Θα Έρθει η Μέρα και για Μας
Το ντεμπούτο του Ρομέν Γαβρά, χωρίς να είναι απόλυτα ολοκληρωμένο, διακρίνεται για την ξεχωριστή ματιά και την ακατέργαστη ενέργειά του…
Τι κάνεις όταν είσαι ένας αποτυχημένος κοκκινομάλλης έφηβος χωρίς φίλους εκτός από τον κατά πολύ μεγαλύτερο ψυχαναλυτή σου; Όταν όλοι –και κυρίως η οικογένειά σου– σε μισούν; Όταν όλοι οι συνομήλικοί σου σε κοροϊδεύουν και σε πλακώνουν στις καρπαζιές; Η απάντηση: εσύ και ο εξίσου «αποτυχημένος» φίλος σου ξαφρίζετε όσα περισσότερα λεφτά μπορείτε για να αγοράσετε ένα σπορ αυτοκίνητο, ντύνεστε κομψά και βάζετε πλώρη για την Ιρλανδία, πατρίδα των κοκκινομάλληδων. Αλλά αυτό που ξεκίνησε ως η αναζήτηση ενός ιδανικού, γίνεται σταδιακά ένα ξέσπασμα μίσους, βίας και αυτοκαταστροφής…
Ο Ρομέν Γαβράς (γιος του Κώστα Γαβρά) έχει δείξει το ταλέντο και την ανήσυχη δημιουργικότητά του σε μουσικά βίντεο και ταινίες μικρού μήκους. Στην πρώτη μεγάλη ταινία του αυτή η δυναμική είναι φανερή, αν και το αποτέλεσμα δεν είναι απόλυτα ολοκληρωμένο. Μάλλον δεν είναι τυχαίο ότι είναι προέκταση της ιδέας του βιντεοκλίπ που ο Ρομέν γύρισε για το «Born Free» της M.I.A. Το εκκεντρικό road movie/buddy movie του ξεχειλίζει από αναρχικό χιούμορ, υποβόσκουσα οργή, νεανική πλήξη και αποξένωση, ‘τυφλή’ βία, με οδηγό την ηλεκτρική παρουσία του Βενσάν Κασέλ –αλλά και του ‘αταίριαστου’ συνοδοιπόρου του Ολιβιέ Μπαρτλεμί– και τη φοβερή φωτογραφία του Αντρέ Σεμετόφ σε μια ‘παγερή’ Δουνκέρκη. Όλα αυτά έχουν ένα ισχυρό αντίκτυπο, που όμως μετριάζεται από το μάλλον αμήχανο κλείσιμο της ιστορίας.
Θοδωρής Τσιάτσικας