Test drive στο Citroen DS3 1,6THP: Ξεπερνά κάθε προσδοκία!
Ιδιαίτερο, αντικομφορμιστικό και ολόφρεσκο, το DS3 κλέβει δικαιωματικά την παράσταση. Η τούρμπο έκδοση με τους 156 ίππους, τον εντυπωσιακό ήχο και το ακόμα πιο εκπληκτικό στήσιμο, ξυπνά τις αισθήσεις.
Οι Γάλλοι αν και μας έχουν συνηθίσει σε προτάσεις έξω από τα συνηθισμένα, με αυτό το αυτοκίνητο φαίνεται ότι ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, δημιουργώντας ένα από τα πιο εκκεντρικά αυτοκίνητα που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Ένα αυτοκίνητο που κυριολεκτικά επιβάλλεται με την εμφάνισή του: από τη νεαρή οδηγό, έως τον (τρελαμένο-γκαζιάρη) πιτσιρικά, τον 35άρη εργένη και τον μπαμπά με την μαμά, που ρωτάνε για να το αγοράσουν στο παιδί τους, χωρίς καν να τους το έχει ζητήσει το ίδιο!
Το DS3 είναι μοντέρνο, νεανικό και στην τούρμπο έκδοση πιο μυώδες και σπορ. Ο συνδυασμός χρωμάτων, σε αμάξωμα, οροφή, ζάντες και καθρέπτες, προσδίδει ιδιαιτερότητα και φρεσκάδα, με τα κάθετα φώτα ημέρας LED και το πίσω τμήμα, να κάνουν την διαφορά. Αυτό όμως που εντυπωσιάζει περισσότερο, είναι οι τόσες πολλές λεπτομέρειες που αδυνατείς να κατανοήσεις με την πρώτη ματιά. Η τούρμπο έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, δεν διαφέρει σε πολλά από την απλή, τουλάχιστον αισθητικά, εκτός από τις 17αρες ζάντες, τη διπλή απόληξη της εξάτμισης και το χαμηλωμένο ύψος του αμαξώματος. Την ίδια εικόνα ακολουθεί και η καμπίνα, με τα σπορ καθίσματα, το τριάκτινο τιμόνι, τα εξαιρετικής αισθητικής όργανα και τις λεπτομέρειες αλουμινίου, να ενθουσιάζουν. Η ποιότητα των υλικών βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, η κεντρική κονσόλα με την οθόνη προσδίδει hi-tech αίσθηση, με τον υποψήφιο αγοραστή να έχει τη δυνατότητα επιλογής των επενδύσεων, ανάλογα με το γούστο του. Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι άνετοι και μόνο αν οι πίσω είναι άνω του μετρίου αναστήματος, θα αντιμετωπίσουν ορισμένα προβλήματα με τα πόδια τους. Το πορτμπαγκάζ, με τα 285 λίτρα χωρητικότητας και το πλατύ άνοιγμά του, είναι αρκούντως ικανοποιητικό.
Ο 1,6 λίτρου υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας, αποδίδει 156 ίππους στις 6.000 σ.α.λ, όντας δυνατός και γραμμικός, χωρίς κενά και ξεσπάσματα. Έχει δύναμη από χαμηλά και ακόμα και όταν ανεβαίνουν οι στροφές δεν φαίνεται να υστερεί και να κουράζεται, με τον ήχο του να εντυπωσιάζει. Το 6αρι κιβώτιο έχει τόσο καλή αίσθηση, που νομίζεις ότι το μοτέρ έχει περισσότερη δύναμη, με τις σχέσεις εκτός από την 2α και την 6η να είναι τόσο κοντές, όσο απαιτούνται από ένα σπορ αυτοκίνητο. Η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7,2 λίτρα ανά 100 χλμ., σε νορμάλ συνθήκες οδήγησης, στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό στις μέρες που ζούμε. Τα φρένα ( αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός, δισκόφρενα πίσω) είναι δυνατά, χωρίς να εμφανίζουν σημάδια κόπωσης, αλλά χρειάζεται κάποια εξοικείωση στην λειτουργία του πεντάλ.
Στον δρόμο, ο οδηγός καταλαβαίνει από την πρώτη στιγμή πόσο καλά στημένο είναι, με την ανάρτηση παρότι σφιχτή, να έχει ισορροπημένη ρύθμιση ανάμεσα στην παροχή άνεσης και στην οδική συμπεριφορά. Έτσι, εύλογα δεν κουράζει τους επιβάτες από συνεχείς οδικές ανωμαλίες. Σε αυτό συνηγορούν και τα καθίσματα, τα οποία στηρίζουν πολύ καλά το σώμα και ταυτόχρονα, αποδεικνύονται άνετα στις πολύωρες μετακινήσεις. Σε κλειστές διαδρομές, το πίσω τμήμα ανασηκώνεται λίγο με το σήκωμα του ποδιού από το πεντάλ, χωρίς να εμφανίζει νευρικές αντιδράσεις. Στην εθνική οδό κινείται με ευκολία σε υψηλές ταχύτητες, προσπερνά τα προπορευόμενα οχήματα με ένα απλό πάτημα το γκαζιού, με το τιμόνι να αποτελεί τη μοναδική παραφωνία, λόγω της μέτριας αίσθησής του.
Η Citroen φαίνεται πως πέτυχε διάνα με το DS3, απολαμβάνοντας ευρεία απήχηση, χάρη στην εμφάνιση κυρίως. Η καμπίνα είναι ένας ακόμα λόγος για το οποίο θα μπορούσε να το αγοράσει κάποιος, με το φινίρισμα να εντυπωσιάζει και τον εξοπλισμό να είναι πλήρης. Σε αυτόν, συμπεριλαμβάνεται προαιρετικά και η νέα τεχνολογία WiFi, για ασύρματη σύνδεση με το internet. Λειτουργεί με μια κάρτα SΙΜ που υποστηρίζει 3G ή 3G+, η οποία μπορεί να αγοραστεί από οποιαδήποτε εταιρεία κινητής τηλεφωνίας, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να συνδέονται με το διαδίκτυο μέσω laptop ή κινητά τηλέφωνα.
Η οδική του συμπεριφορά το καθιστά ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα, όχι μόνο της Citroen αλλά και της κατηγορίας. Αν μιλάγαμε για αυτό το αυτοκίνητο 2 χρόνια πριν, είναι σίγουρο ότι η εμπορική του επιτυχία θα ήταν δεδομένη, ωστόσο ακόμα σε αυτές τις ισχνές εποχές, έχει όλα τα εφόδια για να πετύχει.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 7,3΄΄
Τελική ταχύτητα: 214χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,2 λτ/100χλμ
Εκπομπές CO2: 155γρ/χλμ
Τιμή: από 20.495 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 22.700 ευρώ
HIGHLIGHTS
Μας άρεσε: Θέση οδήγησης, κινητήρας, οδική συμπεριφορά, φινίρισμα καμπίνας , εμφάνιση
Δεν μας άρεσε: Αίσθηση τιμονιού, πρακτικότητα
Εγγυήσεις
μηχανικά μέρη: 2 χρόνια
χρώμα: 3 χρόνια
σκουριά: 12 χρόνια
οδική βοήθεια: –
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Παντελής Τζερτζεβέλης
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της