Test Drive στη Mercedes SLK 200 BlueEfficiensy: Εξουσιάζει τα πάθη
Το αυτοκίνητο που έφερε τα roadster και πάλι στην καρδιά των λάτρεις των τεσσάρων τροχών, αυτή τη φορά ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Η νέα SLK στην έκδοση 200 BlueEfficiensy, είναι πιο ολοκληρωμένη, πιο σπορτίφ, απαιτητική αλλά και συνάμα «γλυκιά» στο δρόμο, που δεν θες να την αφήσεις από τα χέρια σου.
Από αυτή τη δουλειά, έχουμε την ευκαιρία και τύχη να οδηγούμε κάθε νέο αυτοκίνητο που λανσάρεται στην αγορά, ωστόσο μετά από κάποια χρόνια όλα γίνονται μια συνήθεια. Και σπανίως πλέον ένα αυτοκίνητο μπορεί να σε κάνει να νιώσεις θλίψη, που πρέπει να το επιστρέψεις. Η νέα SLK μας έκανε λοιπόν να νιώσουμε αυτό το αίσθημα και πάλι, που όμως όπως αποδεικνύεται είναι περισσότερο χαρά.
Χαρά, γιατί για μια εβδομάδα βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι ενός καθαροαιμου σπορ αυτοκινήτου, νιώσαμε την αίσθηση ελευθερίας που χαρίζει ένα cabrio και προσπαθήσαμε να την οδηγήσουμε στο όριο, δίνοντας μας τη δυνατότητα να γνωρίσουμε και τα δικά μας. Αυτό το αυτοκίνητο τελικά, αξίζει κάθε δεκάρα από τα 45.500 περίπου ευρώ μόνο και μόνο γιατί ξέρει να ανταποκρίνεται σε κάθε απαίτηση του οδηγού με ένα μοναδικό απολαυστικό τρόπο.
Στα πιο ουσιαστικά τώρα, έχουμε να πούμε ότι οι Γερμανοί ξέρουν να φτιάχνουν αυτοκίνητα. Γνωρίζουν τέλεια το αντικείμενο, όχι γιατί τα αυτοκίνητα τους δεν έχουν ψεγάδι, αλλά γιατί ξέρουν πότε κάνουν λάθος και πως θα το διορθώσουν. Τι εννοούμε με αυτό; Η νέα SLK δεν έχει καμία σχέση με την προηγούμενη, ιδιαίτερα στη συμπεριφορά της στο δρόμο, εκεί όπου υπήρχαν οι περισσότερες παρατηρήσεις. Η νέα γενιά είναι πιο ολοκληρωμένη, πιο οδηγοκεντρική στο χαρακτήρα της και με καλύτερη αίσθηση κάτω από όλες τις συνθήκες.
Σαν εικόνα, η νέα SLK αποτελεί αναμφίβολα ένα από τα πιο ελκυστικά και επιθυμητά αυτοκίνητα της κατηγορίας. Το look παραπέμπει σε Formula 1, χάρη στον εμπρός προφυλακτήρα, με την τεράστια μάσκα και το μυώδες καπό, με το ανασηκωμένο πίσω τμήμα και τα έντονα νεύρα που διαπερνούν στο πλάι να προσδίδουν επιπλέον δυναμισμό. Η «αγωνιστική» εικόνα ακολουθείται και στο εσωτερικό, με την σχεδίαση αλλά SLS AMG να κάνει την διαφορά. Τα κυκλικά όργανα, οι αλουμινένιοι αεραγωγοί, τα μπάκετ καθίσματα και το τριάκτινο τιμόνι με τις δερμάτινες τρυπητές λαβές, δίνουν την εντύπωση στον οδηγό ότι βρίσκεται σε ένα διαφορετικό αυτοκίνητο απ’ ότι μας είχε συνηθίσει η Mercedes μέχρι τώρα, ακολουθώντας ένα πιο σπορ χαρακτήρα. Η ποιότητα κατασκευής παραμένει κορυφαία, όπως το φινίρισμα και οι ανέσεις για τους δύο επιβαίνοντες.
Στα ενδότερα τώρα, η νέα SLK έχει εξοπλιστεί με μια πλειάδα τεχνολογιών, με κορυφαία όλων την οροφή Magic Sky Control. Η οροφή αυτή βρίσκεται στον προαιρετικό εξοπλισμό, είναι γυάλινη αντί μεταλλική και επιτρέπει με το πάτημα ενός κουμπιού το φως του ήλιου να περνά στην καμπίνα, ανάλογα με τις διαθέσεις του οδηγού. Ιδιαίτερα αποτελεσματικό είναι το σύστημα AIRSCRAF που στέλνει αέρα στον αυχένα οδηγού και συνοδηγού, όπως και το Attention Assist, που ανιχνεύει πιθανή τάση του οδηγού για υπνηλία, ειδοποιώντας το με ηχητικά σήματα και με δονήσεις στο κάθισμα. Το τελευταίο βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό, μαζί με Adaptive Braking που κρατά το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο σε ανηφόρα, χωρίς ο οδηγός να πατά το φρένο. Άλλα συστήματα που διαθέτει η SLK, είναι το Distronic Plus, το Pre-Safe και το Dynamic Hadling, το οποίο περιλαμβάνει ένα πακέτο συστημάτων, όπως το σύστημα διεύθυνσης Direct Steering, τις ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αναρτήσεις και το Torque Vectoring (λειτουργεί σαν ηλεκτρονικό διαφορικό), επεμβαίνοντας στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο.
Όσο και να την κοιτάς, η SLK στο δρόμο αποκαλύπτει τον σπορ χαρακτήρα της, ανταποκρινόμενη πλήρως στον σκοπό της δημιουργίας της. Το εξαιρετικό πλαίσιο, σε συνδυασμό με το ακριβές πλέον σύστημα διεύθυνσης, το σωστό ζύγισμα και τις σφιχτές αναρτήσεις, σε κερδίζει με την αμεσότητα των αντιδράσεων του ακόμα και στους ιδιαίτερα απαιτητικούς ελληνικούς δρόμους. Σε φιδίσιες διαδρομές θαρρείς και αγριεύει, με το κιβώτιο στη θέση sport να πραγματοποιεί αστραπιαίες αλλαγές μέσω των paddles και να βοηθά τον οδηγό να πιέσει όσο περισσότερο γίνεται στο όριο. Η μούρη παραμένει σε τροχιά επίθεσης καθ΄όλη τη διάρκεια και εσύ δεν έχεις παρά να σημαδέψεις την επόμενη στροφή. Αυτό θα στρίψει όπως το έχεις υπολογίσει, εκτός αν το παρακάνεις. Εκεί όμως θα λάβει τα μέτρα του το ESP, επαναφέροντας σε και πάλι σε πιο ασφαλείς ρυθμούς. Οι 184 ίπποι σε συνδυασμό με το βαρύ αμάξωμα και το αυτόματο κιβώτιο δεν αφήνουν βέβαια και πολλές ελπίδες για «παιχνίδια». Αν θέλετε λοιπόν μπαντιλίκια και καμένα λάστιχα σε κάθε εκκίνηση, απλά ξεχάστε το.
Ξαναγυρνώντας πίσω, τον σπορτίφ και απολαυστικό χαρακτήρα, συμπληρώνει το τιμόνι, το οποίο σε σχέση με αυτό του απερχόμενου μοντέλου, είναι πιο γρήγορο και ακριβές, όπως δηλαδή αρμόζει σε ένα roadster αυτής της κατηγορίας. Όσο για την κατανάλωση, η SLK 200 BlueEFFICIENCY με τους 184 ίππους είναι ένα από τα πιο οικονομικά στην κατηγορία του, καθώς όπως διαπιστώσαμε μετά από 1.000 χλμ περίπου πίσω από το τιμόνι, καταναλώνει λιγότερο από 10 λίτρα/100 χλμ., δεχόμενο όπως καταλαβαίνετε και αρκετή πίεση. Αυτό χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο 7G TRONIC PLUS, με το οποίο εξοπλιζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής.
Επιδόσεις-Τιμή
Κυβισμός: 1.796 κ.εκ.
Ισχύς: 184 ίπποι/ 5.250 σ.α.λ.
Ροπή: 270 Nm/ 1.800-4.600 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα: 7,3΄΄
Τελ.Ταχύτητα: 240 χλμ./ώρα
Κατανάλωση (δοκιμής): 9,7 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 149 –158 γρ./χλμ.
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 7G-Tronic
Διαστάσεις (μήκος/πλάτος/ύψος): 4.134/1.810/1.301
Τιμή: από 47.700 / 45.508 ευρώ*
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 54.450 / 52.258 ευρώ*
*Βασική τιμή με απόσυρση
Εγγυήσεις
Μηχανικά μέρη: 2 χρόνια
Χρώμα: 2 χρόνια
Σκουριά: 30 χρόνια
Οδική βοήθεια: 4 χρόνια
HIGHLIGHTS
Μας άρεσε: Εμφάνιση, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, θέση οδήγησης, ηχομόνωση οροφής, ήχος κινητήρα, τιμή
Δεν μας άρεσε: Χώροι για αντικείμενα
Κείμενο: Λουκάς Παπαλάμπρος
Φωτό: Γιώργος Παππάς