MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΤΕΤΑΡΤΗ
22
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΚΘΕΣΗΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΕΚΘΕΣΗ X
18 διάλογοι με το 2004: Έργα του εικαστικού Δημήτρη Κούκου "συνομιλούν" με εκθέματα του Ολυμπιακού Μουσείου Αθήνας
Από 16/01/2025 έως 29/03/2025
A brave new animal world: Οι γλυπτικές συνθέσεις του Άρη Κατσιλάκη στην έκφραση – γιάννα γραμματοπούλου
Από 16/01/2025 έως 15/02/2025
Cycladic Blues: Η Marlene Dumas στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 05/06/2025 έως 03/11/2025
Grand Tour: 17 έργα φιλελλήνων από την Κυβερνητική Συλλογή Τέχνης του Ηνωμένου Βασιλείου σε μια έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Από 05/07/2023 έως 01/06/2025
Ma: Έκθεση της Ελένης Κρίκκη στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων
Από 16/01/2025 έως 16/02/2025
Neo Tropical: Ένα εικαστικό "μετα-τοπίο" του Γιάννη Παπαδόπουλου στην Γκαλερί Kalfayan
Από 16/01/2025 έως 15/02/2025
Shut your Eyes and See: Έκθεση του Νάκη Παναγιωτίδη στο Ίδρυμα Γουλανδρή
Από 27/11/2024 έως 02/03/2025
Vultus est index animi: Ομαδική έκθεση στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή
Από 15/01/2025 έως 01/02/2025
Αποκάλυψη: Ζωγραφική έκθεση του Χρήστου Αθανασιάδη στην γκαλερί a.antonopoulou.art
Από 16/01/2025 έως 22/02/2025
Γυναίκες των Κυκλάδων μέσα στον χρόνο: Μια έκθεση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Από 07/10/2024 έως 31/05/2025
Δημοκρατία: Η τέχνη συνομιλεί με την πολιτική ιστορία της Νότιας Ευρώπης σε μια έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη
Από 11/07/2024 έως 02/02/2025
Διαιρεμένες Μνήμες 1940-1950: Το αποτύπωμα μιας ταραγμένης δεκαετίας μέσα από μια ψηφιακή έκθεση
Από 15/11/2021 έως 31/12/2026
Εγκώμιο της σκιάς: Ο Τανιζάκι συνομιλεί με τον Παπαδιαμάντη σε μια εικαστική μυθοπλασία της Νίνας Παπακωνσταντίνου στο Μέγαρο
Από 12/12/2024 έως 23/02/2025
Επαναφορά > 72 αιώνες μ.Χ: Έκθεση γλυπτικής του Γιώργου Γεωργιάδη στη Sianti Gallery
Από 17/01/2025 έως 08/02/2025
Η Τέχνη σε Χρυσό στο Μουσείο Μπενάκη
Από 13/11/2024 έως 27/04/2025
Κοινός τόπος: Έκθεση αφιερωμένη στο πολυδιάστατο έργο του Γιώργου Δουατζή στο Λόφος art project
Από 08/01/2025 έως 31/01/2025
Κυκλαδίτισσες - Άγνωστες ιστορίες γυναικών των Κυκλάδων: Μοναδικά έργα "ταξιδεύουν" στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Από 12/12/2024 έως 04/05/2025
Μια ζωή αφιερωμένη στην Τέχνη: Έκθεση με έργα καταξιωμένων καλλιτεχνών από τη συλλογή του Γαβρίλου Μιχάλη στο ΠΕΣ Πολύτροπον
Από 07/12/2024 έως 07/02/2025
Μνήμες Ψυχρού Πολέμου στο Φωτογραφικό Κέντρο «House of Lucie»
Από 23/01/2025 έως 08/02/2025
Μυστήριο 15 - Το Ανοιχτό Μουσείο: Το εικαστικό και ερευνητικό έργο της Βάνας Ξένου παρουσιάζεται στην Ελευσίνα
Από 09/02/2025 έως 13/04/2025
Παλέρμο. Άνθρωποι και Ερείπια: Μια εγκατάσταση του Γιάννη Ψυχοπαίδη στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Από 16/01/2025 έως 08/02/2025
Παλίμψηστα Μνήμης: Ομαδική εικαστική έκθεση στην Chili Art Gallery
Από 16/01/2025 έως 25/01/2025
Τα πρόσωπα της Αθήνας: Η νέα ατομική έκθεση της Άρτεμης Χατζηγιαννάκη στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός»
Από 17/01/2025 έως 22/02/2025
Το Mon Coin Studio γιορτάζει 5 χρόνια λειτουργίας με μία επετειακή αναδρομική έκθεση
Από 08/01/2025 έως 31/01/2025
Τοπιογραφία: Έκθεση του Αχιλλέα Χρηστίδη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 09/01/2025 έως 23/02/2025
Χαρακτικές περιπλανήσεις: Έκθεση του Γιάννη Στεφανάκι στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Από 16/01/2025 έως 16/02/2025
Ωραίος Καιρός: Ζωγραφική έκθεση της Ελένη Θεοφυλάκτου στην Γκαλερί Alma
Από 16/01/2025 έως 08/02/2025
Εγκαταστάσεις

Pulverous – Mock-Up

Δύο βίντεο εγκαταστάσεις του Ολλανδού καλλιτέχνη Aernout Mik, το «Mock Up» και το «Pulverous», παρουσιάζονται από την 1η Ιουνίου στην Πειραιώς 260, στo πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Monopoli Team

Ο καλύτερος τρόπος για να περιγράψει κανείς τη συμβολή του Mik στη διάταξη και τον συντονισμό των ομάδων που συνθέτουν τις εγκαταστάσεις και τα βίντεό του είναι να την παρομοιάσει με το έργο ενός σκηνοθέτη. Προσλαμβάνει ηθοποιούς, τους χωρίζει σε βάρδιες, τους πληρώνει με την ώρα (με μεροκάματα φυσικά),τους δίνει λίστα οδηγιών, εν ολίγοις κρύβεται πίσω από τον προσανατολισμό του όλου θεάματος που συχνά συνδέεται με τη σκηνοθετική άποψη μιας παράστασης.

Ο Mik συντονίζει άτομα σαν να ήταν εργάτες ή έμποροι, τους οργανώνει σαν να ήταν εργοδηγός σε κατασκευαστικό εργοτάξιο: ή καλύτερα, στήνει αριστοτεχνικά μια παράσταση αποδόμησης.

Pulverous (2003)

Το Pulverous (2003), εξερευνά τα άκρα μιας νωχελικής και επιδέξιας καταστροφής. Εδώ οι εξολοθρευτές αναποδογυρίζουν ράφια, σπάνε πακέτα με ξηρά προϊόντα αραδιάζοντας τα περιεχόμενά τους στο πάτωμα. Όλα μοιάζουν με μια διαδικασία απογραφής αποθήκης που έχει κυριολεκτικά ξεφύγει εκτός ελέγχου. Ακολουθώντας τις κινήσεις της κάμερας, παρατηρούμε άτομα καθισμένα με απλωμένα τα πόδια τους, σαν παιδιά στην άμμο, να καταστρέφουν επιμελώς συσκευασμένα τρόφιμα. Πρόκειται για ένα είδος παιχνιδιού χωρίς διασκέδαση. Αγνοώντας τα ηθικά κηρύγματα περί σπατάλης και επικεντρωμένοι στην κακομεταχείριση των τροφίμων, οι συντελεστές της παράστασης αποδόμησης παρασύρονται από την εκτόνωση ενέργειας ως αυτοσκοπό. Σε αυτά τα τρία σενάρια, αποκτούν ένα διχοτομικό λόγο ύπαρξης: “αράζουν” και “σκίζουν” – καταστρέφουν απλά για να καταστρέψουν.

Mock-Up (2007)

Η εγκατάσταση Mock-Up, στηριγμένη σε προβολή τεσσάρων καναλιών βίντεο, αποτελεί ένα έργο φαντασίας το οποίο γυρίστηκε σε ένα ακατοίκητο Ολλανδικό «χωριό», το Marnehuizen, μια από τις μεγαλύτερες περιοχές διενέργειας στρατιωτικών γυμνασίων στην Ευρώπη.

Σε ένα «κέντρο κράτησης», το οποίο κατασκευάστηκε επί τούτου ειδικά για την περίσταση μέσα στο κτιριακό συγκρότημα, λαμβάνει χώρα εκπαίδευση για την εκκένωση του κτιρίου στην περίπτωση πυρκαγιάς. Πέρα από τους κρατούμενους και τους φύλακες είναι παρόντες η πυροσβεστική, η αστυνομία και διάφορες ιατρικές ομάδες.

Στην ταινία παίζουν πολλοί νέοι οι οποίοι συμμετέχουν στην «άσκηση». Μέσω της αλληλεπίδρασης ενηλίκων και νέων, οι ηθοποιοί αρχίζουν να αμφισβητούν τους άγραφους κανόνες και συμβάσειςπου διέπουν την κατάσταση. Επηρεάζουν την εξέλιξη των πραγμάτων με ακραίες συμπεριφορές και παράλογες πράξεις, προκαλώντας τον υπέρ-κορεσμό του έργου με πράξεις άσκοπες και με απελευθερωτικούς αυτοσχεδιασμούς, ως εάν επρόκειτο για έναν χώρο στον οποίον υπάρχει η πεποίθηση, αν όχι η βεβαιότητα, ότι το «άλλο», το διαφορετικό είναι δυνατόν να γίνει πραγματικότητα.

Το έργο εντρυφά με έναν μοναδικό τρόπο στην κατάσταση του φόβου ο οποίος κατατρύχει τον σημερινό κόσμο και ο οποίος προκύπτει από διάφορες απειλές, άλλες πραγματικές άλλες φανταστικές. Με τον τρόπο αυτό ο Aernout προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή μας και να στείλει το μήνυμα ότι η κατάσταση αυτή αξιοποιείται πρόθυμα στον πολιτικό λόγο ο οποίος, στο όνομα της ασφάλειας,διαιωνίζει τον ίδιο ακριβώς φόβο κατά του οποίου ισχυρίζεται ότι αγωνίζεται.

Τα έργα ανήκουν στη συλλογή σύγχρονης τέχνης του Δημήτρη Δασκαλόπουλου. Τοποθετήθηκαν και λειτουργούν στο χώρο της Πειραιώς 260 στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ Αθηνών 2011 με την ευγενική χορηγία του.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Άερναουτ Μικ
Περισσότερα από ΕΚΘΕΣΕΙΣ