Η ζωγραφική της Γιαννακάκη έχει μια βαθιά σχέση με τη φωτογραφία, εξαιτίας της ρεαλιστικής απεικόνισής της. Η αισθητική του σχεδίου της, παράλληλα με τη χρήση ενός επιλεκτικά πληθωρικού χρώματος πηγάζουν από την ίδια ερειπιώδη προσέγγιση της εικόνας, που η δημιουργός αναγνώρισε στην σινοϊαπωνική τέχνη.
Η κυριαρχία του άδειου φόντου τονίζει παράδοξα τη βέβαιη δύναμη του κενού, το οποίο αναδεικνύει απρόσμενα την πολυτιμότητα των εικόνων που με αύρα ελλειπτικότητας περιέχει.
(Απόσπασμα από το κείμενο της Ελισάβετ Πλέσσα Οι ανολοκλήρωτες επιστροφές της μνήμης, που δημοσιεύτηκε στον κατάλογο Μαρία Γιαννακάκη, Αθήνα 2010).
Η Μαρία Γιαννακάκη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1958. Σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας (1977-1982). Το 1983 πήγε με υποτροφία για μεταπτυχιακές σπουδές στην Κίνα, όπου μελέτησε τεχνικές της παραδοσιακής κινέζικης ζωγραφικής και καλλιγραφίας. Έχει στο ενεργητικό της ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό,