Test Drive στο Ford C-Max 1,6 Ecoboost 182PS: Το «αφεντικό»!
Μπορεί τα πολυμορφικά αυτοκίνητα να μην αποτελούν και τα πιο εμπορικά στην ελληνική αγορά, ωστόσο το C-Max έχει καταφέρει να κάνει τη διαφορά και να διεκδικεί τον τίτλο του «πρωταθλητή», όντας ένα από τα πιο ολοκληρωμένα στην κατηγορία του και φυσικά πιο αναγνωρίσιμα.
Το C-Max είναι το αυτοκίνητο που ιδιαίτερα στην δεύτερη γενιά του, άλλαξε την άποψη των καταναλωτών για τα πολυμορφικά και τις αρετές τους. Μέχρι τότε, τα station είχαν την τιμητική τους για όσους ήθελαν κάτι πρακτικό και άνετο. Η τρίτη γενιά του MPV της Ford, αλλάζει όλα τα δεδομένα, αφού πλέον μπορεί να καλύψει κάθε πλευρά του ενδιαφερόμενου, από χώρους έως οδική συμπεριφορά και επιδόσεις. Η Ford αφουγκραζόμενη τις απαιτήσεις των καταναλωτών και ιδιαίτερα των Ευρωπαίων, έδωσε έμφαση και στην σχεδίαση του αυτοκινήτου, προσφέροντας ένα πολυμορφικό με δυναμικό ύφος και πλούσιες καμπύλες που καλύπτουν τον όγκο του, κάτι που έλειπε στις προηγούμενες γενιές. Το εμπρός τμήμα που θυμίζει υπερυψωμένο Focus, οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και η καμπύλης της οροφής δίνουν ένα ευχάριστο τόνο, με το πίσω μέρος να έχει πιο ήπια σχεδίαση αλλά σε καμία περίπτωση συντηρητική.
Η καμπίνα δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση κλασσικό πολυμορφικό, με την κονσόλα να κλέβει την παράσταση. Ο φουτουριστικός σχεδιασμός και ο φωτισμός της, ανεβάζουν την διάθεση των επιβατών, με την ποιότητα κατασκευής και συναρμογής να κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα. Η διάταξη της κονσόλας όμως, παρότι είναι από τις πιο όμορφες που συναντάς σε MPV και αρκετά εργονομική, έχει επιπτώσεις στην πρακτικότητα, καθώς απουσιάζουν οι πλούσιες θήκες για αντικείμενα. Οδηγός και συνοδηγός δεν πρόκειται να παραπονεθούν για τους προσφερόμενους χώρους, με τα καθίσματα να είναι σχεδιασμένα για βέλτιστη άνεση. Οι πίσω ωστόσο, αν είναι άνω του μετρίου αναστήματος μπορεί να αντιμετωπίσουν κάποιες δυσκολίες, έπειτα από ένα μεγάλο ταξίδι. Αυτό όμως το γνωρίζει η Ford, γι αυτό και διαθέτει και την έκδοση Grand για μεγαλύτερες απαιτήσεις. Το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 432 έως 1.723 λίτρα, έχει επίπεδο χώρο φόρτωσης και μπορεί να μεταφέρει με άνεση ακόμα και μεγάλα αντικείμενα. Εδώ να αναφέρουμε, ότι προαιρετικά διατίθεται το σύστημα FFS, με το οποίο τα πίσω καθίσματα διαρρυθμίζονται ανάλογα με τις ανάγκες των επιβατών εύκολα και γρήγορα, κινούμενα εμπρός-πίσω, αλλά και προς τα πλάγια.
Οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες 1,6 λίτρου με 150 και 182 ίππους, που τροφοδοτούν το C-Max, αναδεικνύουν τις δυνατότητες του αυτοκινήτου στο δρόμο. Ιδιαίτερα αυτός των 182 ίππων που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε, προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις, είναι ομαλός στη λειτουργία του χωρίς ξεσπάσματα και υστέρηση και έχει ροπή από τις χαμηλές στροφές, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για ένα αυτοκίνητο άνω των 1.400 κιλών, αφού επιταχύνεται γρήγορα από στάση. Αρωγός σε αυτό είναι και το πολύ καλό σε κλιμάκωση και αμεσότητα εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Η κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 9 λίτρα, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, με κίνηση μέσα στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο.
H οδική συμπεριφορά του C-Max μπορεί να συγκριθεί άμεσα με αυτή ενός sedan. Έχει μακράν την καλύτερη αίσθηση στην κατηγορία των MPV, με εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Το τιμόνι έχει επίσης πολύ καλή αίσθηση και σωστή πληροφόρηση και σε συνδυασμό με το πλαίσιο, το κιβώτιο ταχυτήτων και τον κινητήρα, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εξαντλήσει τις δυνατότητες του, χωρίς να νιώσει τον παραμικρό φόβο. Φυσικά, λόγω του όγκου και του υψηλού κέντρου βάρους, εμφανίζει κλίση στις στροφές, χωρίς όμως να γίνεται αισθητή. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται γρήγορα, σταθερά και αθόρυβα, χάρη στην καλή ηχομόνωση της καμπίνας. Οι 182 ίπποι βοηθούν στις προσπεράσεις, αφού ένα κατέβασμα αρκεί για να επιταχυνθεί τάχιστα.
Συμπερασματικά, το νέο C-Max Ecoboost αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές για όσους θέλουν ένα πολυμορφικό που να συνδυάζει σχεδόν τα πάντα. Έχει σύγχρονη σχεδίαση τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, με κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά, δυνατό κινητήρα, χώρους και φυσικά ασφάλεια με 5 αστέρια. Ο εξοπλισμός του είναι αρκετά πλούσιος, περιλαμβάνοντας 6 αερόσακους, ASR, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, ράδιοcd με MP3, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους καθρέπτες, κλιματισμό και πολλά άλλα. Στο προαιρετικό συμπεριλαμβάνονται αρκετά ακόμα συστήματα προηγμένης τεχνολογίας, όπως το σύστημα Torque Vectoring Control, το Corner Brake Control, το BLIS, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα hill-start. Η τιμή των 23.840 ευρώ το καθιστά ένα από τα ακριβότερα στην κατηγορία, αλλά αν θες το καλύτερο… θα το πληρώσεις!
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 8,5΄΄
Τελική ταχύτητα: 217 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 9,1 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 154 γρ./χλμ.
Τιμή: από 23.480 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 25.320 ευρώ
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 8 χρόνια
Χρώμα: 2 χρόνια
Σκουριά: 12 χρόνια
Οδική βοήθεια: 2 χρόνια
HIGHLIGHTS
Μας άρεσε: Ποιότητα κύλισης, επιδόσεις, κιβώτιο ταχυτήτων, οδική συμπεριφορά, εικόνα καμπίνας, πορτμπαγκάζ
Δεν μας άρεσε: Πίσω χώροι, έλλειψη μεγάλων θηκών
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Γιώργος Καραγιωργάκης