MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΡΙΤΗ
05
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Οδηγούμε τη νέα Mercedes SLK

Αποστολή στην Τενερίφη Λουκάς Παπαλάμπρος Πιο σπορ από ποτέ, πολυτελής και άνετη και πιο απολαυστική στο δρόμο, η νέα SLK εντυπωσιάζει από την πρώτη ματιά, ψάχνοντας με το «μοιρογνωμόνιο» να βρεις ένα ψεγάδι της. Την οδηγήσαμε στην Τενερίφη, στα πλαίσια της διεθνής παρουσίασης της Mercedes και καταλήξαμε ότι μετά από 15 χρόνια, οι Γερμανοί έφτιαξαν ένα ολοκληρωμένο roadster, πιο οδηγοκεντρικό στο χαρακτήρα του και με καλύτερη αίσθηση κάτω από όλες τις συνθήκες.

Monopoli Team

Το νέο roadster της γερμανικής φίρμας, στην τρίτη γενιά του δείχνει πιο φρέσκο και όμορφο, με την επαναστατική λειτουργία της οροφής Magic Sky Control, να κλέβει την παράσταση. Σαν εικόνα, η νέα SLK αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα πιο ελκυστικά και επιθυμητά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Το look παραπέμπει σε Formula 1, χάρη στον εμπρός προφυλακτήρα, με την τεράστια μάσκα και το μυώδες καπό, με το ανασηκωμένο πίσω τμήμα και τα έντονα νεύρα που διαπερνούν στο πλάι να προσδίδουν επιπλέον δυναμισμό. Η «αγωνιστική» εικόνα ακολουθείται και στο εσωτερικό, με την σχεδίαση αλλά SLS AMG να κάνει την διαφορά. Τα κυκλικά όργανα, οι αλουμινένιοι αεραγωγοί, τα μπάκετ καθίσματα και το τριάκτινο τιμόνι με τις δερμάτινες τρυπητές λαβές, δίνουν την εντύπωση στον οδηγό ότι βρίσκεται σε ένα διαφορετικό αυτοκίνητο απ’ ότι μας είχε συνηθίσει η Mercedes μέχρι τώρα, ακολουθώντας ένα πιο σπορ χαρακτήρα. Η ποιότητα κατασκευής παραμένει κορυφαία, όπως το φινίρισμα και οι ανέσεις για τους δύο επιβαίνοντες.

Στα ενδότερα τώρα, η νέα SLK  έχει εξοπλιστεί με μια πλειάδα τεχνολογιών, με κορυφαία όλων την οροφή Magic Sky Control. Η οροφή αυτή βρίσκεται στον προαιρετικό εξοπλισμό, είναι γυάλινη αντί μεταλλική και επιτρέπει με το πάτημα ενός κουμπιού το φως του ήλιου να περνά στην καμπίνα, ανάλογα με τις διαθέσεις τους οδηγού. Ιδιαίτερα αποτελεσματικό είναι το σύστημα AIRSCRAF που στέλνει αέρα στον αυχένα οδηγού και συνοδηγού, όπως και το Attention Assist, που ανιχνεύει πιθανή τάση του οδηγού για υπνηλία, ειδοποιώντας το με ηχητικά σήματα και με δονήσεις στο κάθισμα. Το τελευταίο βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό, μαζί με Adaptive Braking που κρατά το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο σε ανηφόρα, χωρίς ο οδηγός να πατά το φρένο. Άλλα συστήματα που διαθέτει η SLK, είναι το Distronic Plus, το Pre-Safe και το Dynamic Hadling, το οποίο περιλαμβάνει ένα πακέτο συστημάτων, όπως το σύστημα διεύθυνσης Direct Steering, τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις και το Torque Vectoring (λειτουργεί σαν ηλεκτρονικό διαφορικό), επεμβαίνοντας στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο.

Η SLK θα διατίθεται αρχικά με δύο τετρακύλινδρους κινητήρες, απόδοσης 184 και 204 ίππων στις εκδόσεις 200 BlueEFFICIENCY και 250 BlueEFFICIENCY και έναν V6 3,5 λίτρων με ισχύ 306 ίππων στην έκδοση 350 BlueEFFICIENCY. Η SLK 200 σύμφωνα με την Mercedes είναι το πιο οικονομικό roadster καθώς εμφανίζει μέση κατανάλωση μόλις 6,1 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Αυτό χάρη στο αυτόματο κιβώτιο 7G TRONIC PLUS που μόνο στην βασική έκδοση βρίσκεται στον επιπλέον εξοπλισμό.

Στον αυτοκινητόδρομο της Τενερίφης, αλλά και στους επαρχιακούς δρόμους της βόρειας πλευράς του νησιού, εκεί που δεσπόζει το ηφαίστειο Teide, δημιουργώντας με την καμένη λάβα ένα τοπίο βγαλμένο από τα σκηνικά του Hollywood, η SLK αποκαλύπτει τον σπορ χαρακτήρα της, ανταποκρινόμενη πλήρως στον σκοπό της δημιουργίας της. Το εξαιρετικό πλαίσιο, σε συνδυασμό με το ακριβές πλέον σύστημα διεύθυνσης, το σωστό ζύγισμα και τις σφιχτές αναρτήσεις, σε κερδίζει με την αμεσότητα των αντιδράσεων του ακόμα και στους ιδιαίτερα απαιτητικούς δρόμους όπου κληθήκαμε να κάνουμε την πρώτη μας γνωριμία με το αυτοκίνητο.

Το λέμε αυτό, διότι οι Ισπανοί έχουν χαράξει ένα απίστευτο δρόμο από πλευράς σχεδίασης προς το βουνό, αλλά τόσο στενό που σε ελάχιστα σημεία μπορεί να χωρέσει και δεύτερο αυτοκίνητο από την απέναντι πλευρά. Για όσους γνωρίζουν είναι ο δρόμος όπου ο Clarkson του βρετανικού Top Gear, σε γύρισμα που είχε κάνει εκεί τον είχε χαρακτηρίσει από τους ομορφότερους που έχει αντικρίσει ποτέ σε συνδυασμό με το τοπίο, αλλά πιο δύσκολο οδηγικά, καθώς δεν χωράει ούτε η μούρη του αυτοκινήτου στις στροφές.

Ξαναγυρνώντας στην νέα SLK, τον σπορτίφ και απολαυστικό χαρακτήρα, συμπληρώνει το τιμόνι, το οποίο σε σχέση με αυτό του απερχόμενου μοντέλου, είναι πιο γρήγορο και ακριβές, όπως δηλαδή αρμόζει σε ένα roadster αυτής της κατηγορίας. Ο κινητήρας της έκδοσης 250 BlueEfficiency με τους 204 ίππους, όπου είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε, κινεί με περίσσια άνεση το αυτοκίνητο, έχει την απαιτούμενη ροπή από χαμηλά και δείχνει την δύναμη του από τις 2.500 σ.α.λ. Ο τελευταίος λόγος για το κιβώτιο 7G-Tronic, το οποίο αν και στην αυτόματη λειτουργία εμφανίζει ελαφρά υστέρηση για χάρη της κατανάλωσης καυσίμου, στην χειροκίνητη λειτουργία πραγματοποιεί τις αλλαγές των σχέσεων με αστραπιαίους ρυθμούς, προσθέτοντας θετικά στην συνολικά σπορ αίσθηση του αυτοκινήτου.

H νέα SLK θα βρίσκεται στην Ελλάδα στις αρχές Απριλίου, ενώ στα τέλη του έτους θα έρθουν και οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Αυτοί που περιμένουν την κορυφαία έκδοση AMG με τον καινούριο V8 κινητήρα, θα κάνουν υπομονή μέχρι το τέλος του χρόνου, αρχές του 2012.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

SLK 200 BlueEfficiensy

Κυβισμός: 1.796

Ισχύς: 184 ίπποι/ 5.250 σ.α.λ.

Ροπή: 270 Nm/ 1.800-4.600 σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα: 7,3΄΄

Τελ.Ταχύτητα (χλμ.): 240΄΄

Κατανάλωση (λτ/100χλμ.): 6,4-6,8

Εκπομπές CO2: 149 –158 γρ./χλμ.

Κιβώτιο Ταχυτήτων: Μ6/7G-Tronic

Διαστάσεις (μήκος/πλάτος/ύψος): 4.134/1.810/1.301

SLK 250 BlueEfficiency

Κυβισμός: 1.796

Ισχύς: 204 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ.

Ροπή: 310 Nm/ 2.000-4.300 σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα: 6,6΄΄

Τελ.Ταχύτητα (χλμ.): 243΄΄

Κατανάλωση (λτ/100χλμ.): 6,2-6,6

Εκπομπές CO2: 144 –153 γρ./χλμ.

Κιβώτιο Ταχυτήτων:M6/7G-Tronic

Διαστάσεις (μήκος/πλάτος/ύψος): 4.134/1.810/1.301

SLK 350 BlueEfficiency

Κυβισμός: 3.498

Ισχύς: 306 ίπποι/ 6.500 σ.α.λ.

Ροπή: 370 Nm/ 3.500-5.250 σ.α.λ.

0-100 χλμ./ώρα: 5,6΄΄

Τελ.Ταχύτητα (χλμ.): 250΄΄

Κατανάλωση (λτ/100χλμ.): 7,1΄΄

Εκπομπές CO2: 167 γρ./χλμ

Κιβώτιο Ταχυτήτων: 7G-Tronic

Διαστάσεις (μήκος/πλάτος/ύψος): 4.134/1.810/1.301

Περισσότερα από Προορισμοί