Test Drive στο Dodge Caliber 2,0 SXT
Ο αμερικάνικος χαρακτήρας του δεν μπορεί να μείνει κρυφός. Το Caliber ξεχωρίζει από την πρώτη κιόλας ματιά. Μοναδική παρουσία στον δρόμο, επιβλητικό και λιγάκι υπεροπτικό! Τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, τα φουσκωμένα φτερά και η εντυπωσιακή μάσκα που δεσπόζει στο κέντρο του οχήματος, φανερώνουν την καταγωγή του.
Δεν είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο… είναι ένα Dodge!
Το Caliber τολμά, είναι ένα νεανικό και πολυχρηστικό αυτοκίνητο που με την ρετρό εμφάνισή του κάνει την διαφορά σε μια κατηγορία που έχει αρκετό ανταγωνισμό. Το μήκος του ανέρχεται σε 4,4 μέτρα περίπου και ως εκ τούτου θα μπορούσε να τοποθετηθεί κάπου στα όρια της μεσαίας κατηγορίας, όμως η κατηγοριοποίηση περιπλέκεται λόγω της απόστασης του οχήματος από το έδαφος και της γενικότερης σχεδίασης, που του χαρίζει έναν αέρα αμερικανικού οχήματος 4×4.
Ωστόσο διαθέτει ιδιαίτερο χαρακτήρα, είναι ενδιαφέρον σχεδιαστικά και προσελκύει τα βλέμματα. Είναι προσεγμένο ακόμα και στις πιο μικρές λεπτομέρειες, που ξεκινούν από την εξωτερική σχεδίαση, την μάσκα με την οριζόντια επιφάνεια του προφυλακτήρα, την στιβαρή πόρτα, τους θόλους των τροχών, τα μεγάλα φώτα και την πίσω αεροτομή.
Ο εσωτερικός χώρος έχει αξιοποιηθεί στο έπακρο, κάνοντας όσο το δυνατόν πιο άνετη την παραμονή των επιβατών στον χώρο. Ακόμα και το ντουλαπάκι του συνοδηγού σχεδιάστηκε να είναι χωρισμένο σε δύο τμήματα, με το πάνω να έχει και την χρηστικότητα ενός πολύ μικρού αλλά βολικού ψυγείου. Στην καμπίνα μπορούν να φιλοξενηθούν 5 άτομα, αλλά πιο ελεύθερα θα νιώσουν 4 ενήλικες, με την πίσω κονσόλα να μην αφήνει περιθώρια έναν ακόμα. Τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλούμενα σε ποσοστό 60/40 και δίνουν την δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων. Τώρα αν κατά λάθος λερώσετε το πάτωμά του μην ανησυχείτε διότι αφαιρείται και καθαρίζεται πολύ εύκολα. Aν είστε περισσότερο απαιτητικοί από όσο πρέπει, η Dodge έχει φροντίσει να προσθέσει μια εξειδικευμένη πινελιά με αξεσουάρ, που ανταποκρίνονται και στις πιο αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας.
Η τελική ταχύτητα του δίλιτρου Caliber με τους 158 ίππους, φθάνει τα 192 χλμ./ώρα και επιταχύνεται από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6’’. Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση, ωστόσο ο λεβιές βρίσκεται αρκετά ψηλά και δεν βοηθά στις γρήγορες εναλλαγές των σχέσεων. Αναφορικά με τις αναρτήσεις το μοντέλο φορά γόνατα ΜcPherson μπροστά, αντιστρεπτική δοκό και ψαλίδια και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Το φρενάρισμα του αυτοκινήτου έχουν αναλάβει αεριζόμενα δισκόφρενα τόσο εμπρός όσο και πίσω. Τα ελαστικά διαστάσεων 215/60/17 δεν αφήνουν κανένα περιθώριο πλαγιολίσθησης στο αυτοκίνητο, αντιθέτως προσφέρουν σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και σε γρήγορες καμπές. Η τροφοδοσία του καυσίμου είναι ελεγχόμενη από υπολογιστή όπου το καύσιμο ψεκάζεται σταδιακά και σε πολλαπλά σημεία επιτυγχάνοντας καλύτερη καύση στον κύλινδρο και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του φαίνεται να είναι η τιμή εκκίνησης που ξεκινά από τα 19.990 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αερόσακους οδηγού/συνοδηγού, οροφής και κουρτίνας, air condition, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα 9 ηχείων, cruise control, trip computer και άλλα πολλά.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 10,6΄΄
Τελική ταχύτητα: 192 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 9,9 λτ/100χλμ
Εκπομπές CO2: 191γρ/χλμ
Τιμή: από 19.900 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 21.010 ευρώ
Εγγυήσεις
μηχανικά μέρη: 2 χρόνια
χρώμα: 2 χρόνια
σκουριά: 7 χρόνια
οδική βοήθεια: 2 χρόνια
Κείμενο & Φωτο: Παντελής Τζερτζεβέλης
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της