Μιναρέδες στη Νέα Υόρκη
Οι Τούρκοι μπορεί να φτάνουν στην Αμερική με φιλοδοξίες δραματικής περιπέτειας με μήνυμα, δεν ξεχνούν όμως τα χούγια τους…
Δύο πράκτορες της τουρκικής αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας στην Κωνσταντινούπολη, o Φιράτ και ο Ακάρ, παρακολουθούν τις κινήσεις μια ομάδας τρομοκρατών. Μετά από μια αιματηρή σύγκρουση, η αστυνομία δεν καταφέρνει να συλλάβει τον αρχηγό των τρομοκρατών που ακούει στο κωδικό όνομα “Dejjal” (Αντίχριστος). Στην πορεία αποκαλύπτεται ότι το πραγματικό όνομα του Dejjal είναι Χασί Γκούμους και πολύ άμεσα η Ιντερπόλ εκδίδει ένταλμα σύλληψής του. Λίγο αργότερα, στη Νέα Υόρκη, μία ομάδα του FBI με αρχηγό τον Πράκτορα Μπέκερ εισβάλλει στο διαμέρισμα του φαινομενικά φιλήσυχου διανοούμενου Μουσουλμάνου Χασί Γκούμους. Οι Φιράτ και Ακάρ καταφθάνουν άμεσα για να τον μεταφέρουν με ασφάλεια στην Τουρκία. Καθώς όμως κατευθύνονται προς το αεροδρόμιο JFK, πέφτουν σε ενέδρα μιας ομάδας μασκοφόρων, της οποίας ηγείται ο στενός φίλος του Χασί, Μάρκους. Ο Χασί εξαφανίζεται και οι δύο αντιτρομοκρατικοί πράκτορες αποφασίζουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, για να ανακαλύψουν στην πορεία ότι ο Χασί είναι πολλά παραπάνω από ό,τι φαντάζονταν αρχικά…
Ο Μαχσούν Κιρμιζιγκέλ– δημοφιλής λαϊκός τραγουδιστής στην Τουρκία- βρίσκεται πίσω από το φιλόδοξο πρότζεκτ ως σεναριογράφος, σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής. Η παραγωγή είναι μεγάλη για τα τοπικά δεδομένα, και αρκετά αγχωμένη για να το δείξει. Όμως πάσχει από χοτροκομμένους διαλόγους, χάρτινους χαρακτήρες, προφανή μηνύματα, δράση που δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το Χόλιγουντ και μια τυπικά ανατολίτικη ροπή στο υπερβολικό μελόδραμα. Τα γυρίσματα στην Αμερική και η παρουσία ονομάτων όπως ο Ντάνι Γκλόβερ, ο Ρόμπερτ Πάτρικ και η Τζίνα Γκέρσον δεν είναι παρά ο εξωστρεφής φερετζές μιας παραγωγής για εσωτερική (τουρκική) κατανάλωση. Η παρουσία της στις ελληνικές αίθουσες αυγουστιάτικα, ένα μυστήριο…
Θοδωρής Τσιάτσικας