Test drive στο Skoda Fabia RS
Με σπορ γονίδια Στηριζόμενο στο εξαιρετικό δίπτυχο του 1,4αρη TSI κινητήρα των 180 ίππων και του αυτόματου-σειριακού κιβωτίου 7 σχέσεων, το Fabia RS είναι ένα πραγματικό GTΙ, με εκπληκτικές επιδόσεις και σπορ στήσιμο. Αν σε αυτά προστεθεί η τιμή των 17.990 ευρώ και η γερμανική ποιότητα του, τότε μπορούμε να μιλάμε για την μεγαλύτερη ευκαιρία στα γρήγορα super mini.
Έχοντας κατά νου τις αγωνιστικές καταβολές της, η Skoda δημιούργησε ένα από τα πιο «καυτά» μικρά αυτοκίνητα, που ανταγωνίζεται επάξια τα κοντινά «ξαδέρφια του», Polo GTi και Ibiza Cupra. Το RS δεν είναι απλά ένα δυναμικά αισθητικά αυτοκίνητο με σπορ ανησυχίες, που στηρίζεται στο απλό Fabia. Είναι κάτι εντελώς διαφορετικό και το καταλαβαίνεις από την πρώτη ματιά. Οι μυώδεις προφυλακτήρες, οι ζάντες 17΄΄, οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων, ο διαχύτης αέρα πίσω και φυσικά το χαμηλωμένο αμάξωμα, μεταδίδουν άμεσα το χαρακτήρα αυτού του Fabia. Ανάλογα με το χρώμα του αμαξώματος, η οροφή, το πάνω σπόιλερ καθώς και οι ζάντες διατίθενται σε τρεις διαφορετικούς χρωματισμούς: μαύρο, άσπρο και ασημί.
Στην καμπίνα, το τριάκτινο τιμόνι με τα paddles, ο μοχλός ταχυτήτων, τα αλουμινένια πεντάλ και τα σπορ καθίσματα με το ραμμένο λογότυπο RS, ολοκληρώνουν τη σπορ εικόνα του. Ο πίνακας οργάνων και το ταμπλό δεν έχουν μεγάλες διαφορές από την βασική έκδοση, με την πρακτικότητα και την εργονομία να βρίσκονται στα γνωστά πολύ καλά επίπεδα. Το μόνο που θα επιζητούσαμε ήταν πιο μαλακά πλαστικά κυρίως στο ταμπλό, ώστε να φαίνεται πιο έντονα η διαφορά από τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου. Φυσικά, με τέτοια τιμή μην τα θέλουμε και όλα δικά μας! Σε ότι αφορά την άνεση, στα πίσω καθίσματα μπορούν να φιλοξενηθούν χωρίς πρόβλημα δύο ενήλικες, με το χώρο αποσκευών (300 λτ.) να είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας.
Στα ενδότερα τώρα! Εδώ ξεκινούν οι εκπλήξεις για το Fabia RS, με τους 180 ίππους που παράγονται από τον 1,4 TSI του VW Group να κάνουν τη διαφορά, μεταμορφώνοντας το σε GTI. Πατώντας το γκάζι συνειδητοποιείς σε κλάσματα του δευτερολέπτου τις εκρηκτικές για τα δεδομένα της κατηγορίας επιδόσεις. Ανεβάζει πρόθυμα στροφές χωρίς να χάνει την ισχύ του, κάτι που φαίνεται σε μια προσπέραση, εκεί όπου ο καθένας μας επιζητά τη δύναμη σε όλο το φάσμα, ώστε να την πραγματοποιήσει γρήγορα και με ασφάλεια. Αρωγός σε αυτό είναι και το 7αρι κιβώτιο DSG, το οποίο συνδυάζεται άψογα με το μοτέρ, προσφέροντας αξιοζήλευτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,3΄΄ και τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 225 χλμ.).
Για όσους θεωρούν ότι για ένα τέτοιο αυτοκίνητο η δύναμη του είναι εξωπραγματική, συμφωνούμε ως ένα σημείο, ωστόσο το στήσιμο του επιτρέπει και με το παραπάνω τους 180 ίππους. Το ενισχυμένο πλαίσιο του Fabia RS, που διαθέτει παρεμπιπτόντως ESP, ABS και ASR στο βασικό εξοπλισμό, είναι σχεδιασμένο ώστε να συνδυάζεται ιδανικά με τον πανίσχυρο κινητήρα και να εξασφαλίζει σπορ αλλά ταυτόχρονα και ασφαλή οδηγική συμπεριφορά. Το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών (TPM) καθώς και το σύστημα υποβοήθησης της εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Hold Control) αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού.
Στο δρόμο, η μειωμένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος (15 χλστ.) είναι άμεσα αισθητή, με την ανάρτηση να είναι αρκετά σκληρή και το σύστημα διεύθυνσης σαφώς πιο άμεσο και με καλύτερη αίσθηση. Τα νέα αμορτισέρ-ελατήρια και το χαμηλό κέντρο βάρους του, κάνουν το αυτοκίνητο πιο απολαυστικό στα χέρια του οδηγού, προσφέροντας πολύ καλύτερη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Ορισμένες φορές, η πίσω ανάρτηση μπορεί να κουράζει λόγω των ξερών αντιδράσεων της, ωστόσο σε αυτό σημαντικό ρόλο παίζουν και οι πολλές κακοτεχνίες των δρόμων μας.
Στους αυτοκινητόδρομους όμως, κινείται εξαιρετικά γρήγορα και με χαρακτηριστική άνεση σε απαγορευμένες από τον K.O.K ταχύτητες, όντας σταθερό και δίνοντας μια αίσθηση ασφάλειας στους επιβάτες. Σε δρόμο με στροφές τα πράγματα αποκτούν άλλη χάρη, καθώς το μόνο που έχεις να κάνεις είναι σημαδέψεις τη στροφή και να μπεις. Σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης των τροχών, το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS, αναγνωρίζει την τάση του εμπρός εσωτερικού τροχού να σπινάρει και ενεργοποιεί ηλεκτρονικά τα φρένα στο συγκεκριμένο τροχό, αυξάνοντας ταυτόχρονα τη ροπή που μεταφέρεται στον εξωτερικό τροχό, ο οποίος αποκτά πλέον καλύτερη πρόσφυση. Τα μπάκετ καθίσματα προσφέρουν καλή πλευρική στήριξη, με τον έντονο μπάσο ήχο της εξάτμισης να τονίζει περισσότερο το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Όντας ένα ολοκληρωμένο σπορ πακέτο και με εξαιρετική οδική συμπεριφορά, δύσκολα θα μπορούσες να ζητήσεις κάτι παραπάνω από Fabia RS. Το στήσιμο του σηκώνει χωρίς να δυσκολεύεται ιδιαίτερα τους 180 ίππους, με το DSG να πραγματοποιεί γρήγορες και άμεσες αλλαγές. Η εξωτερική του εμφάνιση, ειδικά στο πράσινο χρώμα κλέβει την παράσταση, ωστόσο θα επιθυμούσαμε ένα ακόμα πιο σπορ χαρακτήρα στην καμπίνα. Η τιμή των 17.990 ευρώ, σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό και αυτά που προσφέρει ως σύνολο το Fabia RS, το καθιστούν ως ένα από τα αυτοκίνητα-ευκαιρίες, για όσους επιζητούν κάτι πραγματικά σπορ στην κατηγορία των super mini.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 7,3΄΄
Τελική ταχύτητα: 224 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 8,2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 148 γρ./χλμ.
Τιμή: από 17.990 ευρώ
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 2 χρόνια*
Χρώμα: 3 χρόνια
Σκουριά: 12 χρόνια
Οδική βοήθεια: 1 χρόνο
* Δυνατότητα επέκτασης της αρχικής διετής εγγύησης για 2 επιπρόσθετα χρόνια ή μέχρι 80.000 χλμ., χωρίς πρόσθετη διαδικασία.
HIGHLIGHTS
Μας άρεσε: Οδική συμπεριφορά, κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, πρακτικότητα, χώροι, τιμή
Δεν μας άρεσε: Απουσία σπορ χαρακτήρα εσωτερικά
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Παντελής Τζερτζεβέλης
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της