Test drive στο Mini Cooper Countryman 1,6 122PS
Είναι Mini και ξεχωρίζει… Παρότι μεγάλωσε, έγινε πιο άνετο και πρακτικό εσωτερικά, έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και ανήκει στην κατηγορία των crossover, το νέο Countryman κρατά αναλλοίωτα όλα τα χαρακτηριστικά ενός Mini. Η ιδιαίτερη εμφάνιση του, η υψηλή ποιότητα κατασκευής και η κορυφαία αίσθηση στο δρόμο, κλέβουν την καρδιά του οδηγού.
Τα αυτοκίνητα Mini, δεκαετίες τώρα ξεχωρίζουν για το μοναδικό τους στιλ. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια και με τις ανάγκες των ανθρώπων να έχουν μεγαλώσει, η Mini αποφάσισε να επεκτείνει τη γκάμα της με ένα μοντέλο, που θα καλύψει τα όποια μειονεκτήματα των υπόλοιπων. Και ένα από αυτά ήταν η έλλειψη χώρων και άνεσης στην καμπίνα. Το Countryman σχεδιάστηκε πάνω σε αυτή την κατεύθυνση και όπως φαίνεται από το αποτέλεσμα, τα κατάφερε μια χαρά. Οι αυξημένες διαστάσεις, το ψηλό και crossover αμάξωμα, δίνουν ένα ακόμα πιο μοντέρνο τόνο στο αυτοκίνητο και το κάνουν να διαφέρει από τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Η μεγάλη μάσκα με τους αεραγωγούς, τα στρογγυλεμένα φώτα, τα πλαστικά στους προφυλακτήρες και η διαφορετικού χρωματισμού οροφή, σε συνδυασμό με τις μεγαλύτερες διαστάσεις του, του προσδίδουν μια επιβλητικότητα. Οι δύο επιπλέον πόρτες στα πλάγια και το οβάλ σχήμα πίσω, δίνει στο όλο σύνολο μια αρμονικότητα, χωρίς όμως να χάνεται η αυθεντική εμφάνιση Mini.
Στο εσωτερικό, δεν παρατηρείται καμία διαφορά σε αισθητικό επίπεδο σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Mini, με την ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης να βρίσκεται στα γνωστά πολύ καλά επίπεδα. Το μεγάλο ταχύμετρο στην κεντρική κονσόλα αποτελεί το βασικό γνώρισμα και τραβάει τα βλέμματα, με την πληθώρα των διακοπτών να δίνει ακόμα πιο θελκτική εικόνα, αλλά να μετριάζει την εργονομία. Αντίθετα, η πρακτικότητα έχει ενισχυθεί χάρη στην κεντρική ράγα που βρίσκεται κάτω από το χειρόφρενο, με τις συρόμενες υποδοχές για μικροαντικείμενα.
Αυτό πάντως που γίνεται άμεσα αντιληπτό, είναι οι μεγάλοι χώροι και η άνεση που έχουν όλοι οι επιβάτες. Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στα υπόλοιπα Mini, στο Countryman οι πίσω επιβάτες δεν πρόκειται να παραπονεθούν για το διαθέσιμο χώρο για τα πόδια και το κεφάλι τους. Επίσης, για πρώτη φορά δεν χρειάζεται να ανησυχούν και για το που θα χωρέσουν οι βαλίτσες τους, αφού ο χώρος αποσκευών ξεκινά από 350 λίτρα και φθάνει με την αναδίπλωση των καθισμάτων στα 1.170 λίτρα.
Παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις, το μεγαλύτερο βάρος και την αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, το Countryman παραμένει αναμφισβήτητα ένα πραγματικό Mini στο δρόμο. Είναι απόλυτα ευχάριστο και ιδιαίτερα ασφαλές ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, άμεσο σε όλες τις αντιδράσεις του και με ελαφρώς καλύτερα χαρακτηριστικά στο όριο, λόγω της αύξησης του μεταξονίου. Εντάξει, δεν έχει αυτή την αίσθηση καρτ που δίνει το Cooper, αλλά δεν πρόκειται να δώσει σε κάποιον την ευκαιρία να το αμφισβητήσει σε καμία στιγμή, χάρη και στο εξαιρετικό πλαίσιο αλλά και την σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση. Το σύστημα διεύθυνσης παραμένει κορυφαίο σε αίσθηση και ακρίβεια, διαθέτοντας μόλις 2,4 στροφές από άκρη σε άκρη. Επιπλέον, λόγω του μεγάλου ύψους του μπορεί να κινηθεί χωρίς πρόβλημα και σε ήπιες χωμάτινες διαδρομές, εκμεταλλευόμενο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.
Ο κινητήρας 1,6 λίτρου με τους 122 ίππους, κινεί με άνεση το αυτοκίνητο, όντας γραμμικός και πολιτισμένος. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά επιταχύνει ικανοποιητικά το αμάξωμα των 1.265 κιλών, ειδικά από τις 2.500 σ.α.λ. και πάνω. Αρωγός σε αυτό είναι και το εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων. Το μοτέρ, ενσωματώνει το σύστημα αυτόματης διακοπής και επανεκκίνησης για μειωμένη κατανάλωση και ρύπους, ενώ διαθέτει και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα (Brake Energy Regeneration). Το μόνο αρνητικό, έρχεται από την μέση κατανάλωση ειδικά σε κίνηση μέσα στην πόλη, καθώς λόγω της πίεσης που προκαλεί ο οδηγός για να επιταχύνει γρήγορα, αυτή κυμαίνεται περίπου στα 10 λίτρα ανά 100 χλμ.
Το νέο Countryman, αποτελεί μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της αγγλικής φίρμας. Είναι το αυτοκίνητο-απάντηση σε όσους ήθελαν ένα Mini με περισσότερους χώρους και άνεση, χωρίς να υπολείπεται σε κανένα σημείο σε ότι αφορά την οδική συμπεριφορά. Η εμφάνιση του παραμένει ιδιαίτερη, συνδυάζοντας το ρετρό στιλ με το σύγχρονο, με την ποιότητα κατασκευής που προσφέρει το όνομα BMW να αποτελεί ένα από τα μεγάλα του ατού.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 10,5΄΄
Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 9,7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 139 γρ./χλμ.
Τιμή: από 25.500 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: –
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 2 χρόνια
Χρώμα: 3 χρόνια
Σκουριά: 12 χρόνια
Οδική βοήθεια: 5 χρόνια
HIGHLIGHTS
Μας άρεσε: Οδική συμπεριφορά, ποιότητα, κιβώτιο ταχυτήτων, σύστημα διεύθυνσης, χώροι
Δεν μας άρεσε: Κατανάλωση, τιμή
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: BMW-Mini