Test drive στο Citroen C3 VΤi 95 PS: Bienvenu!
Με σήμα κατατεθέν τη γαλλική φινέτσα και αναβαθμισμένο σχεδόν σε όλους τους τομείς, το νέο C3 αποτελεί μια από τις πιο δελεαστικές προτάσεις στην κατηγορία των super mini.
Το 2002, όταν η Citroen είχε παρουσιάσει για πρώτη φορά το C3, έκλεψε τις εντυπώσεις με τον καινοτόμο σχεδιασμό του. 8 χρόνια αργότερα, κατάφερε να το επαναλάβει παρότι η νέα γενιά του μοντέλου χρησιμοποιεί το ίδιο πάτωμα και σχεδόν παρόμοιο σχήμα. Το νέο C3 είναι κομψό, με διακριτικό δυναμισμό και καλαίσθητο. Οι πολλές καμπύλες κρύβουν με εκπληκτικό τρόπο τα σχεδόν 4 μέτρα του αμαξώματος, κάνοντας το να φαίνεται πιο μικρό, αλλά και πιο μοντέρνο. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, τα ιδιαίτερα φώτα, τα νεύρα στο καπό, η οροφή με το τοξοειδές σχήμα και τα φανάρια πίσω, τονίζουν τον νεανικό χαρακτήρα και την έντονη προσωπικότητα του.
Το ίδιο μοντέρνο μοτίβο ακολουθείται και στην καμπίνα, με την ποιότητα και την σχεδίαση να κάνουν τη διαφορά. Ο πίνακας οργάνων με το αναλογικό στροφόμετρο και ταχύμετρο τραβάει το μάτι, όπως και το σπορτίφ τιμόνι. Το ταμπλό με την διχρωμία του ενισχύει την σύγχρονη εικόνα και προσδίδει δυναμισμό. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά ακόμα και ανθρώπους άνω του μετρίου, με την ποιότητα να κυμαίνεται σε πολύ πιο υψηλά επίπεδα απ’ότι μας είχε συνηθίσει μέχρι τώρα η γαλλική εταιρεία, στα μικρά της αυτοκίνητα. Η πρακτικότητα από την άλλη, είναι ένα θέμα που πρέπει να βελτιώσει η Citroen καθώς και σε αυτό το μοντέλο, οι θήκες δεν είναι ούτε αρκετές, ούτε μεγάλες. Σε ότι αφορά τους χώρους, οι πίσω επιβάτες έχουν οριακό χώρο για τα πόδια και ιδιαίτερα για τα κεφάλια τους, σε αντίθεση με το πορτμπαγκάζ το οποίο εντυπωσιάζει. 300 λίτρα χωρητικότητας και βάθος δύσκολα συναντάς σε αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.
Το 16βάλβιδο μοτέρ 1,4 λίτρου VTi των 95 ίππων, είναι από τις καλύτερες επιλογές, προσφέροντας επιδόσεις και λογική κατανάλωση. Ο κινητήρας είναι ελαστικός και σχεδόν αθόρυβος, πρόθυμος στο πάτημα του γκαζιού από τις χαμηλές στροφές και νευρικός από τις μεσαίες και πάνω, δίνοντας την εντύπωση ότι έχει μεγαλύτερη ισχύ από αυτή που δίνει ο κατασκευαστής. Μέσα στην πόλη, σε συνδυασμό με το ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης εξασφαλίζει ευελιξία και σβέλτες μετακινήσεις. Η ψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, κάνουν το παρκάρισμα εύκολη υπόθεση ακόμα και ένα άπειρο οδηγό. Η ανάρτηση στην έκδοση Exclusive που είχαμε στην διάθεση μας, έχει αρκετά σκληρή ρύθμιση και αντιδρούσε ξερά στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ωστόσο στην βασική έκδοση είναι πιο μαλακή και σαφώς ταιριάζει καλύτερα με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Σε ανοικτό δρόμο δεν δείχνει να ζορίζεται, οι προσπεράσεις γίνονται εύκολα και γρήγορα και κρατά με άνεση ακόμα και σε ανηφορικές διαδρομές την μέση ταχύτητα. Στις στροφές είναι σταθερό και δίνει μια αίσθηση ασφάλειας στον οδηγό, ωστόσο το πεντάρι κιβώτιο με τις μεγάλες διαδρομές και το ασαφές κούμπωμα του, δεν βοηθά την γρήγορη οδήγηση. Η κλίση του αμαξώματος είναι λογική και μόνο σε περιπτώσεις πίεσης θα ανοίξει την τροχιά του, χωρίς όμως νευρικές αντιδράσεις. Η κατανάλωση του κυμαίνεται στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής.
Το νέο C3 με τον κινητήρα 1,4 VTi είναι μια από τις προτάσεις που πρέπει να εξετάσει κάποιος σοβαρά, αν επιθυμεί να αγοράσει αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Ακόμα και όταν είναι παρκαρισμένο δεν περνά απαρατήρητο, με την σχεδίαση του να είναι από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του. Τα χρώματα που έχουν επιλέξει οι Γάλλοι για το αμάξωμα βοηθούν σημαντικά την εικόνα του, με την καμπίνα να είναι σαφώς αναβαθμισμένη σε ποιότητα και φινίρισμα. Η οδική συμπεριφορά και ο ζωηρός κινητήρας είναι ένας ακόμα λόγος για να το επιλέξει κάποιος, όπως και ο μεγάλος χώρος αποσκευών του. Ο βασικός εξοπλισμός είναι πλούσιος, περιλαμβάνοντας 6 αερόσακους, ABS με EBD, brake assist, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, προβολείς ομίχλης, δερμάτινο τιμόνι, ράδιοcd με MP3 και χειριστήρια στο τιμόνι, USB, bluetooth και cruise control. Το πανοραμικό παρμπρίζ Zenith με μήκος 1,35μ. παρότι είναι στο προαιρετικό εξοπλισμό, αξίζει τα λεφτά του προσφέροντας θέα και μια ξεχωριστή ατμόσφαιρα.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 10,6΄΄
Τελική ταχύτητα: 184 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 6,9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 134 γρ./χλμ
Τιμή: από 15.220 / 12.820 ευρώ* (για το 1,4 VTi.)
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 17.250 / 14.850* ευρώ
* Βασική τιμή με απόσυρση
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 2 χρόνια
Χρώμα: 3 χρόνια
Σκουριά: 12 χρόνια
Οδική βοήθεια: –
HIGHLIGHTS
Μας άρεσε: Εμφάνιση, άνεση, φινίρισμα καμπίνας, ποιότητα κατασκευής, κινητήρας, χώρος αποσκευών, εξοπλισμός
Δεν μας άρεσε: Αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων, ξερές αντιδράσεις ανάρτησεις
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Παντελής Τζερτζεβέλης
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της