Test Drive στο Volvo S60 2.0T: Ηγετική εμφάνιση
Το νέο S60 είναι το πρώτο Volvo που ξεφεύγει από την συντηρητική λογική των Σουηδών, προσφέροντας εκτός από υψηλή ποιότητα κατασκευής, ασφάλεια και άνεση, φινέτσα και σύγχρονο σχεδιασμό. Οι προηγμένες τεχνολογίες κλέβουν με τη σειρά τους την παράσταση, όπως και η τιμή του, η οποία σίγουρα θα ηχήσει πολύ δυνατά στα αυτιά των κορυφαίων Γερμανών κατασκευαστών.
Βλέποντας τα μοντέλα της να βρίσκονται συνεχώς ένα βήμα πίσω από τα αντίστοιχα των BMW, Mercedes και Audi, η Volvo επέλεξε να αλλάξει την λογική που είχε μέχρι πρότινος στην σχεδίαση των αυτοκινήτων της. Το νέο S60 εξέπληξε όσο ελάχιστα την χρονιά που πέρασε, κυρίως με το ντιζάιν του, όντας πιο σύγχρονο, μοντέρνο και δυναμικό. Ο εξωτερικός σχεδιασμός του με την πρώτη εικόνα παραπέμπει μεταξύ σεντάν και κουπέ, χάρη στην επιθετική μάσκα και την έντονη κλίση της οροφής στο πίσω τμήμα. Το καπό έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να συμβάλλει στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου και να προσφέρει την μέγιστη προστασία προς τον πεζό σε περίπτωση πρόσκρουσης.
Στο εσωτερικό η υψηλή ποιότητα κατασκευής, με τα αφρώδη υλικά στο ταμπλό και τις δερμάτινες ή υφασμάτινες επενδύσεις στις πόρτες – ανάλογα την έκδοση – κυριαρχεί. Η συναρμογή βρίσκεται επίσης σε πολύ υψηλά επίπεδα, όπως και η εργονομία. Η λεπτή κεντρική κονσόλα με τα δεκάδες κουμπιά δίνει αίσθηση μοντερνισμού στην καμπίνα, ωστόσο τα όργανα, το τιμόνι και ο φωτισμός ακολουθούν ένα πιο συντηρητικό ύφος, άκρως αντίθετο δηλαδή με την εξωτερική εικόνα. Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική θέση, με τα καθίσματα να έχουν σχεδιαστεί έτσι ως να τον αφήνουν «ατσαλάκωτο» ακόμα και μετά από πολύωρο ταξίδι. Θήκες για αντικείμενα υπάρχουν σε κάθε σημείο, αυξάνοντας ιδιαίτερα την πρακτικότητα. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι απλά επαρκείς, καθώς με την παρουσία ενός τρίτου ενήλικα θα πρέπει να γίνουν πολλές παραχωρήσεις για τα πόδια. Το ίδιο ισχύει και για το πορτμπαγκάζ καθώς με 380 λίτρα χωρητικότητας, καταλαμβάνει την τελευταία θέση στην κατηγορία. Φυσικά, τρεις βαλίτσες χωράνε με άνεση, αλλά από ένα τέτοιο αυτοκίνητο περιμένεις πολλά περισσότερα πράγματα ακόμα και στο χώρο αποσκευών.
Ο εξοπλισμός του είναι από τα μεγάλα του ατού, περιλαμβάνοντας από την βασική έκδοση πλειάδα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Από το DSTC έως το City Safety, τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, 6 αερόσακους και πολλά πολλά ακόμα. Όποιος επιζητεί το κάτι παραπάνω, η σουηδική μάρκα έχει στην γκάμα της και νέες προηγμένες τεχνολογίες, όπως το σύστημα επιτήρησης «τυφλών» σημείων ορατότητας BLIS, το σύστημα Ανίχνευσης Πεζών με Αυτόματο Φρενάρισμα, αλλά και το Προσαρμοζόμενο Cruise Control (ACC). Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ήταν εφοδιασμένο με όλα αυτά και συστήνουμε σε όποιον ενδιαφερόμενο έχει την οικονομική άνεση να τα συμπεριλάβει στα έξτρα, καθώς θα τον εντυπωσιάσουν με την λειτουργία και την αποτελεσματικότητα τους.
Ο δίλιτρος κινητήρας των 203 ίππων προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις χάρη στο τούρμπο, κινώντας αρκετά πιο γρήγορα το αυτοκίνητο από αυτό που περιμένει ο οδηγός. Έχει άφθονη ροπή από χαμηλά, είναι ομαλός στην λειτουργία του και καθόλου θορυβώδης. Το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, έχει σωστή κλιμάκωση και θετικό κούμπωμα κάνοντας την οδήγηση πιο ξεκούραστη, αφού ακόμα και με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο, το μοτέρ δεν δυσκολεύεται να ανεβάσει στροφές. Η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται σε φυσιολογικά επίπεδα, λίγο πάνω από τα 10 λίτρα όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Στο αυτοκινητόδρομο πέφτει περίπου στα 7,5 λίτρα, τιμή αρκετά ικανοποιητική αν σκεφτούμε ότι το S60 είναι πάνω από όλα ένα ταξιδιάρικο αυτοκίνητο.
Στο δρόμο, το νέο σουηδικό σεντάν είναι απόλυτα σταθερό και κινείται με σιγουριά ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Στη εθνική οδό οι επιβάτες δεν πρόκειται να νιώσουν την παραμικρή ενόχληση, με τις αναρτήσεις να απορροφούν και την παραμικρή ανωμαλία του οδοστρώματος και τους εξωτερικούς θορύβους να είναι ανύπαρκτοι. Το τιμόνι βοηθά σημαντικά με την ακρίβεια και αίσθηση του, με τη δύναμη του κινητήρα να επιτρέπει γρήγορες και ασφαλείς προσπεράσεις. Σε πιο κλειστές διαδρομές η μικρή κλίση του αμαξώματος και τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να πιέσει παραπάνω το γκάζι, με τα ηλεκτρονικά συστήματα να «παραφυλάνε», διορθώνοντας άμεσα και το παραμικρό λάθος.
Το νέο S60 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μεσαία σεντάν. Έχει μοντέρνα εικόνα, κάτι που επιθυμούν οι περισσότεροι, κορυφαία ποιότητα, είναι άνετο στην οδήγηση, απόλυτα ασφαλές και με επιδόσεις που δεν πρόκειται να αφήσουν παραπονούμενους ακόμα και τους πιο «γρήγορους». Ότι πρέπει δηλαδή για έναν οικογενειάρχη που ψάχνει ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψει πολλά λεφτά.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 7,7΄΄
Τελική ταχύτητα: 235 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 10,2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 184 γρ./χλμ.
Τιμή: από 28.800 / 26.000 ευρώ*
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 35.450 / 32.650 ευρώ*
* Οι τιμές είναι με το όφελος της απόσυρσης
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 2 χρόνια
Χρώμα: 3 χρόνια
Σκουριά: 12 χρόνια
Οδική βοήθεια: 3 χρόνια
HIGHLIGHTS
Μας άρεσε: Ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός, κινητήρας-επιδόσεις, εργονομία, ασφάλεια, τιμή
Δεν μας άρεσε: Φινίρισμα καμπίνας, χώροι πίσω επιβατών και πορτμπαγκάζ
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Volvo