Test drive στο Fiat Panda 4X4 Cross 1.3 MultiJet
Εάν τα ακριβά αρώματα πωλούνται σε μικρά μπουκαλάκια… τότε η ιταλική φίρμα έχει καταφέρει να προσαρμόσει την τεχνογνωσία της σε ένα μικρό και αλάνθαστο αμάξωμα! Αυτό του Fiat Panda!
Το τετρακίνητο Panda στο ντεμπούτο του, την 1980 «έδεσε» το όνομά του με την περιπέτεια. Δύο αποστολές με το ράλι Παρίσι- Πεκίνο, μία ανάβαση μέχρι τα 4.700 μέτρα στο base camp του ’Όρους Έβερεστ, η συμμετοχή στο σκληροτράχηλο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ και η διάσχιση του Transiberian Τrophy αποτελούν τα τρόπαια του Panda 4X4.
Η έκδοση Cross 4X4 διαθέτει επιδόσεις που θα ζήλευαν και τα μεγαλύτερα SUV εκτός δρόμου, ενώ σε νορμάλ συνθήκες συμπεριφέρεται σαν ένα μικρό προσθιοκίνητο. Τα ειδικά σχεδιασμένα πλαστικά προστατευτικά σώματα γύρω από το αυτοκίνητο το προστατεύουν κατά την εκτός δρόμου κίνησή και παράλληλα προσδίδουν έναν πιο άγριο χαρακτήρα στην παρουσίασή του . Στο εσωτερικό, που είναι σχεδόν το ίδιο με την απλή έκδοση θα έλεγα όμως πως έχει μεγαλύτερους χώρους, άψογο χρωματικό φινίρισμα αλλά και λειτουργικότητα, για ένα αυτοκίνητο πόλης. Η θέση οδήγησης βρίσκεται ψηλά, δίνοντας μεγάλα περιθώρια ορατότητας, και αντίδρασης στον οδηγό τόσο στην εντός αλλά και στην εκτός δρόμου οδήγηση!
Ο κινητήρας 1.3 λίτρου MultiJet με την ροπή των 15kgm κινεί το όχημα με μεγάλες αξιώσεις στην εκτός δρόμου κίνηση, ακόμη και σε εδάφη με μεγάλη κλίση και δυσκολία. O outdoor χαρακτήρας του οχήματος το καθιστά κατάλληλο για όλους τους fun της περιπέτειας που συνδυάζεται με αρκετά χιλιόμετρα εκτός δρόμου, άνετους χώρους για την αποθήκευση του εξοπλισμού αλλά και το σημαντικότερο, την απόλυτη οικονομία που μπορεί να έχει ένα τετρακίνητο όχημα! Το μοτέρ δεν εμφανίζει τους γνωστούς θορύβους των πετρελαιοκινήτων, παραμένοντας σχεδόν αθόρυβο και στις υψηλές στροφές.
Στην άσφαλτο, η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη παρά την μεγάλη κλίση του αμαξώματος στις στροφές, λόγω φυσικά του ύψους του (1.540 cm). Στην εθνική οδό κινείται με ασφάλεια και οικονομικά, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 152 χλμ./ώρα. Το μόνο ελάττωμα αν θέλετε, είναι οι επιταχύνσεις με τον κινητήρα να δείχνει απρόθυμος στο γκάζι, λόγω των 75 μόλις ίππων. Για να καταλάβετε, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε περίπου 16 δευτερόλεπτα. Βέβαια, από ένα αυτοκίνητο σαν αυτό δεν περιμένεις επιδόσεις, αλλά υψηλές εκτός δρόμου και καλή ποιότητα κύλισης εντός.
Σε ολισθηρό ή παγωμένο οδόστρωμα, εκπλήσσει με την απροβλημάτιστη κίνηση του, χάρη στο σύστημα τετρακίνησης που διαθέτει, τις συμπαγείς διαστάσεις και τα ελαστικά. Σε λάσπες και χιόνια δεν πρόκειται να κολλήσει πουθενά, αρκεί ο οδηγός να γνωρίζει τα βασικά της τετρακίνησης, περνώντας από εμπόδια που ούτε καν φανταζόταν.
Η έκδοση cross είναι εφοδιασμένη με ABS, EBD, κεντρικό κλείδωμα διαφορικού, αερόσακους οδηγού, συνοδηγού και πλευρικούς, ηλεκτρικά παράθυρα , ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, και ράγες οροφής. Τα 19.650 ευρώ ή 18.690 με το πρόγραμμα απόσυρσης που απαιτούνται για την αγορά του, μπορεί να ακούγονται πολλά για τους δύσκολους και χαλεπούς καιρούς που ζούμε, ωστόσο η οικονομική κατανάλωση του, τα ελάχιστα τέλη κυκλοφορίας και ο συνδυασμός κίνησης του εντός και εκτός δρόμου, υπερπηδούν την τιμή του.
Σε σύγκριση με άλλα SUV αποτελεί μια αξιόπιστη και αλάνθαστη «επένδυση». Ένα αυτοκίνητο που δεν θα σκεφτείτε ποτέ να την μετακίνησή του, μέσα στην πόλη ή σε οποιοδήποτε δύσκολο δρόμο χρειαστείτε να προσπεράσετε. Τόσο από τεχνικής πλευράς όσο και από οικονομικής ,μιας και η πολύ μικρή κατανάλωση των 4,9 λίτρων αποτελεί έναν πολύ σοβαρό λόγο ώστε οι αποδράσεις σας να γίνουνε απολαυστικές και αξέχαστες!
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 16,1΄΄
Τελική ταχύτητα: 152 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 4,9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 128
Τιμή: από 19.650 ευρώ ή 18.690 με απόσυρση
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 2 χρόνια
Χρώμα: 3 χρόνια
Σκουριά: 8 χρόνια
Οδική βοήθεια: 1 χρόνος
HIGHLIGHTS
Μας άρεσε: Εμφάνιση, φινίρισμα, εκτός δρόμου ικανότητες, κατανάλωση
Δεν μας άρεσε: Τιμή, επιδόσεις
Κείμενο-Φωτό
Παντελής Τζερτζεβέλης