Η Πριγκίπισσα του Μονπεσιέ
«Όλα επιτρέπονται στον έρωτα και στον πόλεμο», σε ένα ενδιαφέρον δράμα εποχής του Μπερτράν Ταβερνιέ…
Στη Γαλλία του 16ου αιώνα μαίνονται πόλεμοι θρησκευτικής φύσης… Η Μαρί ντε Μεζιέρ, κληρονόμος μιας από τις μεγαλύτερες περιουσίες του Βασιλείου, αγαπά τον νεαρό Δούκα ντε Γκιζ. Πιστεύει ότι και εκείνος την αγαπά. Για να αυξήσει το κύρος της οικογένειάς του, ο πατέρας της, Μαρκήσιος ντε Μεζιέρ αναγκάζει την Μαρί να παντρευτεί τον Πρίγκιπα του Μονπενσιέ, τον οποίο δεν έχει γνωρίσει ποτέ. Ο Πρίγκιπας καλείται από τον Κάρολο ΙΧ στη μάχη κατά των Προτεσταντών. Με τη χώρα να έχει μετατραπεί σε ένα αιματοβαμμένο πεδίο μάχης, ο Πρίγκιπας στέλνει τη σύζυγό του στο Σαμπινί, ένα από τα πιο απομονωμένα κάστρα του, συνοδεία του Κόμη ντε Σαμπάν, φίλου και πρώην διδασκάλου του. Ο Πρίγκιπας του ζητά να ολοκληρώσει την εκπαίδευση της συζύγου του προκειμένου να είναι σε θέση κάποια μέρα να παρουσιαστεί στην αυλή. Στη θλιβερή μοναξιά του Σαμπινί, η Μαρί προσπαθεί να ξεχάσει τον πόθο που νιώθει για τον Γκιζ. Η μοίρα και η απρόσμενη έκβαση του πολέμου θα φέρουν τον Γκιζ και τον Δούκα του Ανζού (τον μελλοντικό Ερρίκο Γ΄) να μείνουν στο Σαμπινί λίγο αφότου επιστρέφει εκεί και ο Μονπενσιέ. Στο μεταξύ, ο Ανζού θα ερωτευτεί την Πριγκίπισσα, στα θέλγητρα της οποίας έχει υποκύψει και ο Σαμπάν. Αποτέλεσμα αυτού είναι να δημιουργηθεί μια βίαιη και φλογερή αντιπαλότητα με επίκεντρο και έπαθλο την ίδια την Μαρί…
Ο Ταβερνιέ, σπουδαίος πολυτεχνίτης του κινηματογράφου, καταφέρνει να αποφύγει το δυσκίνητο χαρακτήρα πολλών ταινιών εποχής σε αυτή τη μεταφορά του έργου της Μαντάμ Ντε Λαφαγιέτ. Ενώ πετυχαίνει μια λεπτομερή και πειστική ανάπλαση της εποχής, διατηρεί μια σύχρονη ματιά και κινηματογραφεί με αμεσότητα τα πάθη των ηρώων του, περνώντας αβίαστα από τη βαναυσότητα του πολέμου στις –όχι λιγότερο σκληρές και αιματηρές- μάχες του έρωτα.
Θοδωρής Τσιάτσικας