Πάντα κομψός αλλά εκτός εποχής, ο Τζέιμς Άιβορι δεν καταφέρνει πια να μας συγκινήσει…
Ο Ομάρ κερδίζει υποτροφία, για να γράψει την επίσημη βιογραφία του αποθανόντος Λατινοαμερικάνου συγγραφέα Ιούλιου Γκαντ. Έξι μήνες μετά και χωρίς εξήγηση, μαθαίνει πως η οικογένεια του Γκαντ αρνείται να του δώσει εξουσιοδότηση να συνεχίσει το έργο του. Με τη βοήθεια και την υποστήριξη της φίλης του Ντίρντρε, θα ταξιδέψει στην Ουρουγουάη, προκειμένου να τους αλλάξει γνώμη. Εκεί, θα εισχωρήσει σε μια «φωλιά» γεμάτη ίντριγκες και ανθρώπους με ιδιαίτερες ιδιοσυγκρασίες. Θα γνωρίσει τα μέλη της οικογένειας του Γκαντ που ζουν όλοι μαζί, στην απομονωμένη και παρακμάζουσα έπαυλη του συγγραφέα. Μεταξύ αυτών, την χήρα του συγγραφέα, Κάρολαϊν, την ερωμένη του, Άρντεν και την μικρή της κόρη, Πόρσια, τον αδερφό του Γκαντ, Άνταμ και τον σύντροφο του Άνταμ, Πιτ. Η απρόσμενη άφιξη του Ομάρ αναστατώνει την εύθραυστη συνύπαρξη τους και τους οδηγεί να αναθεωρήσουν την καθημερινότητα και τις επιλογές τους. Αντίστοιχα, ο Ομάρ αρχίζει να αναρωτιέται σε ποιο βαθμό έχει υπάρξει συγγραφέας της ίδιας του της ζωής.
Το σινεμά του Τζέιμς Άιβορι δείχνει τις ρυτίδες του. Ο σκηνοθέτης που έφτιαξε κάποιες από τις ωραιότερες ταινίες εποχής («Τα Απομεινάρια μιας Μέρας», «Δωμάτιο με Θέα» κ.α.) μπορεί να νιώθει άνετα που κινείται σε γνώριμους κύκλους (δυτικοί «αυτοεξόριστοι» σε εξωτικούς τόπους), όμως είναι έξω από τα νερά του όταν βρίσκεται στη σύγχρονη εποχή.
Θοδωρής Τσιάτσικας