Test Drive στο Citroen C4 1,6 120 hp: Πιο ολοκληρωμένο από ποτέ
Με πιο ελκυστική εμφάνιση, περισσότερους χώρους και ανέσεις, υψηλά επίπεδα ασφάλειας, καλύτερη ποιότητα κύλισης στο δρόμο και πιο οικονομικό κινητήρα, το C4 είναι πιο πλήρες από ποτέ.
Το 2004, οπότε και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ξεχώρισε για τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του. 7 χρόνια αργότερα, στην δεύτερη γενιά του μοντέλου, οι Γάλλοι προτίμησαν να κρατήσουν την γενική σχεδιαστική φιλοσοφία χωρίς ωστόσο να προβούν σε ακρότητες. Αυτές, τις προορίζουν για το νέο DS4 που θα ακολουθήσει άμεσα και αναμένεται να κλέψει τις εντυπώσεις – είναι η αλήθεια – όπως έκανε πριν λίγο καιρό και το DS3. Στο νέο πεντάθυρο C4, η κομψότητα είναι αυτή που κυριαρχεί, με το εμπρός τμήμα να δείχνει πιο δυναμικό από το πίσω, το οποίο και ακολουθεί μια πιο συντηρητική, αλλά καθόλου άοσμη σχεδίαση.
Μπαίνοντας στην καμπίνα, τα μαλακά πλαστικά σε όλο το ταμπλό αφήνουν τις πιο θετικές εντυπώσεις, με την συναρμογή να βρίσκεται σε κορυφαία επίπεδα. Οι αλουμινένιες επενδύσεις δίνουν μια σπορ αίσθηση, με τον πίνακα οργάνων με τις ψηφιακές ενδείξεις να προσδίδει πιο σύγχρονη αίσθηση. Οι χώροι για μικροαντικείμενα σε αντίθεση με την πρώτη γενιά έχουν αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό, με θήκες να υπάρχουν ακόμα και κάτω από τα καθίσματα. Ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την ιδανική θέση οδήγησης, με το κάθισμα να είναι άνετο και με καλή στήριξη, ενώ ρυθμίζεται πλήρως, όπως και το τιμόνι. Το οποίο με τη σειρά του αν και διαθέτει πλειάδα κουμπιών για τις ρυθμίσεις, είναι αρκετά μεγάλο σε μέγεθος δεν προσφέρει και την καλύτερη αίσθηση. Η αύξηση των διαστάσεων του αμαξώματος, έχει συμβάλλει σημαντικά και στους χώρους. Οι πίσω επιβάτες ακόμα και άνω του μετρίου αναστήματος δεν πρόκειται να αντιμετωπίσουν κανένα πρόβλημα, με το C4 να είναι από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 380 λίτρων, που φθάνει στα 1.183 με την αναδίπλωση των καθισμάτων.
Ο κινητήρας 1,6 λίτρου των 120 ίππων, αν και δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο κινεί με περίσσια άνεση το αυτοκίνητο, προσφέροντας παράλληλα και οικονομία καυσίμου. Από τις χαμηλές κιόλας στροφές δείχνει πρόθυμος στο πάτημα του γκαζιού, έχει την δύναμη να αντεπεξέλθει σε ένα γρήγορο προσπέρασμα και με τις στροφές πάνω από τις 4.000, χωρίς να εμφανίζει σημάδια υστέρησης. Το 5αρι κιβώτιο ταχυτήτων αν είχε καλύτερη αίσθηση θα βοηθούσε πολύ περισσότερο, ενώ μια ακόμα σχέση θα μείωνε και τους όποιος θορύβους σε περιπτώσεις πίεσης. Από την άλλη όμως, η κοντή διάταξη που έχει προσφέρει καλύτερες επιταχύνσεις, τόσο από στάση, όσο και εν κινήσει. Η μέση κατανάλωση είναι από τα μεγάλα πλεονεκτήματα του, αφού κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 7 λίτρα.
Στο δρόμο, χαρακτηρίζεται από τα επίπεδα άνεσης που προσφέρει στους επιβάτες. Η ανάρτηση αποσβένει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με χαρακτηριστική ευκολία και παράλληλα προσφέρει σταθερότητα στις ευθείες. Παράλληλα, το αμάξωμα δεν εμφανίζει μεγάλη κλίση στις στροφές και οι όποιες τάσεις αποσταθεροποίησης περιορίζονται από το ESP άμεσα και με ασφάλεια. Το τιμόνι παρότι μεγάλο σε όγκο, έχει καλή αίσθηση και βαραίνει στις υψηλές ταχύτητες, ωστόσο η πληροφόρηση του υπολείπεται σε πιο απαιτητικές διαδρομές.
Το C4 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μικρομεσαία αυτοκίνητα, έχοντας από τους μεγαλύτερους χώρους και κορυφαία επίπεδα ασφάλειας. Ότι δηλαδή απαιτεί ο σύγχρονος οικογενειάρχης οδηγός. Η εμφάνιση του μπορεί να μην επαναστατική, όπως στην πρώτη γενιά, ωστόσο δεν μπορείς να την χαρακτηρίσεις αδιάφορη. Η καμπίνα κλέβει τις εντυπώσεις με την ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος. Το μοτέρ των 120 ίππων προσφέρει αξιοπρεπείς επιδόσεις και είναι αρκετά οικονομικό, με την τιμή του να είναι από τις πιο ανταγωνιστικές, χάρη και στον πλούσιο εξοπλισμό από την βασική έκδοση.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 10,8΄΄
Τελική ταχύτητα: 193 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,3 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 143 γρ./χλμ.
Τιμή: από 17.200 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 18.970 ευρώ
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 2 χρόνια
Χρώμα: 3 χρόνια
Σκουριά: 12 χρόνια
Οδική βοήθεια:
HIGHLIGHTS
Μας άρεσε: Ποιότητα κατασκευής, φινίρισμα καμπίνας, χώροι, κατανάλωση, ποιότητα κύλισης
Δεν μας άρεσε: Αίσθηση μοχλού ταχυτήτων
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Παντελής Τζερτζεβέλης