Test Drive στο Ford Focus 1,6 Ecoboost 150PS: Ο ηγέτης της κατηγορίας
Η Ford έχοντας στα χέρια της ένα από τα καλύτερα «χαρτιά» στην κατηγορία, έστησε την παρτίδα πάνω σε αυτό, άφησε στην άκρη τις μπλόφες και έκανε με ευκολία το «Φλος Ρουαγιάλ», παρουσιάζοντας το αυτοκίνητο που μπορεί και απευθύνεται από τον 18αρη οδηγό έως το μέσο οικογενειάρχη ή ακόμα και τον συνταξιούχο.
Το 1998 ήρθε η πρώτη γενιά του Focus, ενός μικρομεσαίου που άλλαξε τα δεδομένα στην κατηγορία και για 6 περίπου χρόνια, κέρδισε τις περισσότερες αγορές με την ποιότητα κατασκευής και κύλισης. Το 2004 ήταν η σειρά της δεύτερης γενιάς, ανεβάζοντας τον πήχη και συνάμα και τις πωλήσεις, ωστόσο και στα δύο κάτι έλειπε από τα να χαρακτηριστούν ολοκληρωμένα. Οι άνθρωποι της Ford, μελέτησαν καλά όλα τα δεδομένα και πριν λίγους μήνες παρουσίασαν την τρίτη γενιά, πετυχαίνοντας αυτό που ήθελαν σε υπερθετικό βαθμό. Το νέο Focus, έχει πλέον καθαρή-ελκυστική εμφάνιση και ισχυρούς-οικονομικούς κινητήρες, καλύπτοντας κάθε του ψεγάδι από το παρελθόν.
Το νέο Focus σε αντίθεση με ότι συμβαίνει με τα περισσότερα αυτοκίνητα, σε κερδίζει περισσότερο με αυτό που θα δεις όταν ανοίγεις την πόρτα. Η φουτουριστική κεντρική κονσόλα με την ελαφρά κλίση προς την πλευρά του οδηγού, δίνει την πρώτη εξαιρετική εντύπωση, καθώς παρά τα πολλά κουμπιά είναι ιδιαίτερα πρακτική και εύκολη στη χρήση της. Ο πίνακας οργάνων από την άλλη πλευρά, έχει την εκπληκτική ικανότητα να προσφέρει συγχρόνως στον οδηγό τα βασικά στοιχεία που επιθυμεί (μέση και στιγμιαία κατανάλωση, αυτονομία, μέση ωριαία ταχύτητα) και να ελέγχεται από χειριστήρια στο τιμόνι. Η ποιότητα κατασκευής της καμπίνας, συναντάται σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας, με τα αφρώδη υλικά να κυριαρχούν και τις λεπτομέρειες αλουμινίου να δίνουν πιο σπορτίφ αίσθηση. Ο οδηγός, ανεξαρτήτου σωματότυπου θα βρει την ιδανική θέση οδήγησης εύκολα και γρήγορα, με τους χώρους για τους πίσω επιβάτες να είναι επαρκέστατοι. Το πορτμπαγκάζ με 316 λίτρα δεν είναι από τα μεγαλύτερα που έχουμε συναντήσει, ωστόσο έχει βάθος και χωρά 4 βαλίτσες.
Η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου, χαρακτηρίζεται από τις καμπύλες γραμμές, την μεγάλη μάσκα και τις πλούσιες γυάλινες επιφάνειες. Το εμπρός τμήμα δείχνει ότι βρίσκεται πιο χαμηλά, με την καμπύλη της οροφής, τις ζάντες αλουμινίου 17΄΄ και το μυώδες πίσω τμήμα, να τονίζουν το επιβλητικό παρουσιαστικό του.
Κάτω από το καπό του νέου Focus, βρίσκεται ο νέος κινητήρας 1,6 Ecoboost, φυσικά υπερτροφοδοτούμενος και με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού για οικονομία καυσίμου. Αν και υπάρχει έκδοση με 182 ίππους, εμείς είχαμε στην κατοχή μας αυτή με τους 150 η οποία είναι και πιο ενδιαφέρουσα. Η μέγιστη ροπή των 27,5 χγμ. είναι διαθέσιμη από τις 1.600 σ.α.λ., γεγονός που γίνεται άμεσα αντιληπτό από τα πρώτο πάτημα του γκαζιού. Το αυτοκίνητο «ακούει» από πολύ χαμηλά και ανεβάζει μέχρι τις 5.700 σ.α.λ. χωρίς ξεσπάσματα, με το καλό σε κλιμάκωση και αίσθηση 6αρι κιβώτιο να είναι αρωγός στις ορέξεις του οδηγού. Το τιμόνι ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού και είναι αρκετά γρήγορο, ωστόσο θα λέγαμε ότι έχει μια βαριά αίσθηση, που σε κίνηση μέσα στην πόλη ίσως κουράσει έναν νέο και άπειρο οδηγό.
Στο δρόμο, το μικρομεσαίο αμερικανικό αυτοκίνητο παραμένει ξεχωριστό. Έχει υψηλή ποιότητα κύλισης, το πλαίσιο είναι στιβαρό και σε συνδυασμό με τη γεωμετρία της ανάρτησης κάνει τις μετακινήσεις άνετες και ξεκούραστες και συνάμα πιο διασκεδαστικές αν πίσω από το τιμόνι, βρεθεί ένας πιο ζωηρός οδηγός. Στην εθνική οδό κινείται με άνεση πάνω από το όριο, προσπερνάει ακόμα και με μια σχέση πάνω στο κιβώτιο χάρη στη δύναμη του, είναι απόλυτα σταθερό και με πολύ καλή ηχομόνωση. Σε πιο απαιτητικές διαδρομές, δεν συμπεριφέρεται όπως το ST φυσικά, αλλά στρίβει με ακρίβεια, το αμάξωμα παίρνει ελάχιστα κλίση και η πρόσφυση που προσφέρουν τα ελαστικά δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί όσο πιο γρήγορα μπορεί. Η μέση κατανάλωση κυμαίνεται λίγο κάτω από τα 8 λίτρα, ωστόσο μπορεί να πέσει ακόμα περισσότερο αν είναι απενεργοποιημένο το σύστημα κλιματισμού, ενώ οι εκπομπές ρύπων είναι στα 139 γρ./χλμ., κάτι που συνεπάγεται σε μόλις 139 μόλις τέλη κυκλοφορίας.
Ο εξοπλισμός του νέου Focus είναι πλήρης από την βασική έκδοση Trend, συμπεριλαμβάνοντας ESP, 6 αερόσακους, ζάντες αλουμινίου 16΄΄, προβολείς ομίχλης, υπολογιστή ταξιδίου, κλιματισμό, ράδιο cd με MP3 και πολλά ακόμα. Εμείς είχαμε στη διάθεση μας την πλουσιότερη έκδοση, με ζάντες 17΄΄, αισθητήρες βροχής και φώτων, αυτόματο κλιματισμό δυο ζωνών και το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος της Ford. Το τελευταίο εντυπωσιάζει με τη λειτουργία του, με τον φωτογράφο μας το Γιώργο να κάνει τη δοκιμή και να μένει με το στόμα ανοικτό. Πάτησε το αντίστοιχο μπουτόν στην κονσόλα, αυτό βρήκε την ιδανική θέση χωρίς να απαιτεί μεγάλο χώρο, τον ενημέρωσε να βάλει την όπισθεν, στη συνέχεια του «πήρε» το τιμόνι από τα χέρια και πάρκαρε μόνο του με δύο μανούβρες.
Συμπερασματικά, το νέο Focus είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Είναι φιλικό προς τον οδηγό, άνετο στην οδήγηση, ευρύχωρο, ασφαλές και ποιοτικό. Ο κινητήρας των 150 ίππων, προσφέρει τη δύναμη, την οικονομία και τη φιλικότητα προς το περιβάλλον που απαιτεί ο σύγχρονος οδηγός και η τιμή του ξεκινά από ένα λογικό ποσό (21.340 ευρώ) για αυτά που προσφέρει.
Επιδόσεις-Τιμή
0-100 χλμ./ώρα: 8,6΄΄
Τελική ταχύτητα: 210 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 7,9 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 139 γρ./χλμ.
Τιμή: από 21.340 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 23.930 ευρώ
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 8 χρόνια
Χρώμα: 2 χρόνια
Σκουριά: 12 χρόνια
Οδική βοήθεια: 2 χρόνια
HIGHLIGHTS
Μας άρεσε: Εικόνα και ποιότητα καμπίνας, κινητήρας, κιβώτιο ταχυτήτων, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, χώροι
Δεν μας άρεσε: Πλευρική στήριξη καθισμάτων, έλλειψη μεγάλων θηκών
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Γιώργος Παππάς
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
- Από τον Μαγκρίτ έως τον Βαν Γκογκ: Αυτά είναι τα δέκα ακριβότερα έργα τέχνης που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες το 2024
- Last Christmas Soul- Μέχρι να βγει η ψυχή σου: Μια σουρεαλιστική- χριστουγεννιάτικη κωμωδία στο Θέατρο της Ημέρας
- Πρεμιέρες: Η Νικόλ Κίντμαν γίνεται «Babygirl» στον πιο τολμηρό ρόλο της καριέρας της