The Complicity of Gestures
Την Πέμπτη 9 Ιουνίου στις 20.00, οι Kalfayan Galleries στο Κολωνάκι, παρουσιάζουν την πρώτη ατομική έκθεση στην Ελλάδα της Σέρβας εικαστικού Breda Beban.
Επίκεντρο της έκθεσης είναι η βίντεο-εγκατάσταση με τίτλο ”The Most Beautiful Woman in Gucha” (2006). Το εντυπωσιακό αυτό έργο παρουσιάστηκε στην Tate Britain το 2008. Γυρισμένο κατά τη διάρκεια μίας συνάθροισης μουσικών Ρομά στη Σερβία, το φιλμ καταγράφει μια στιγμή πάθους ανάμεσα σε μια χορεύτρια χορού της κοιλιάς και ένα νεαρό άνδρα. Η διπλή παράλληλη προβολή επιτρέπει στον θεατή να βιώσει την ένταση ανάμεσα στην αμοντάριστη καταγραφή ενός πραγματικού γεγονότος και την μετατροπή του σε ‘μυθιστορηματική’ αφήγηση έπειτα από επεξεργασία-μοντάζ του αρχικού υλικού.
Σε διάλογο με τη βίντεο-εγκατάσταση θα παρουσιαστούν δύο σειρές φωτογραφιών: Η φωτογραφική σειρά “Arte Vivo” βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2008 και είναι εμπνευσμένη από τη φαντασία των παιδικών χρόνων της Beban και από το “Vivo Dito”, μία performance του 1962, του Αργεντινού καλλιτέχνη Alberto Greco. Η φωτογραφική σειρά με τίτλο “I Lay on the Bed Waiting for his Heart to Stop Beating” (2000) καταγράφει μία περίοδο έξι χρόνων, αρχίζοντας με το πρώτο πρωινό της εξορίας της Breda Beban και του συντρόφου της Hrvoje Horvatic από την πρώην Γιουγκοσλαβία μέχρι και το πρωινό του θανάτου του Horvatic σε νοσοκομείο του Λονδίνου.
Η Breda Beban είναι βραβευμένη εικαστικός, κινηματογραφίστρια και επιμελήτρια. Γεννημένη στη Σερβία, ζει και εργάζεται στο Λονδίνο και το Sheffield όπου και διδάσκει Media Arts στο Sheffield Hallam University.
Η έκθεση “The Comlicity of Gestures” είναι μία συνεργασία της εικαστικού Breda Beban και της επιμελήτριας Eline van der Vlist.