Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris στην Κοπεγχάγη
Αποστολή στην Δανία Λουκάς Παπαλάμπρος Το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία του στην Ευρώπη, μεγάλωσε αρκετά, έγινε πιο ποιοτικό, άνετο και κυρίως καλύτερο στο δρόμο, κρατώντας τον ίδιο επιτυχημένο χαρακτήρα, με την έκδοση diesel να κλέβει την παράσταση.
Το Yaris είναι ένα από τα μοντέλα, που λες χωρίς δεύτερη σκέψη, ότι είναι καταδικασμένο να πρωταγωνιστεί. Όταν γνωρίζεις ότι 1 στους 4 οδηγούς στην Γηραιά Ήπειρο επιλέγει αυτό το αυτοκίνητο από την κατηγορία supermini, δεν μπορείς παρά να συμφωνήσεις με την επιτυχία του. Ωστόσο, αυτό ανεβάζει ψηλά τον πήχη και οι Ιάπωνες στην τρίτη του γενιά έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν προκειμένου να το κρατήσουν στην κορυφή.
Αισθητικά το νέο Yaris, κρατά την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με τον προκάτοχο του, έχοντας ωστόσο πιο σπορτίφ γραμμές και περισσότερες γωνίες, ενώ είναι και μεγαλύτερο κατά 10 εκατ., φθάνοντας συνολικά τα 3.885 χλστ. Αυτό έχει ως συνέπεια αρκετά πιο ευρύχωρο εσωτερικό, κάτι που επιζητά ο κάθε ενδιαφερόμενος από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι κορυφαίοι, αφού ακόμα και ένας άντρας άνω του 1.85μ. θα βολέψει τα πόδια και το κεφάλι του χωρίς πρόβλημα. Το ταμπλό είναι εντελώς διαφορετικό, με τα όργανα να είναι πλέον αναλογικά και να βρίσκονται σε κλασική διάταξη μπροστά από τον οδηγό. Η κεντρική κονσόλα είναι και αυτή τοποθετημένη επίσης κλασικά, δίνοντας ένα πιο συντηρητικό τόνο σε σχέση με το παρελθόν. Αυτές οι αλλαγές είναι ίσως οι μόνες που μπορούν να προκαλέσουν ένσταση από κάποιον, αφού λείπει αυτή η διαφορετικότητα που έκανε τα προηγούμενα Yaris ξεχωριστά.
Η ποιότητα των υλικών όμως είναι πολύ καλύτερη όπως και η συναρμογή, με το τιμόνι να έχει πλέον καλύτερη θέση και να ρυθμίζεται προς κάθε κατεύθυνση, κάτι πολύ σημαντικό για όλους τους οδηγούς. Η πρακτικότητα συνεχίζει να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, όχι όμως σε κορυφαία όπως είχαμε συνηθίσει από το Yaris. Τα πίσω καθίσματα αν και με περισσότερο χώρο δεν σύρονται πλέον και οι χώροι για μικροαντικείμενα έχουν μειωθεί, αν και πάλι είναι υπερ-αρκετοί.
Οδηγώντας το νέο Yaris στους εκπληκτικούς δρόμους της Κοπεγχάγης, το πρώτο πράγμα που μας έκανε εντύπωση ήταν η οδηγική αίσθηση του. Σε όποια έκδοση και να το επιλέξει κάποιος, θα νιώσει άμεσα την υψηλή ποιότητα κύλισης που έχει το αυτοκίνητο. Κινείται με περίσσια άνεση ακόμα σε ταχύτητες άνω των 130 χλμ./ώρα, είναι στιβαρό και οι αναρτήσεις έχουν την ρύθμιση αυτή, που απαιτεί κάποιος που κινείται αρκετά στην πόλη και λιγότερο σε πιο απαιτητικές διαδρομές, συνδυάζοντας την άνεση και το σπορτίφ προφίλ. Τα επίπεδα θορύβου είναι μηδενικά, ωστόσο σε αυτό συνέβαλαν και οι δρόμοι της πρωτεύουσας της Δανίας, στους οποίους πρέπει να προσπαθήσεις πολύ για να βρεις έστω και μια ατέλεια.
Και αφού αναφερόμαστε στην Κοπεγχάγη, φανταστείτε λοιπόν ότι αφού δεν έχουν μια λακκούβα οι δρόμοι, τι συμβαίνει σε όλα τα υπόλοιπα. Οι περισσότεροι εδώ κινούνται με ποδήλατα, αφού υπάρχουν παντού τεράστιοι ποδηλατόδρομοι, στο δρόμο κανείς δεν κορνάρει, όλα κυλούν ήσυχα και αρμονικά. Τα πάρκα είναι γεμάτα από ανθρώπους που αθλούνται, όπως και το κέντρο αφού υπάρχουν ώρες με τεράστιο μποτιλιάρισμα. Στα ελάχιστα καφέ σπάνια να δεις πελάτες. Για μπαρ και κλαμπ δεν συζητάμε, μόνο για λίγες παμπ που μαζεύουν κόσμο νωρίς το βράδυ. Το μόνο πρόβλημα είναι ο καιρός, αφού ο ήλιος σπανίζει και γι αυτό μόλις οι ντόπιοι ακούν Ελλάδα, χαμογελούν διάπλατα. Τελικά, ζούμε σε μια χώρα που πολλοί ζηλεύουν, αλλά δεν ξέρουμε να την «κάνουμε Ευρώπη».
Για την πρώτη οδηγική επαφή με το νέο Yaris, επιλέξαμε την έκδοση με τον diesel κινητήρα 1.4D-4D με τους 90 ίππους και την τρομερή ροπή των 205 Nm. Σε συνδυασμό με το 6αρι μηχανικό κιβώτιο κινείται τάχιστα, έχει καλύτερες επιδόσεις από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις, τραβά από πολύ χαμηλά και επιταχύνεται ακόμα και με 6η στο κιβώτιο, χωρίς να καμιά υστέρηση από τις 1.800 σ.α.λ. Την ίδια στιγμή η κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά τα 4,7 λίτρα ανά 100 χλμ. ακόμα και αν το πιέζεις συνεχώς, όπως διαπιστώσαμε μετά από λίγες ώρες οδήγησης στην Κοπεγχάγη.
Ο τρικύλιδρος 1.0 λίτρου με τους 69 ίππους και ο 1.33 λτ. με τους 99 είναι οι γνωστοί της Toyota, με τον μεν πρώτο να έχει μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων και το δεύτερο, 6αρι μηχανικό στο βασικό εξοπλισμό και αυτόματο 7αρι Multidrive S με paddles πίσω από το τιμόνι. Αν και τα δύο τελευταία όμως, παρότι κινούν με άνεση και σβελτάδα το αυτοκίνητο και έχουν επίσης μικρή κατανάλωση καυσίμου, εμείς θα επιλέγαμε το πετρέλαιο, ειδικά αν αρθεί η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης. Με αυτό το μοτέρ, καταναλώνεις λιγότερο, κάνεις περισσότερα χιλιόμετρα, έχεις ροπή και δύναμη από χαμηλά και επιδόσεις που δεν μπορούν να φτάσουν τα υπόλοιπα.
Οι παραγγελίες του νέου Yaris έχουν ξεκινήσει ήδη, με τις πρώτες παραδόσεις να γίνονται σε λίγες μέρες, οπότε και θα λανσαριστεί στη χώρα μας επίσημα. Οι τιμές ξεκινούν από 11.910 ευρώ για το τρίθυρο (11.068 με απόσυρση) και 12.420 ευρώ για το πεντάθυρο (11.543 με απόσυρση), το οποίο είναι αυτό με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Η diesel έκδοση θα είναι διαθέσιμη μόνο σε πεντάθυρο αμάξωμα με τιμή που ξεκινά από 15.520 ευρώ. Το δεύτερο εξάμηνο του 2012 θα έρθει και η υβριδική έκδοση.
Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι 4 (Life, Active, Style και Lounge), με τον βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει 7 αερόσακους, ABS, EBD, σύστημα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης (VSC & TRC), ράδιο/CD,MP3,WMA με 6 ηχεία, θύρα USB και χειριστήρια ελέγχου στο τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, ρυθμιζόμενο τιμόνι, a/c και πολλά ακόμα.
Η καλύτερη επιλογή είναι η δεύτερη έκδοση που περιλαμβάνει και το σύστημα πλοήγησης και multimedia με οθόνη αφής 6,1΄΄ «Toyota Touch & Go». Το σύστημα αυτό είναι από τα καλύτερα που έχουμε χειριστεί ποτέ, αφού είναι απλό στη λειτουργία του, σύγχρονο, γρήγορο και με πολλές λειτουργίες. Διαθέτει ενσωματωμένη κάμερα οπισθοπορίας, Bluetooth, σύστημα πλοήγησης, δυνατότητα σύνδεσης iPod, σύνδεση με 5 κινητά τηλέφωνα, προβάλει δεδομένα σε ταξίδι όπως ώρα, απόσταση και κατανάλωση και συγκρίνει ακόμα και στοιχεία από ταξίδι σε ταξίδι. Επίσης, χρησιμοποιώντας ένα συμβατό κινητό τηλέφωνο, μέσω Bluetooth, το σύστημα προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης με τη λειτουργία Google Local Search.