Ένας Χωρισμός
Ένα μαεστρικά ενορχηστρωμένο κοινωνικό δράμα από το νέο μεγάλο σκηνοθέτη του Ιράν…
Η Σιμίν θέλει να φύγει στο εξωτερικό. Ο Ναντέρ είναι δέσμιος του άρρωστου πατέρα του και δε θέλει να τον αφήσει μόνο. Έτσι χωρίζονται, και η κόρη τους, ελπίζοντας να γυρίσει γρήγορα η μητέρα της, μένει προσωρινά με τον Ναντέρ. Ανήμπορος να φροντίσει τον γέρο πατέρα του, ο Ναντέρ προσλαμβάνει μία γυναίκα για να τον περιποιείται. Αυτό που δεν ήξερε είναι ότι αυτή η γυναίκα δούλευε χωρίς την άδεια του συζύγου της και ότι ήταν έγκυος. Ή μήπως το ’ξερε; Χωρίς να το καταλάβει ο Ναντέρ αιχμαλωτίζεται σε έναν ιστό από ψέματα και κοινωνικές αντιδικίες που καταστρέφουν τη ζωή, τα όνειρά του αλλά και την εικόνα του στα μάτια της κόρης του…
Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Ασγκάρ Φαραντί είχε δείξει ήδη με το «Τι Απέγινε η Έλι» την ιδιαίτερη ικανότητά του να στήνει ένα δράμα με τις τεχνικές ενός θρίλερ. Εδώ, ξεκινώντας από τη φαινομενικά απλή ιστορία ενός διαζυγίου και μιας, απόλυτα σχετικής, δικαστικής διαμάχης, αγγίζει μια σειρά από σοβαρά θέματα (οικογενειακές ισορροπίες, η θέση της γυναίκας, η επιρροή της θρησκείας, οι έννοιες του δίκαιου, της αλήθειας και της ηθικής), χωρίς να δίνει έτοιμες και εύκολες απαντήσεις… Σε τοποθετεί στη θέση του παρατηρητή και του κριτή και υφαίνει την ιστορία του σε έναν περίτεχνο ιστό κάνοντάς σε τελικά να συμμετέχεις με αγωνία καθώς, με ικανότητα ταχυδακτυλουργού, κρύβει ή αποκαλύπτει τις λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά. Στον αντίκτυπο της ταινίας συμβάλλουν και οι ερμηνείες που στάζουν αλήθεια… Ένα κινηματογραφικό επίτευγμα που επιβραβεύτηκε με τη Χρυσή Άρκτο στο φετινό Φεστιβάλ του Βερολίνου.
Θοδωρής Τσιάτσικας