Ο εξηντάχρονος Μπάρνεϊ Πανόφσκι δεν έχει κάνει και λίγα πράγματα στη ζωή του. Έχει ζήσει μια έντονη μποέμικη ζωή κατά τα νεανικά του χρόνια στη Ρώμη, έγινε ένας επιτυχημένος τηλεοπτικός παραγωγός (ιδρυτής της εταιρείας “Totally Unnecessary Productions”), παντρεύτηκε τρεις φορές, έκανε δύο παιδιά, παραμένοντας φανατικός πότης, μανιώδης καπνιστής πούρων Montecristo, λάτρης του χόκεϊ, τυχοδιώκτης και αυτοκαταστροφικός. Η τρίτη γυναίκα του, Μίριαμ, με την οποία έχει χωρίσει, αποτελεί την απόλυτη ψύχωση για εκείνον. Όταν θα βρεθεί κατηγορούμενος για τη δολοφονία του Μπούγκι, άσπονδου φίλου της νεανικής του ζωής και στα πρόθυρα το Αλτσχάιμερ να βυθίσει στο σκοτάδι όλες του τις αναμνήσεις, αποφασίζει να διηγηθεί τη δική του εκδοχή ξεκαθαρίζοντας τους λογαριασμούς του με το παρελθόν και συμπληρώνοντας καρέ – καρέ τα κομμάτια του παζλ της ζωής του…
Με πηγή το επιτυχημένο βιβλίο του Μόρντεκαϊ Ρίχλερ, ο Ρίτσαρντ Τζ. Λιούις, έμπειρος σκηνοθέτης της τηλεόρασης, μας βάζει στο σύμπαν του Μπάρνεϊ Πανόφσκι. Ο Πολ Τζιαμάτι είναι ο ιδανικός για να ενσαρκώσει με σαρκασμό αλλά και ανθρωπιά ένα τύπο εγωϊστή, οπορτουνιστή, σχεδόν μισάνθρωπο, που κυνηγάει τις εμμονές του και απειλείται από τις αδυναμίες του. Με τη βοήθεια και του υπόλοιπου καστ (ο Ντάστιν Χόφμαν είναι ιδιαίτερα απολαυστικός στο ρόλο του πατέρα) απολαμβάνουμε γερές δόσεις βιτριολικού χιούμορ, ενώ προς το τέλος τη σκυτάλη παίρνει η συγκίνηση καθώς ο Μπάρνεϊ έρχεται αντιμέτωπος με τον μεγάλο έρωτα και το νόημα της ζωής του. Ο συναισθηματισμός είναι η αναπόφευκτη κινηματογραφική ‘τιμωρία’ για κάθε κυνικό ήρωα…
Θοδωρής Τσιάτσικας