O Γιογιο είναι δισεκατομμυριούχος o οποίος, αν και έχει όλα όσα κάποιος μπορεί να φανταστεί και ζει σε ένα υπέροχο τεράστιο κάστρο, δεν είναι ευτυχισμένος. Ερωτεύεται μια όμορφη χορεύτρια ενός τσίρκου αλλά δυστυχώς δεν μπορούν να είναι μαζί. Η κατάρρευση στο χρηματιστήριο έχει αποτέλεσμα την πτώχευσή του και έτσι είναι πια ελεύθερος να ακολουθήσει το τσίρκο και να βρει την αγαπημένη του. Οι δυο τους αποκτούν ένα γιο που αργότερα γίνεται διάσημος σταρ και χρησιμοποιεί την περιουσία του για να αγοράσει το κάστρο του πατέρα του. Αυτή τη φορά όμως ο πατέρας του αποφασίζει να παραμείνει στο τσίρκο…
Γαλλία, 1965, α/μ, 92′
Η ταινία, γυρισμένη στο ύφος των ταινιών του Ζακ Τατί και του Τσάπλιν, με άψογο στυλιζάρισμα και την ασπρόμαυρη φωτογραφία, θεωρείται από τα αριστουργήματα του Γαλλικού σινεμά και αποθεώθηκε το 1965 στις Κάννες όταν και ήταν υποψήφια για το Χρυσό Φοίνικα.
“Είναι ζήτημα μία φορά τη δεκαετία να έχει κανείς την τύχη να δει μία τόσο καλή ταινία!”
Andre Lafargue, LE PARISIEN
ΠΙΕΡ ΕΤΕΞ
Εάν κάποιος έπρεπε να περιγράψει τη ζωή και το έργο του Πιερ Ετέξ με μία λέξη, η πρώτη που έρχεται στο μυαλό είναι “κλόουν” ακόμα κι αν χρησιμοποιείται συχνά υποτιμητικά από τους συγχρόνους μας. Το έργο του Ετέξ στο τσίρκο, στο μιούζικ χολ, στις ταινίες του, στα γραπτά του και στη ζωγραφική μαρτυρούν το ότι είναι άξιος κληρονόμος της μακράς παράδοσης των κλόουν. Αλλά τι ακριβώς είναι ένας κλόουν; Πάνω απ’ όλα, είναι ένας μοναδικός χαρακτήρας, που διαμορφώνεται από την ίδια τη φύση του καλλιτέχνη, ο οποίος σκιαγραφεί τον χαρακτήρα του μέσα από πολλαπλές εμπειρίες και γνώσεις που έχουν αποκτηθεί επάνω στο ταπί ή στη σκηνή.
Ο Πιερ Ετέξ γεννήθηκε στις 23 Νοεμβρίου του 1928 στην πόλη Ροάν στο Λίγηρα και είναι κωμικός, κλόουν και σκηνοθέτης. Συνεργάστηκε στενά με τον σπουδαίο σεναριογράφο Ζαν-Κλοντ Καριέρ σε πολλές ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, μάλιστα το 1962 κέρδισαν από κοινού το βραβείο Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους για το Feliz Aniversario. Ο Πιερ Ετέξ έχει συνεργαστεί είτε ως ηθοποιός, είτε ως βοηθός σκηνοθέτης είτε ως υπεύθυνος για τις κωμικές σκηνές με σπουδαίες προσωπικότητες της έβδομης τέχνης όπως ο Ρομπέρ Μπρεσόν, ο Ναγκίσα Οσίμα, ο Οτάρ Ιοσελιάνι, ο Τζέρι Λιούις και φυσικά ο Ζακ Τατί ο οποίος είχε και μεγάλη επιρροή στο έργο του.