Test Drive στο Ford Ka 1,25
Το νέο Ka, είναι το αυτοκίνητο που επιζητά ο σύγχρονος οδηγός που ζει στην πόλη. Είναι στιλάτο, έχει επαρκείς χώρους για την κατηγορία του, καλή ποιότητα κατασκευής, κινείται γρήγορα και ευέλικτα ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο και το βασικότερο όλων, δεν είναι φίλος… της βενζίνης.
Χωρίς ανασφάλειες…
Η νέα γενιά του Ka δικαίως ή αδίκως, βρέθηκε στην σκιά του πρώτου μοντέλου από την πρώτη κιόλα στιγμή.
Για να καταλάβετε, σκεφτείτε πως νιώθει ο γιος ενός πολύ μεγάλου αθλητή που κάθε λίγο και λιγάκι πρέπει να αποδεικνύει ότι είναι αντάξιος του πατέρα του. Έτσι και το Κa. Η προηγούμενη γενιά αποτέλεσε ένα από τα αυτοκίνητα-σύμβολα της Ford, καθώς από το 1996 οπότε και παρουσιάστηκε μέχρι και το 2010 απολάμβανε τη μεγαλύτερη αποδοχή από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της εταιρείας. Το νέο Kaέχει όλα τα φόντα να ακολουθήσει την επιτυχημένη πορεία του «πατέρα» του, στοχεύοντας όχι απλά στους νέους οδηγούς, αλλά και στις γυναίκες κάθε ηλικίαςκαι στους 40αρηδες που θέλουν ένα μοντέρνο αυτοκίνητο για να μετακινούνται σε καθημερινή βάση.
Η σχεδίαση του είναι ελκυστική, με ζωηρά χρώματα και έντονες γραμμές σε κάθε σημείο του αμαξώματος. Το εμπρός και πίσω τμήμα δένουν αρμονικά, παρότι είναι εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους, αισθητικά. Το μεν πρώτο έχει πιο σπορ προφίλ, το δε δεύτερο πιο κομψή εμφάνιση. Νεανικό ύφος έχει και η σχεδίαση στο εσωτερικό, με τις επενδύσειςστο ταμπλό, τις πόρτες και τα καθίσματα να δίνουν μια «παιχνιδιάρικη» ατμόσφαιρα. Η κεντρική κονσόλα με το λογότυπο του μοντέλου στο κέντρο είναι μοντέρνα και εργονομική. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και περιλαμβάνει στο κάτω μέρος και μια οθόνη για τον υπολογιστή ταξιδίου. Σε ότι αφορά την ποιότητα, παρά τα σκληρά πλαστικά η συναρμογή βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, όπως και η πρακτικότητα με τις θήκες για αντικείμενα να είναι αρκετές. Ευχάριστη έκπληξη για το συνοδηγό αποτελεί το «χωμένο» ντουλαπάκι μπροστά του, αφήνοντας περισσότερο χώρο για τα πόδια του. Αντίθετα, η απουσία διακόπτη για το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ δυσκολεύει τους επιβάτες. Οι χώροι για οδηγό και συνοδηγό είναι ικανοποιητικοί, όχι όμως και για τους πίσω αφού με το ζόρι μπορούν να χωρέσουν δύο ενήλικοι μετρίου αναστήματος. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών εντυπωσιάζειγια τα δεδομένα της κατηγορίας, φιλοξενώντας με άνεση ακόμα και τέσσερις μικρές βαλίτσες.
Κάτω από το καπό του Ka βρίσκεται ο τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1,25 λίτρου, απόδοσης 69 ίππων της Fiat. Το ιταλικό μοτέρ διακρίνεται για την σπιρτάδα και ελαστικότητα του, με το πεντατάχυτο κιβώτιο να βοηθά σημαντικά χάρη στην σωστή κλιμάκωση του. Μέσα στην πόλη, οι 69 ίπποι κινούν με άνεση το αμάξωμα των 865 κιλών, ωστόσο και σε ανοικτό δρόμο δεν δείχνει να ζορίζεται ιδιαίτερα. Σε ανηφορικά κομμάτια, οι εναλλαγές των σχέσεων και τα κατεβάσματα απαιτούνται, αν ο οδηγός θέλει να κινηθεί σχετικά γρήγορα. Γενικά, όμως ο κινητήρας έχει πολιτισμένη λειτουργία, αλλά είναι και λίγο θορυβώδεις όταν πιέζεται. Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται στα 5,5 λίτρα, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής και μετά από 1.000 χλμ. κίνησης, τόσο στην πόλη, όσο και στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο.
Παρότι, στηρίζεται στο δάπεδο και την ανάρτηση του Fiat 500, το Kaέχει καλύτερη οδική συμπεριφορά, χάρη στις αλλαγές των μηχανικών της Ford σε διάφορα σημεία. Ακόμα και σε ταχύτητες 120 χλμ./ώρα παραμένει σταθερό, δίνοντας μια αίσθηση ασφάλειας που σπάνια συναντάται σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και το άμεσο τιμόνι, δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να το πιέσει στο όριο σε πιο απαιτητικές διαδρομές, όσο φυσικά του επιτρέπει ο κινητήρας. Τις δυνατότητες του όμως, τις δείχνει χωρίς τσιγγουνιές μέσα στην πόλη. Είναι ευέλικτο, ταχύ, παρκάρει με ευκολία χάρη στο γρήγορο τιμόνι και τις συμπαγείς διαστάσεις και περνά από τα στενά, σαν να βρίσκεται σε λεωφόρο.
Η τιμή των 9.620 ευρώ για την βασική έκδοση, είναι ιδιαίτερα καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας και για όσα προσφέρει το Ka. Ωστόσο, ο βασικός εξοπλισμός δεν είναι αρκετά πλούσιος και γι αυτό προτείνουμε την έκδοση Trend + με κόστος 11.445 ευρώ. Συμπερασματικά, το Kaείναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο πόλης, απευθύνεται σε κάθε ηλικία και φύλο, προσφέροντας στιλ, ποιότητα, πολύ καλή συμπεριφορά στο δρόμο, χαμηλή κατανάλωση, λιγότερα τέλη και ασφάλιστρα.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 13,1΄΄
Τελική ταχύτητα: 159χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 5,5 λτ/100χλμ
Εκπομπές CO2: 119 γρ/χλμ
Τιμή: από 9.620 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 14.065ευρώ
Εγγυήσεις
μηχανικά μέρη: 2 χρόνια*
χρώμα: 2 χρόνια
σκουριά: 12 χρόνια
οδική βοήθεια: 2 χρόνια
*Η εγγύηση μπορεί να επεκταθεί σε επιπλέον 2 χρόνια μετά την εργοστασιακή ή 80.000χλμ, όποιο συμπληρωθεί πρώτο.
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Ford
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της