Ο Τρελός Πιερό
Χαρακτηριστικό δείγμα του μοντέρνου σινεμά του Γκοντάρ από το 1965, λατρεμένο για τους οπαδούς του, μπορεί να ξενίσει τους αμύητους…
Ο Φερντινάν, παντρεμένος με μια πλούσια Ιταλίδα, νιώθει ανία για τη βολεμένη ζωή του. Η τυχαία συνάντησή του με τη Μαριάν, έναν παλιό του έρωτα, είναι η αφορμή που έψαχνε για να τα τινάξει όλα στον αέρα. Εκείνη, ατίθαση και απρόβλεπτη, επιμένει να τον αποκαλεί ‘Πιερό’. Την ευτυχία τους, ταράζει ένα πτώμα στο διαμέρισμά της και αδίστακτοι άντρες που τους κυνηγούν. Αφού σβήσουν τα ίχνη τους και απομονωθούν σαν σύγχρονοι ναυαγοί θα εξασφαλίσουν τα προς το ζην με τα πιο απίθανα κόλπα φτάνοντας μέχρι τον γαλλικό νότο. Εκεί όπου θα γίνει το οριστικό ξεκαθάρισμα λογαριασμών.
Η αποθέωση του αναρχικού πνεύματος της νουβέλ βαγκ, και ένας απολαυστικός Γκοντάρ λίγο πριν αρχίσει να παίρνει τον εαυτό του περισσότερο σοβαρά. Άνιση όπως όλες οι δουλειές του, έχει μια βροχή από ιδέες από τις οποίες κάποιες πετυχαίνουν και κάποιες όχι. Αφθονούν οι αναφορές και τα παιχνίδια με τα είδη του σινεμά (από την αστυνομική περιπέτεια μέχρι το μιούζικαλ) και το στιλ της είναι εντυπωσιακό, με έξοχη φωτογραφία από τον Ραούλ Κουτάρ και τους πρωταγωνιστές στο απόγειο της γοητείας τους.
Θοδωρής Τσιάτσικας