Test drive στο Mitsubishi ASX 1,6
Σε κάνει περήφανο… Ποιοτικό, καλοφτιαγμένο, ευχάριστο στην οδήγηση, ευρύχωρο, με ελκυστική σχεδίαση και κινητήρα που πάνω απ΄όλα «προσέχει» την τσέπη του οδηγού, το Mitsubishi ASX προσφέρει σε υπερθετικό βαθμό ότι ζητά κάποιος από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του.
Την δεκαετία που πέρασε τα μεγάλα SUV έκαναν θραύση στην αγορά και όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έδιναν το μεγαλύτερος βάρος της εξέλιξης του σε αυτή την κατηγορία. Από τα τέλη του 2009 τα δεδομένα άρχισαν να αλλάζουν ή καλύτερα να επανέρχονται στα φυσιολογικά επίπεδα, με την οικονομική κρίση να βάζει τον καθένα μας στη θέση του! Τα αυτοκίνητα με πιο συμπαγείς διαστάσεις και φιλοσοφία που βασίζεται στην μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και γενικού κόστους, άρχισαν να γίνονται πιο δημοφιλή. Ένα από αυτά είναι και το Mitsubishi ASX, το οποίο αν και βασίζεται στο μεγαλύτερο Outlander, έχει μικρότερες διαστάσεις και δεν βαραίνει το προϋπολογισμό. Έχει σαφή προτίμηση στις ασφάλτινες διαδρομές, αλλά δεν χάνει την επαφή του με το χώμα, παρότι είναι προσθιοκίνητο.
Σχεδιαστικά, η γραμμή του είναι κλασική crossover, με την Mitsubishi να αφήνει κατά μέρος τις ακρότητες. Εμπρός, η χαρακτηριστική μάσκα τύπου «jet fighter», οι τονισμένοι αεραγωγοί, τα φώτα, η μεγάλη ποδιά και το κάπως κεκλιμένο παρπρίζ ενισχύουν το δυναμισμό και προσδίδουν στο αμάξωμα μια επιθετική όψη. Το πίσω τμήμα τονίζεται από την πτέρυγα και τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά φώτα. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι ιδανική για την άσφαλτο (19,5 εκατ.), δίνοντας παράλληλα και την εικόνα ενός off-road οχήματος.
Εσωτερικά, χωρίς να καινοτομεί είναι ευχάριστο με τα σκληρά πλαστικά ωστόσο να κυριαρχούν, παρότι έχουν υπάρξει κάποιες αναβαθμίσεις στο κεντρικό ταμπλό. Η συναρμογή είναι στιβαρή και η εργονομία βρίσκεται σε καλά επίπεδα, με τις θέσεις για αντικείμενα να είναι αρκετές. Ο οδηγός κάθεται αρκετά ψηλά και έχει πολύ καλή ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση, αν και θα επιθυμούσαμε καλύτερη πλευρική στήριξη. Χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο του, το ASX μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 3 επιβάτες στο πίσω κάθισμα, με το χώρο αποσκευών να ξεκινά από 442 λίτρα και να φθάνει τα 1.219. Ο εξοπλισμός είναι από τα πλεονεκτήματα του μοντέλου, καθώς από την βασική κιόλας έκδοση ικανοποιεί τα γούστα και του πιο απαιτητικού. 9 αερόσακοι, ASC, Hill Start Assist, ABS με EBD και Brake Assist, σύστημα Automatic Stop & Go, trip computer, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω και καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου, a/c, προβολείς ομίχλης, ρυθμιζόμενο τιμόνι, ηχόσυστημα και άλλα.
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,6 λίτρου (MIVEC), αποκρίνεται στις πολύ χαμηλές στροφές, δίνοντας την σπιρτάδα από στάση, ωστόσο πάνω από τις 3.500 σ.α.λ. δείχνει την δύναμη του και αποδίδει πολύ καλύτερα. Στο δρόμο οι 117 ίπποι φαίνονται περισσότεροι, με το πεντάρι κιβώτιο να συμβάλει σημαντικά με την καλή κλιμάκωση του. Η κατανάλωση καυσίμου είναι εντυπωσιακή με την μέση δύσκολα να ξεπερνά τα 7 λίτρα όπως διαπιστώσαμε κατά την διάρκεια της δοκιμής. Το πακέτο ClearTec, που περιλαμβάνει το σύστημα “Automatic Stop & Go” με ανάκτηση ενέργειας πέδησης, ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και βελτιωμένη αεροδυναμική, προσφέρει σημαντικά σε αυτό το τομέα με την αυτονομία του ντεπόζιτου να φθάνει ακόμα και τα 800 χλμ.
Στο δρόμο είναι σαφής ο ασφάλτινος προσανατολισμός του αλλά φαίνονται και οι γνήσιες καταβολές της Mitsubishi από την διαδρομή της ανάρτησης, παρά την απουσίας τετρακίνησης. Το στιβαρό πλαίσιο δίνει μια αίσθηση ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες, με το αμάξωμα να παραμένει σταθερό και σίγουρο ακόμα και σε γρήγορες καμπές. Σε κλειστές διαδρομές παρουσιάζει λογική κλίση, με την ανάρτηση να απορροφά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος και να είναι μεν σφιχτή, αλλά όχι κουραστική. Το τιμόνι παρέχει καλή πληροφόρηση, αλλά έχει ελαφρά αίσθηση με την ηχομόνωση να κρατά εκτός καμπίνας τους όποιους εξωγενείς θορύβους. Το ASX είναι ιδανικό για ταξίδια, αλλά και για κίνηση στην πόλη, ενώ μπορεί να κινηθεί και σε ελαφρές χωμάτινες διαδρομές, αν δεν υπάρχει λάσπη ή χιόνι, εκεί δηλαδή όπου το σύστημα τετρακίνησης είναι απαραίτητο.
Συμπερασματικά, το ASX είναι το αυτοκίνητο που επιζητά ο υποψήφιος αγοραστής της κατηγορίας των μεσαίων crossover. Διαθέτει χώρους, είναι αξιόπιστο, κινείται με ασφάλεια και σιγουριά στο δρόμο και ο κινητήρας έχει ικανοποιητικές επιδόσεις και σίγουρα εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, κάτι που όλοι θα εκτιμήσουν. Και όποιος θεωρεί ότι δεν τον ενδιαφέρει γιατί δεν είναι τετρακίνητο, η απάντηση είναι ότι θα κόστιζε πολύ παραπάνω από 19.690 ευρώ, θα έκαιγε πολύ περισσότερο καύσιμο και στην τελική αν θες τετρακίνητο καλύτερα να πας στο diesel με τους 150 ίππους και τα 300 Nm ροπής.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 11,4΄΄
Τελική ταχύτητα: 183 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 6,9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 139 γρ./χλμ.
Τιμή: από 19.690 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 23.340 ευρώ
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 3 χρόνια
Χρώμα: 3 χρόνια
Σκουριά: 12 χρόνια
Οδική βοήθεια: 3 χρόνια
HIGHLIGHTS
Μας άρεσε: Εξωτερική σχεδίαση, οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός, κατανάλωση, χώροι
Δεν μας άρεσε: Αίσθηση τιμονιού, σκληρά πλαστικά στην καμπίνα
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Mitsubishi