Test Drive στο Mercedes E200 Cabrio CGI BlueEfficiency: Τέσσερις εποχές… 4 επιβάτες!
Με όνομα βαρύ, πολυτέλεια, τεχνολογία, ξεχωριστή εμφάνιση και χώρους για 4 επιβάτες, η Mercedes E 200 Cabrio σας κλείνει το μάτι… προβάλλοντας τον εξεζητημένο χαρακτήρα της.
Η Mercedes διατηρώντας την υφασμάτινη οροφή, δημιούργησε ένα από τα πιο στιλάτα τετραθέσια cabriolet αυτοκίνητα της αγοράς, πετυχαίνοντας διάνα στην επιλογή της. Όπως και να το κάνουμε εξάλλου, το cabrio εκτός από όλα τα άλλα πρέπει να πουλάει και φινέτσα, καθώς όποιος αποφασίζει να αγοράσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο επιθυμεί – εκτός από επιδόσεις, οδική συμπεριφορά ή ότι άλλο προτιμάτε – να μοστράρει την εικόνα, την οροφή και το όμορφο εσωτερικό με τα καθίσματα. Αυτό το κατάφεραν σε υπερθετικό βαθμό οι Γερμανοί, χάρη στην soft top οροφή από τη μία και την επιβλητικότητα του συνόλου της E-Class από την άλλη. Η επιθετικότητα και ο δυναμισμός που προβάλλει το εμπρός τμήμα το κάνει να ξεχωρίζει ακόμα και εν κινήσει, με το υπόλοιπο αμάξωμα να ακολουθεί ένα πιο απλό προφίλ, αλλά καθόλου συντηρητικό.
Ανοίγοντας την πόρτα ή την οροφή, η καμπίνα σου φτιάχνει τη διάθεση με τα σπορ καθίσματα, το φινίρισμα, την εργονομία και τα υλικά πρώτης ποιότητας που έχουν χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή της. Παρότι ο πίνακας οργάνων, η κεντρική κονσόλα και το ταμπλό, δεν διαφέρουν από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου, η αυστηρώς τετραθέσια διάταξη με τα bucket καθίσματα ακόμα και πίσω, κλέβουν την παράσταση. Οδηγός και συνοδηγός δεν πρόκειται να παραπονεθούν ακόμα και μετά από πολύωρο ταξίδι, απολαμβάνοντας τις ανέσεις που μπορεί να προσφέρει ένα αυτοκίνητο με το κύρος της γερμανικής φίρμας. Πίσω, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, καθώς επιβάτες άνω του μετρίου αναστήματος, θα νιώσουν στριμωγμένοι, κάτι που συμβαίνει είναι η αλήθεια σε όλα σχεδόν τα cabrio αυτοκίνητα. Ο χώρος αποσκευών είναι ιδανικός για τέσσερις μεσαίες βαλίτσες που προορίζονται για τριήμερο, αλλά μην σκεφτείτε για κάτι παραπάνω, αφού φθάνει τα 390 λίτρα με την οροφή κλειστή. Η ανοικτή E-Class δεν θα μπορούσε βεβαίως να μην περηφανεύεται και για το υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, περιλαμβάνοντας ένα μακρύ κατάλογο προηγμένων εφαρμογών. Μεταξύ άλλων, το σύστημα AIRCRAFT που μεταφέρει ζεστό αέρα στον αυχένα οδηγού και συνοδηγού και το AIRCAP, ένα εξειδικευμένο σύστημα περιορισμού των στροβιλισμών στην καμπίνα, μέσω ενός ανεμοθραύστη στο πάνω μέρος του παρμπρίζ. Η υφασμάτινη οροφή αποτελείται από δύο τμήματα και 3 στρώματα με πάχος 23 χιλιοστών, προσφέροντας τέλεια ηχομόνωση και συναρμογή. Ανοίγει και κλείνει σε 20΄΄ ακόμα και με ταχύτητα έως 40 χλμ./ώρα, με ένα κουμπί που βρίσκεται «κρυμμένο» σε μια θήκη στο ύψος του δεξιού αγκώνα του οδηγού.
Στο δρόμο η E200 Cabrio CGI BlueEfficiency μπορεί να μην βάζει φωτιά στην άσφαλτο, ωστόσο είναι μια αυθεντική Mercedes, με υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας. Στην εθνική οδό θα λατρέψεις την κύλιση της ακόμα και όταν η οροφή είναι ανοικτή, με τον αέρα να μην ενοχλεί τα κεφάλια των επιβατών, ακόμα και σε ταχύτητες 120-130 χλμ./ώρα. Ο 1.800αρης κινητήρας των 184 ίππων, ανεβάζει στροφές πρόθυμα και είναι ελαστικός, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις, παρά την μακρά κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Και μια που μιλάμε για κιβώτιο, το αυτόματο 5αρι που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, μπορεί να ωφελεί σημαντικά την κατανάλωση αλλά δεν είναι τόσο άμεσο όσο επιζητάς και σίγουρα θα ήταν καλύτερα να εφοδιαζόταν με το επίσης αυτόματο 7G-Tronic που έχει η γερμανική μάρκα. Η ανάρτηση σε συνδυασμό με το πλαίσιο αποσβένουν αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ωστόσο σε συνεχόμενες λακκούβες εμφανίζονται κάποιοι ελαφροί τριγμοί που φυσικά δεν μπορούμε να κακολογήσουμε, αφού το αυτοκίνητο δεν έχει φτιαχτεί για τους ελληνικούς δρόμους, αλλά για τους υπόλοιπους ευρωπαϊκούς!
Σε πιο απαιτητικές διαδρομές, τα σπορ καθίσματα, αγκαλιάζουν το σώμα και των τεσσάρων επιβατών, προσφέροντας πολύ καλή πλευρική στήριξη. Όσο και να το πιέσεις όμως, δεν πρόκειται να συμπεριφερθεί σαν σπορτίφ αυτοκίνητο, αφού δεν έχει φτιαχτεί για κάτι τέτοιο. Κινείται γρήγορα και με ασφάλεια, το τιμόνι έχει σωστή αίσθηση και βάρος και το ESP επεμβαίνει άμεσα πριν καν δημιουργηθεί υπερστροφή, αλλά σπορ δεν είναι. Καλύτερα, θα λέγαμε ότι είναι ένα αυτοκίνητο με σπορ και κομψή εμφάνιση αλλά και πράο χαρακτήρα. Όσο για την κατανάλωση του, μετά από 1.000 χλμ οδήγησης σε πόλη, εθνική οδό, επαρχιακό δρόμο και όπου μπορεί να φανταστεί κανείς και φυσικά με 4 επιβάτες και βαλίτσες, κινείται λίγο πάνω από τα 9 λίτρα ανά 100 χλμ.
Η Ε200 Cabrio είναι το αυτοκίνητο των τεσσάρων εποχών. Είναι όμορφη και επιβλητική, διαθέτει υψηλή ποιότητα, εργονομία και ανέσεις στην καμπίνα, είναι πολυτελής όπως κάθε Mercedes και φυσικά προσφέρει υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Ο εξοπλισμός από την βασική κιόλας έκδοση είναι αρκετά πλούσιος, ωστόσο τα 54.500 ευρώ μόνο λίγα δεν είναι, ειδικά την εποχή που ζούμε. Από την άλλη, όμως αν θες ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, με αυτό το brand και cabrio πρέπει να το πληρώσεις.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 8,8΄
Τελική ταχύτητα: 236 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 9,2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 172 γρ./χλμ.
Τιμή: από 54.500 ευρώ / 52.400*
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: –
* Βασική τιμή με απόσυρση
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 2 χρόνια
Χρώμα: 2 χρόνια
Σκουριά: 30 χρόνια
Οδική βοήθεια: 4 χρόνια
HIGHLIGHTS
Μας άρεσε: Εμφάνιση, ποιότητα, φινίρισμα, θέση οδήγησης, οδική συμπεριφορά, ηχομόνωση,
Δεν μας άρεσε: Απουσία 6ης σχέσης από το αυτόματο κιβώτιο, χώροι για πόδια πίσω επιβάτων
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Γιώργος Παππάς