Για να αντιμετωπίσεις τον σκληρό ανταγωνισμό της μικρομεσαίας κατηγορίας, πρέπει να κάνεις την υπέρβαση. Και το νέο Astra όχι μόνο την έκανε, αλλά μπορεί πλέον να ισχυρίζεται ότι είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα, χωρίς να κάνει «εκπτώσεις» σε κανένα σημείο.
Οι Γερμανοί έβαλαν τα δυνατά τους στο νέο Astra, και αυτό φαίνεται από την πρώτη στιγμή. Σπορτίφ προφίλ, πολλές καμπύλες, μεγαλύτεροι χώροι, υψηλή ποιότητα κατασκευής, πολύ καλύτερη οδική συμπεριφορά, τεχνολογία και ένας κινητήρας που «δένει» τέλεια με τα ελληνικά χαρακτηριστικά. Οι σχεδιαστές της Opel σε αντίθεση με το προηγούμενο μοντέλο, έδειξαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στις καμπύλες αυτή τη φορά. Άλλαξαν στο 100% την φιλοσοφία τους και παρέδωσαν ένα αυτοκίνητο στο οποίο δεν υπάρχουν γωνίες, παρά μόνο όμορφες γραμμές που δένουν αρμονικά μεταξύ τους. Παρά τις πέντε πόρτες, η αισθητική πλησιάζει τα coupe αμαξώματα, χάρη στο κεκλιμένο παρμπρίζ, τα μεγάλα «αμυγδαλωτά» φώτα και τα πλαϊνά παράθυρα. Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του αυτοκινήτου όμως, είναι η κορυφαία για την κατηγορία, αεροδυναμική που διαθέτει. Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις, το μήκος του φθάνει τα 4,419 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2.685 χλστ., ενώ αυξημένα είναι και τα μετατρόχια, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά.
Ανάλογα θετική, είναι η πρώτη εντύπωση και στο εσωτερικό. Ανοίγεις τη βαριά πόρτα και νιώθεις όμορφα στο σαλόνι του Astra. Η αισθητική είναι σύγχρονη, με τον πίνακα οργάνων που αλλάζει σε κόκκινο ή λευκό ανάλογα με τη ρύθμιση του συστήματος Flexride, να κλέβει την παράσταση. Η τεχνολογία αυτή έχει υιοθετηθεί από το Insignia και περιλαμβάνει τρεις ρυθμίσεις (Normal, Sport και Tour), μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει τις αναρτήσεις, το σύστημα διεύθυνσης και την απόκριση του γκαζιού, ανάλογα με το πώς θέλει να κινηθεί. Η ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή των υλικών είναι σε κορυφαία επίπεδα και σε αντίθεση με το προηγούμενο μοντέλο, η πρακτικότητα έχει αυξηθεί σημαντικά. Θήκες για μικρά ή μεγάλα αντικείμενα υπάρχουν σε κάθε σημείο, με την χωρητικότητά τους να φθάνει τα 25 λίτρα. Εξοικείωση χρειάζεται με το σύστημα ψυχαγωγίας και τα πολλά κουμπιά που υπάρχουν στην κεντρική κονσόλα, τόσο για το ράδιο-cd, όσο και για το σύστημα κλιματισμού και τον υπολογιστή ταξιδίου. Σε ό,τι αφορά στους χώρους, οδηγός και συνοδηγός δεν πρόκειται να αντιμετωπίσουν κανένα απολύτως πρόβλημα, ακόμα και αν είναι άνω του μετρίου αναστήματος, Τα καθίσματα είναι άνετα και μαλακά και ρυθμίζονται προς κάθε κατεύθυνση, όπως και το τιμόνι. Στα πίσω καθίσματα δύο ενήλικες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, ωστόσο ένας τρίτος θα χρειαστεί συμβιβασμούς, τουλάχιστον για τα πόδια. Ο χώρος αποσκευών χάρη στο πρωτοποριακό σύστημα FlexFloor 3 σταδίων, είναι ιδιαίτερα ευέλικτος φθάνοντας ακόμα και τα 1.235 λίτρα (370 λτ. αρχικά). Στο πρώτο στάδιο το πάτωμα μπορεί να χαμηλώσει, αυξάνοντας το ύψος του πορτ μπαγκάζ, στο δεύτερο το πάτωμα έρχεται σε ευθεία θέση με τα αναδιπλωμένα πίσω καθίσματα, δημιουργώντας μία μέγιστη επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης, και στο τρίτο επιτρέπει την εύκολη φόρτωση και εκφόρτωση.
O 4κύλινδρος 16βάλβιδος υπερτροφοδοτούμενος κινητήραςτων 140 ίππων, ανήκει στην νέα γενιά τις εταιρείας, με μικρό κυβισμό για οικονομία και ρύπους, αλλά και με τούρμπο για δύναμη και κυρίως ροπή. Παρά τα πολλά κιλά του αμαξώματος, ανταποκρίνεται με άνεση στο πάτημα του γκαζιού, παρότι υπολείπεται σε εκρηκτικότητα, χάρη και στην καλή κλιμάκωση των ενδιάμεσων σχέσεων του εξατάχυτου κιβωτίου. Η γραμμικότητα του μοτέρ είναι αξιοθαύμαστη, προσφέροντας εκτός από αξιόλογες επιδόσεις και λογική κατανάλωση καυσίμου. Δεν είναι ο κινητήρας που βάζει φωτιά στην άσφαλτο, ούτε σε «κολλάει» στο κάθισμα, αλλά σίγουρα δεν πρόκειται να σε αφήσει παραπονούμενο. Είναι δηλαδή ο κατάλληλος για τη χώρα μας και για όσους δεν δίνουν τόση σημασία στις επιδόσεις. Βελτιωμένο είναι και το τιμόνι, αφού επιτέλους διορθώθηκε αυτή η ασάφεια στην κίνησή του. Το σύστημα Flexdrive κάνει πραγματικά καλή δουλειά, με τις διαφορές τόσο στη λειτουργία Sport, όσο και στην Tour να είναι εμφανείς. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, όπως και το επίπεδο θορύβου και η όλη κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Στην εθνική οδό κινείται σταθερά ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, όντας αθόρυβο και με απόλυτη ασφάλεια. Από την άλλη, μέσα στην πόλη, είναι ευέλικτο και παρά το μεγάλο του μήκος, παρκάρει εύκολα και κινείται με άνεση μέσα στα στενά.
Το νέο Astra 1,4 Turbo με τους 140 ίππους, είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για τον Έλληνα μέσο οδηγό, προσφέροντας ποιότητα, ασφάλεια, άνεση, χώρους και οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός του ακόμα και από την βασική έκδοση Essentia είναι πλήρης, περιλαμβάνοντας ESP, σύστημα υποβοήθησης σε ανηφόρα, αερόσακους οδηγού/συνοδηγού, πλευρικούς αερόσακους, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέπτες, ηχοσύστημα, air-condition, κεντρικό κλείδωμα και ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός. H έκδοση Cosmo που είχαμε στη διάθεσή μας, κοστίζει 2.100 ευρώ παραπάνω και περιλαμβάνει επιπλέον, αερόσακους οροφής, αισθητήρες βροχής, cruisecontrol, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, δερμάτινο σπορ τιμόνι, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες και trip computer.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 9,7΄΄
Τελική ταχύτητα: 205χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,1 λτ/100χλμ
Εκπομπές CO2: 139 γρ/χλμ
Τιμή: από 18.400 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 20.500 ευρώ
HIGHLIGHTS
Μας άρεσε: Ποιότητα, ευελιξία, φινίρισμα, οδική συμπεριφορά
Δεν μας άρεσε: Εργονομία, εκρηκτικότητα κινητήρα
Εγγυήσεις
μηχανικά μέρη: 2 χρόνια*
χρώμα: 3 χρόνια
σκουριά: 12 χρόνια
οδική βοήθεια: 1 χρόνος
*Μετά την λήξη της 2ετούς εργοστασιακής εγγύησης, παρέχεται δωρεάν πρόσθετη εγγύηση διάρκειας 4 ετών, η οποία καλύπτει ορισμένα μόνο μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου.
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Opel