Από τη φωτογραφία στον κινηματογράφο: μνήμη και ίχνη
Στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, φιλοξενείται η νέα έκθεση που είναι αφιερωμένη στη διαδρομή του διάσημου Γάλλου φωτογράφου, Πατρίκ Ζακμάν.
Ο δημιουργός έχει ασχοληθεί με ρεπορτάζ μεγάλης διάρκειας με θέμα την ταυτότητα μεταναστευτικών κοινοτήτων και ιδιαίτερων κοινωνικών ομάδων. Στο έργο του συνυπάρχουν προθέσεις όπως η καταγραφή στην υπηρεσία της προσωπικής ή συλλογικής μνήμης, η τεκμηρίωση ιστοριών που δεν γράφονται στις σελίδες της Ιστορίας και η αμφισβήτηση του φωτογραφικού στερεότυπου.
Ο Πατρίκ Ζακμάν έχει κερδίσει βραβείο Medicis hors-les-murs για το έργο του για την κινέζικη διασπορά, και βραβείο Niepce για το σύνολο του έργου του. To 1989, το ρεπορτάζ του για τα γεγονότα της πλατείας Tiananmen δημοσιεύτηκε σε πολλά διεθνή περιοδικά. Το 1996-1998, σκηνοθέτησε τη μικρού μήκους ταινία La mémoire demon père και τη μεγάλου μήκους ταινία Allers-retour: Journal d’un photographe, ένα φωτογραφικό οδοιπορικό για την «απώλεια μνήμης» στη μεταδικτατορική Χιλή. Το 2006-2008 γύρισε την ταινία Bar centre des autocars με θέμα τη ζωή 10 νέων από τα προάστια της Μασσαλίας, που είκοσι χρόνια πριν είχαν παρακολουθήσει τα σεμινάρια φωτογραφίας του.
Η έκθεση πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη και του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Επιμέλεια έκθεσης: Αγγελική Γραμματικοπούλου