MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Test drive στο Skoda Fabia 1,2 TSI: Άλλαξε τα πάντα!

To “facelift” που κάνουν κατά καιρούς οι εταιρείες στα μοντέλα τους, συνήθως αρκείται σε επιλεκτικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση και ακόμα πιο μικρές στο εσωτερικό. Στο Fabia όμως, άλλαξαν τα πάντα! Και ο λόγος είναι ο νέος κινητήρας 1,2 TSI, ο οποίος μεταμορφώνει το τσέχικο μοντέλο σε ένα εξαιρετικό και πλέον ολοκληρωμένο supermini.

Monopoli Team

Μετά από 3 χρόνια παρουσίας στην αγορά, οι άνθρωποι της Skoda αποφάσισαν να αλλάξουν όσο μπορούν το προφίλ του Fabia. Η νέα μάσκα, τα φώτα και οι διαφορετικές γραμμές στο καπό, προσδίδουν στο αυτοκίνητο πιο δυναμική και μυώδη εμφάνιση, ό,τι δηλαδή θέλει ο νεαρός οδηγός από ένα μικρό αυτοκίνητο. Η έκδοση bicolore -όπως φαίνεται και στο αυτοκίνητο της δοκιμής- διαθέτει διαφορετικού χρωματισμού οροφή, δίνοντας πιο θελκτική εικόνα στο αυτοκίνητο.

Τις περιποιήσεις των σχεδιαστών δέχτηκε και η καμπίνα των επιβατών. Ο νέος πίνακας οργάνων, το τριάκτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και οι έξτρα χώροι δίπλα στα καθίσματα και πίσω από αυτά, αναδεικνύουν το σπορτίφ ύφος και την πρακτικότητα. Η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή παραμένουν στα γνωστά πολύ καλά επίπεδα και οι χώροι για 4 επιβάτες με τις αποσκευές τους, είναι ιδανικοί γι’ αυτή την κατηγορία. Ωστόσο, το εσωτερικό παραμένει λίγο συντηρητικό οπτικά, χωρίς πολλά μοντέρνα στοιχεία.

Από πλευράς άνεσης και ασφάλειας, το ανανεωμένο Fabia εξοπλίζεται με 6 αερόσακους, κλιματισμό, ρυθμιζόμενο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ζάντες 15΄΄, υπολογιστή ταξιδίου, σπορ ανάρτηση και ράδιοcd. Οι προβολείς ομίχλης διαθέτουν λειτουργία φώτων ημέρας (Day Lights) και μπορούν επίσης να εξοπλιστούν με λειτουργία δυναμικής γωνιακής κλίσης. Οι πιο πλούσιες εκδόσεις περιλαμβάνουν επιπλέον ζάντες 16 και 17΄΄, αυτόματο σύστημα κλιματισμού Climatronic, εξελιγμένο ηχοσύστημα με έξτρα θύρες σύνδεσης συσκευών media και αναπαραγωγή MP3, WMA, OGG και AAC, σύστημα πλοήγησης και πολλά άλλα.

Στα ενδότερα τώρα! Το νέο 1,2 TSI μηχανικό σύνολο με τους 105 ίππους και τα 175 Nm ροπής, κινεί σε γρήγορους ρυθμούς το μικρό Fabia. Ανεβάζει με προθυμία στροφές, ανεξαρτήτως της επιλεγμένης ταχύτητας, και παρουσιάζει θετικό τράβηγμα από χαμηλά, ενώ η λειτουργία του είναι πιο «πολιτισμένη» και αθόρυβη σε σχέση με τα ατμοσφαιρικά σύνολα. Μόνο στις υψηλές στροφές εμφανίζει υστέρηση στην  απόδοσή του και την απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού. Χάρη στην υψηλή ροπή του και το πολύ καλό κιβώτιο ταχυτήτων, κάνει την καθημερινή οδήγηση απολαυστική και πάνω απ’ όλα ξεκούραστη.

Η σπορ ανάρτηση, εκτός του ότι χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 2 χλστ., προσφέρει καλύτερη ευστάθεια στις μεγάλες ταχύτητες και δεν κουράζει στις εγκάρσιες ανωμαλίες, απορροφώντας ικανοποιητικά τις ατέλειες του οδοστρώματος. Στον αυτοκινητόδρομο, κινείται σβέλτα και με χαρακτηριστική άνεση μέχρι τα 150χλμ./ώρα, με το τιμόνι να δίνει σωστή αίσθηση. Σε φιδίσιες διαδρομές, τα πράγματα αποκτούν άλλη χάρη για τον οδηγό – το αυτοκίνητο παραμένει απόλυτα φιλικό και ελεγχόμενο ακόμα και υπό πίεση. Αρωγός σε αυτό, είναι το στιβαρό πλαίσιο και το σχετικά γρήγορο σύστημα διεύθυνσης. Με μειωμένη κλίση στις στροφές, χαμηλό κέντρο βάρους, πολύ καλή ακαμψία και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, το Fabia 1,2 TSI, ανταμείβει τον ανήσυχο οδηγό. Τα ημιμπάκετ καθίσματα προσφέρουν άνεση και ικανοποιητική πλευρική στήριξη, με τις 17αρες ζάντες και τα ελαστικά διαστάσεων 205/45 να βοηθούν το αυτοκίνητο να επιβραδύνεται αποτελεσματικά, ανεξαρτήτως της ταχύτητας κίνησης. Η κατανάλωση καυσίμου, ακόμα και σε συνθήκες σπορ οδήγησης δεν ξεπερνά τα 9 λίτρα, με την μέση να βρίσκεται περίπου στα 6,5 λτ./100 χλμ., όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής.

Συμπερασματικά, το ανανεωμένο Fabia είναι ένα ολοκληρωμένο supermini, με σπορτίφ προσανατολισμούς και εξαιρετική οδική συμπεριφορά, πολύ καλή ποιότητα, χώρους, άνεση και πρακτικότητα. Φυσικά το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 1,2 TSI είναι αυτό που κάνει την διαφορά, προσφέροντας επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση, όπως και μειωμένους ρύπους, στοιχείο που μεταφράζεται σε λιγότερα τέλη. Η αρχική τιμή των 12.890 ευρώ για την έκδοση 1,2 TSI, είναι επίσης ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα.

 

Επιδόσεις-Τιμή

0-100 χλμ./ώρα: 9,9΄΄

Τελική ταχύτητα: 191 χλμ./ώρα

Κατανάλωση (δοκιμής): 6,5 λτ/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 124 γρ./χλμ.

Τιμή: από 12.890 ευρώ

Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 15.090 ευρώ

Εγγυήσεις

Μηχανικά μέρη: 2 χρόνια*

Χρώμα: 3 χρόνια

Σκουριά: 12 χρόνια

Οδική βοήθεια: 1 χρόνο

* Δυνατότητα επέκτασης της αρχικής διετής εγγύησης για 2 επιπρόσθετα χρόνια ή μέχρι 80.000 χλμ., χωρίς πρόσθετη διαδικασία

HIGHLIGHTS

Μας άρεσε: Κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, χώροι, πρακτικότητα, ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, τιμή

Δεν μας άρεσε: Ηχομόνωση, συντηρητική καμπίνα οπτικά

Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος

Photos: Παντελής Τζερτζεβέλης

Περισσότερα από Προορισμοί