Εξερευνώντας την νότια Εύβοια με BMW X1 xDrive 28i και Infiniti EX37
Τι καλύτερο από μια διαδρομή γύρω από το βουνό Δίρφη, απολαμβάνοντας το δάσος και τις υπέροχες παράλιες, με τα εντυπωσιακά λευκά μας αυτοκίνητα! Άγνωστός προορισμός η νότια Εύβοια, αλλά τόσο όμορφος και άγριος σε πολλά σημεία, που ενθουσιάζει τον ταξιδιώτη.
Δεν είναι λίγες οι στιγμές εκείνες που αναποφάσιστοι συζητούμε μέσα στο αυτοκίνητο προσπαθώντας να επιλέξουμε κάποιον κοντινό προορισμό δίπλα στην Αθήνα. Και πάντα ξεκινούμε με προκατάληψη και δυσπιστία ως προς την επιλογή της διαδρομής μας.
Έτσι συνέβει και στην δική μας παρέα, όταν ένα μουντό πρωινό έχοντας στην κατοχή μας τα BMW X1 xDrive 28i και Infiniti EX37, αλλάξαμε πορεία κυνηγώντας τις ακτίνες του ηλίου! Επιλέξαμε την νότια Εύβοια και την περιπλάνηση γύρω από το πανέμορφο βουνό Δίρφη, με την κωνοειδή κορυφή, τα όμορφα φαράγγια, τις δασωμένες πλαγιές και την υπέροχη θέα στο Αιγαίο.
Νωρίς το πρωί φύγαμε από την Αθήνα και χωρίς να το καταλάβουμε περάσαμε την κρεμαστή γέφυρα της Χαλκίδας με πορεία προς το νότιο τμήμα του νησιού με προορισμό την Κύμη. Τα δύο αυτοκίνητα, από την πρώτη στιγμή έδειξαν τις αρετές τους. Οι 258 ίπποι του Χ1 και οι 320 του ΕΧ, δίνουν το έναυσμα με την ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορά και των δύο, να εντυπωσιάζουν. Στρίβοντας δεξιά στην πρώτη διασταύρωση μετά τη γέφυρα, το απαρχαιωμένο και ιδιαίτερα επικίνδυνο οδικό δίκτυο, αναδεικνύει την προχειρότητα του κράτους….
Ευτυχώς είχαμε στα χέρια μας τα δύο αυτά αυτοκίνητα, αλλάζοντας την διάθεση που είχε μόλις χαλάσει. Κινούνται γρήγορα και με ασφάλεια, προσπερνούν οτιδήποτε βρεθεί μπροστά τους χάρη στα πανίσχυρα εξακύλινδρα μοτέρ τους και είναι τόσο άνετα και πολυτελή, που ακόμα και αυτοί που κάθονται πίσω δεν νιώθουν το παραμικρό. Τα δερμάτινα καθίσματα θυμίζουν πολυθρόνες, η ποιότητα κατασκευής και συναρμογή των υλικών δεν επιδέχονται αμφισβήτησης και συν όλων των άλλων, η πρακτικότητα της καμπίνας κάνει τη ζωή όλων των επιβατών πιο εύκολη.
Η διαδρομή είναι παραλιακή με κλειστές στροφές και πολύ συχνά περάσματα μέσα από μικρούς οικισμούς και κεφαλοχώρια. Στην Αμάρυνθο ένα γρήγορο καφεδάκι κάνει την απόδρασή μας απόλαυση. Το μικρό λιμάνι με τα ψαροκάικα φέρνει εικόνες γραφικές. Το πέρασμα στην μεριά του Αιγαίου, μας αλλάζει εποχή καθώς στο αντίκρισμα του απέραντου γαλάζιου συνάρτηση με τα παλαιά αρχοντικά πετρόχτιστα σπίτια, μαρτυρούν μια άλλη Ελλάδα. Αυτή η άγνωστη μα πολύ κοντινή Εύβοια εξακολουθεί να σαγηνεύει και να συγκινεί στο πέρασμά της.
Ανηφορίζοντας προς την Κύμη και περνώντας την μήκους 3 χλμ. παραλία, οι φουρκέτες ανεβάζουν την αδρεναλίνη και τα αυτοκίνητα να καταπλήσουν με τις επιδόσεις τους. Η θέα και οι παραστάσεις τραβούν τις ματιές μας από τις ενδείξεις του καντράν και συνεχίζουν την απλανή ματιά μας στο εναλλασσόμενο τοπίο, που πλέον γίνεται ορεινό και σε λίγα χιλιόμετρα αλπικό! Η πινακίδα «Χιλιαδού» μας κάνει να αναρωτιόμαστε αν προλαβαίνουμε να φτάσουμε εκεί, γνωρίζοντας ότι το οδόστρωμα λίγους μήνες πριν είχε υποστεί σοβαρές ζημίες. Ας είναι, τίποτα δεν μας σταματά!
Οι στροφές έρχονται πολύ πιο γρήγορα για το BMW X1, με τoν εξακύλινδρο κινητήρα, την σκληρή ανάρτηση, την ακαμψία του αμαξώματος και το άψογο στήσιμο να δίνουν ένα σπορτίφ τόνο. Το Infiniti EX37 ακολουθεί κατά πόδας, χάρη στην εντυπωσιακή ροπή και ισχύ του, με το 3,7 λίτρων μοτέρ να συνδυάζεται πολύ καλά με το ημιαυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων.
Κατηφορίζοντας στην παραλία της Χιλιαδούς η θέα του πελάγους μας ωθεί να βουτήξουμε στα καταγάλανα νερά της. Αλλά λίγο πιο πίσω, μια παράκαμψη, ένα χωμάτινο τμήμα, παρεμβάλλεται και τα αυτοκίνητα καλούνται να κινηθούν εκτός δρόμου.
Εδώ το EX παίρνει το αίμα του πίσω, με τις αναρτήσεις να κρέμονται όποτε χρειάζεται και να περνά υποδειγματικα τα εμπόδια. Αντίθετα, το τρίλιτρο Χ1 δυσκολεύεται λιγάκι και απαιτεί πιο προσεκτική οδήγηση, καθώς είναι πιο σκληρό και το αμάξωμα έχει μικρότερο ύψος από το έδαφος, λόγω και του χαμηλού προφίλ των ελαστικών του. Την ίδια στιγμή ο δείκτης βενζίνης αρχίζει να παίρνει και αυτός με την σειρά του την κατηφόρα, με την μέση κατανάλωση του γερμανικού μοντέλου να βρίσκεται στα 11,9 λίτρα ανά 100 χλμ και του ιαπωνικού στα 12,6 λτ.
Λίγη ώρα αργότερα και ενώ χαθήκαμε για λίγο στο χωματόδρομο, η βουτιά ήταν γεγονός. Άξιζαν όλα αυτά τα δύσκολα χιλιόμετρα για να έρθουμε εδώ. Η παραλία της Χιλιαδούς είναι καλά κρυμμένη στην ανατολική πλευρά της Δίρφης. Η Δίρφη βρίσκεται στα ανατολικά της κεντρικής Εύβοιας και δεσπόζει τις ανατολικές ακτές της. Ξεκινά από το ακρωτήρι Χαλεπό και κατευθύνεται νότια παράλληλα με την ανατολική ακτή, καταλήγοντας στην πεδιάδα της Κύμης. Έχει αρκετές χαράδρες και φαράγγια, ενώ η κορυφή Ξεροβούνι με 1.743 μ. αποτελεί αγαπημένο προορισμό για πολλούς φίλους της ορειβασίας καθ’όλη την διάρκεια του χρόνου.
Περιφερειακά του βουνού αρκετοί οικισμοί αποτελούν προορισμό αφού προσφέρουν διαμονή, φαγητό και παράδοση. Επιγραμματικά αναφέρουμε το Πάλι, Μαρκάτες, Πλατάνια, Μακρυκάπα, Παλιούρας, Στενή, Στροπώνες, Γλυφάδα κ.α. Αξίζει να επισκεφτεί κανείς το αισθητικό δάσος της Στενής που βρίσκεται στην δυτική πλαγιά της Δίρφης. Προσβάσιμη περιοχή με αρκετές πηγές και μια οργιώδη βλάστηση από Χαλέπιο Πεύκη και Κεφαλλονίτικη ελάτη. Τα πλατάνια τα συναντάμε σχεδόν παντού, όμως θα συναντήσουμε καστανιές, οξιές και πουρνάρι .
Δύσκολη γίνεται η πρόσβαση κατά τους χειμερινούς μήνες, μιας και αρκετά χιόνια πέφτουν στην περιοχή. Η πρόσβαση γίνεται από την πόλη της Χαλκίδας, που απέχει μόνον 31 χλμ , περνώντας από την κάτω και άνω Στενή. Εδώ θα μπορέσετε να ανεφοδιαστείτε με καύσιμα και να διανυκτερεύσετε. Στην θέση Λειρί και σε υψόμετρο 1.120 μ. βρίσκεται το ορειβατικό καταφύγιο του Ε.ΟΣ. Χαλκίδος, που μπορεί να φιλοξενήσει 50 άτομα. Μπορείτε να ανεβείτε με το αυτοκίνητό σας αν ακολουθήσετε τον δρόμο από την Στενή προς Στροπώνες που είναι περίπου 7,5 χλμ άσφαλτος και από εκεί 2 χλμ χωματόδρομος μέχρι το καταφύγιο. Από εκεί η θέα είναι φανταστική όταν ο καιρός το επιτρέπει. Η ματιά φτάνει μέχρι της Σποράδες και τις ξεπερνά αρκετές φορές. Τα 88 χλμ που χωρίζουν την Αθήνα απο την νότια Εύβοια μπορεί να μετατραπούν έτσι απλά και απροετοίμαστα σε περιπέτεια της διπλανής πόρτας. Αν φτιαχτεί και το οδικό δίκτυο, θα μιλάμε για ένα παραδεισένιο προορισμό, δίπλα στην πρωτεύουσα.
Όσο για τα αυτοκίνητα που είχαμε στην διάθεση μας, απλά μας εντυπωσιάσαν. Προσφέρουν άνεση, πολυτέλεια, επιδόσεις και καλύπτουν τα χιλιόμετρα με ένα μαγευτικό τρόπο, βγάζοντας σε ατσαλάκωτο, ακόμα και μετά από ένα τέτοιο ταξίδι. Η κατανάλωση τους κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα, αν αναλογιστεί κάποιος τους κινητήρες τους, αρκεί ο οδηγός να έχει «ελαφρύ» δεξί πόδι. O εξοπλισμός τους είναι αρκετά πλούσιος, με την τιμή του BMW X1 xDrive 28i να ξεκινά από 58.330 ευρώ και του Infiniti EX37 από 69.200 ευρώ.
Πως να πάτε:
Παίρνουμε την Εθνική οδό Αθήνας- Λαμίας και μετά από περίπου 50 χιλιόμετρα, στρίβουμε δεξιά για Χαλκίδα. Στην πρώτη διασταύρωση μετά την κρεμαστή γέφυρα στρίβουμε πάλι δεξιά και ακολουθούμε τις πινακίδες, ανάλογα με τον προορισμό. Προσοχή! Προσοχή! Στο οδικό δίκτυο. Ειλικρινά, δεν θυμάμαι να έχω συναντήσει πιο επικίνδυνο δρόμο, με τέτοια κίνηση. Προσοχή χρειάζεται και κατά την έξοδο από τα χωριά, μιας και οι πινακίδες σήμανσης δεν είναι ορατές σε πολλά από αυτά.
Πού να μείνετε:
Στην Κύμη, Κάρυστο, Νέα Στύρα και στο Μαρμάρι. Οι συγκεκριμένες περιοχές έχουν πολλά καταλύματα για όλα τα γούστα και βαλάντια.
Πού να φάτε:
Σε κάθε περιοχή, σε κάθε χωριουδάκι, αφθονούν τα ψάρια στις ψαροταβέρνες του νομού, καθώς και τα επίσης φρέσκα, ντόπια κρεατικά στα διάφορα ορεινά χωριά. Τιμές σε λογικά πλαίσια και σαφώς κατώτερες σε σχέση με την βόρεια Εύβοια.
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος-Παντελής Τζερτζεβέλης
Φωτό: Παντελής Τζερτζεβέλης