Test drive-Nissan Qashqai 2.0: Ο κυρίαρχος των ελαφρών crossover-SUV
Το Qashqai είναι το αυτοκίνητο που τάραξε τα νερά στο χώρο των μεσαίων crossover, εισάγοντας χαρακτηριστικά ελαφρού 4Χ4. Από την πρώτη χρονιά στους ελληνικούς δρόμους απέδειξε ότι είναι το αυτοκίνητο που επιζητούσαν οι καταναλωτές εδώ και καιρό, με την έκδοση 1,6 λίτρου να κερδίζει τους περισσότερους, παρά την απουσία τετρακίνησης. Εδώ, όμως παρουσιάζουμε την ακριβότερη, αλλά πιο off-road έκδοση με τους 140 ίππους και το σύστημα τετρακίνησης αυτόματης εμπλοκής.
Στις αρχές του έτους, οι Ιάπωνες παρουσίασαν το ανανεωμένο Qasqhai ικανοποιώντας θα λέγαμε τα γούστα των Ευρωπαίων. Όπως και να το κάνουμε, το προηγούμενο μοντέλο, όσο καλό και αν αποδείχθηκε του έλειπε αυτό που επιζητούν οι περισσότεροι στην Γηραιά Ήπειρο και δεν είναι άλλο από την θελκτική εμφάνιση. Μια αλλαγή στο καπό, περισσότερο όγκος στους θόλους των τροχών, νέα φώτα εμπρός και πίσω και πιο μυώδης καμπύλες, έκαναν το μοντέλο-θαύμα της Nissan να μοιάζει σαν καινούριο. Οι αλλαγές αυτές είχαν ως αποτέλεσμα και την βελτίωση της αεροδυναμικής αντίστασης όμως, κάτι που σημαίνει λιγότερο αεροδυναμικός θόρυβος και χαμηλότερη κατανάλωση. Στο εσωτερικό, η εικόνα παρέμεινε ως είχε, εκτός από τον πίνακα οργάνων που επανασχεδιάστηκε και ορισμένες θήκες που τοποθετήθηκαν, αυξάνοντας την πρακτικότητα.
Οι χώροι του παραμένουν από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά, προσφέροντας τον απαραίτητο ωφέλιμο χώρο που επιζητά όχι μόνο μια οικογένεια, αλλά και μια παρέα που φεύγει εκδρομή, πηγαίνει για σκι ή οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα και θέλει αρκετό χώρο για την μεταφορά εξοπλισμού.
Ο δίλιτρος βενζινοκινητήρας των 140 ίππων, μπορεί να μην ενθουσιάζει με την δύναμη του, ωστόσο κινεί με άνεση το αμάξωμα 1,5 τόνου περίπου, χάρη και στο καλό σε αίσθηση εξάρι κιβώτιο. Η ροπή των 196 Nm εμφανίζεται από τις μεσαίες στροφές και πάνω, κάτι που υποβαθμίζει τις επιδόσεις, όχι όμως και την κατανάλωση η οποία κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα (9,4 λτ./100 χλμ.) Στο δρόμο, παρά την σφιχτή ανάρτηση είναι ευέλικτο και άνετο. Η συμπεριφορά του είναι πιο κοντά στα επιβατικά σε σχέση με τα περισσότερα 4Χ4 και η κλίση στις στροφές δεν είναι τόσο εμφανής. Η οδική συμπεριφορά είναι σαφώς ουδέτερη με τα μέτρα της κατηγορίας, αλλά ακόμα και όταν πιεστεί πέρα από αυτό για το οποίο έχει φτιαχτεί, δεν φοβίζει ενώ και το ESP διορθώνει την όποια υποστροφή. Σε ανοικτό δρόμο και με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ παραμένει σταθερό, με την ηχομόνωση να έχει βελτιωθεί αισθητά αν και ο κινητήρας είναι λίγο θορυβώδης στις υψηλές στροφές.
Όπως σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματη τετρακίνηση, το Qasqhai υπό φυσιολογικές συνθήκες είναι εμπροσθιοκίνητο. Σε περίπτωση που οι εμπρός τροχοί χάσουν την πρόσφυση τους τότε, μέσω συνεκτικού συμπλέκτη μεταφέρεται αυτόματα μέρος της ροπής του κινητήρα στους πίσω τροχούς μέχρις ότου αποκατασταθεί η τάξη. Ο διακόπτης που βρίσκεται πίσω ακριβώς από το μοχλό ταχυτήτων επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει είτε μόνο κίνηση εμπρός, είτε αυτόματο 4Χ4, είτε κλείδωμα της κατανομής στο 50/50. Γενικά, κινείται χωρίς πρόβλημα σε χιόνι η λάσπη, περνά με άνεση τα όποια εμπόδια μπορεί να συναντήσει σε χωματόδρομο, ωστόσο δεν ενδείκνυται για κίνηση σε πολύ κακοτράχαλα μονοπάτια.
Το δίλιτρο Qashqai σε αντίθεση με την μικρότερη έκδοση, έχει σαφώς περισσότερες εκτός δρόμου δυνατότητες, αναγνωρισμένη ποιότητα, πολύ καλούς χώρους και φυσικά την αξιοπιστία που προσφέρει ένα ιαπωνικό μοντέλο. Ο εξοπλισμός τους είναι ιδιαίτερα πλούσιος και τα 25.190 ευρώ που κοστίζει αυτή τη στιγμή χάρη στην προσφορά «Χρυσή Επιταγή» της Nissan, μπορεί να μειωθούν ακόμα περισσότερο με το πρόγραμμα απόσυρσης που θα ισχύσει από τις αρχές του νέου έτους.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 10,6΄΄
Τελική ταχύτητα: 193 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 9,4 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 194 γρ./χλμ.
Τιμή: από 25.190 ευρώ *
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 28.270 *
* Οι τιμές είναι με την έκπτωση των 2.000 ευρώ, χάρη στην προσφορά «Χρυσή Επιταγή» της Nissan.
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 3 χρόνια
Χρώμα: 3 χρόνια
Σκουριά: 12 χρόνια
Οδική βοήθεια: 3 χρόνια
HIGHLIGHTS
Μας άρεσε: Χώροι, οδική συμπεριφορά, υψηλή θέση οδήγησης, απόσταση από το έδαφος
Δεν μας άρεσε: Θορυβώδης κινητήρας, φινίρισμα καμπίνας
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Παντελής Τζερτζεβέλης