν είναι εκείνοι που κάνουν εκπτώσεις προσθέτοντας στην τιμή!
Οι δουλειές είναι όπως η φυσική. Κάθε δράση έχει την αντίδρασή της.
Δείξε σεβασμό στον πελάτη για να σου δείξει το χρώμα του χρήματος.
O Νονός