MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΕΜΠΤΗ
21
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ X
30 Χρόνια χωρίς την Μελίνα Μερκούρη: Μεγάλη συναυλία στο Christmas Theater
Από 25/11/2024 έως 25/11/2024
André Rieu: Ο βασιλιάς του Βαλς στην Αθήνα με τη νέα του φαντασμαγορική παράσταση
Από 14/03/2025 έως 14/03/2025
Arcadi Volodos: O «ποιητής των πλήκτρων» σε έργα Liszt, Schubert και Schumann στο Μέγαρο
Από 03/12/2024 έως 03/12/2024
Carminho: Η νέα ιέρεια του fado για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 19/02/2025 έως 19/02/2025
EDEN Parties: Ο Hunee στο Ωδείο Αθηνών
Από 24/11/2024 έως 24/11/2024
Ejekt Festival 2025: Οι Green Day για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 06/07/2025 έως 06/07/2025
Guitar Experience 2024: Η μεγάλη γιορτή της ηλεκτρικής κιθάρας στο Piraeus Club Academy
Από 28/11/2024 έως 28/11/2024
H Mάρθα Φριντζήλα φέρνει το ολόφρεσκο Kubara Project στο Κύτταρο
Από 02/12/2024 έως 30/12/2024
H Stella Rose για πρώτη φορά στην Αθήνα
Από 22/11/2024 έως 22/11/2024
H Νεφέλη Φασούλη στο Κύτταρο
Από 27/12/2024 έως 27/12/2024
Kovacs: Στην Ελλάδα για δύο live σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από 14/12/2024 έως 15/12/2024
Maruja: Το jazz punk συγκρότημα από το Μάντσεστερ έρχεται στo Gazarte
Από 13/12/2024 έως 13/12/2024
Peter Hammill: Ο πατριάρχης της progressive rock σκηνής έρχεται στο Ωδείο Αθηνών
Από 24/01/2025 έως 25/01/2025
Release Athens 2025: Οι Fontaines D.C. το καλοκαίρι στην Ελλάδα
Από 27/06/2025 έως 27/06/2025
Release Athens 2025: Οι Idles έρχονται στην Πλατεία Νερού
Από 18/06/2025 έως 18/06/2025
The Murder Capital στο Gagarin 205
Από 30/05/2025 έως 30/05/2025
Tο Nemo έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα
Από 12/03/2025 έως 12/03/2025
Ute Lemper: Η μεγάλη ντίβα επιστρέφει στην Ελλάδα για μία παράσταση στο Θέατρο Παλλάς
Από 03/02/2025 έως 03/02/2025
Γέφυρες: Μια μαγική βραδιά συμφωνικής μουσικής στο Ωδείο Αθηνών
Από 23/11/2024 έως 23/11/2024
Γιάννης Κότσιρας και Μίλτος Πασχαλίδης ξανά μαζί στο VOX
Από 02/11/2024 έως 24/11/2024
Γιώργος Νταλάρας και Βασίλης Παπακωνσταντίνου μαζί 34 χρόνια μετά - Πότε ξεκινούν τις εμφανίσεις
Από 05/12/2024 έως 27/12/2024
Δήμητρα Κωστίκα και Μαρία-Ισμήνη Αναστασιάδου: Δύο κορυφαίες της ΕΛΣΟΝ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Από 08/12/2024 έως 08/12/2024
Δημήτρης Ζερβουδάκης και Μελίνα Κανά στο Σταυρό του Νότου
Από 02/11/2024 έως 30/11/2024
Η Amelie Lens και η ΚΙ/ΚΙ στην Αθήνα για ένα techno υπερθέαμα
Από 23/11/2024 έως 23/11/2024
Η Ana Carla Maza στο Θέατρο Παλλάς για ένα ταξίδι στην κουβανέζικη κουλτούρα
Από 10/02/2025 έως 10/02/2025
Η Lou Is στο Faust
Από 29/11/2024 έως 29/11/2024
Η Tarja και Marko Hietala ζωντανά στο Gagarin
Από 08/04/2025 έως 08/04/2025
Η Ιουλία Καραπατάκη επιστρέφει στο Σταυρό του Νότου
Από 08/11/2024 έως 13/12/2024
Η Λυρική τιμά τον Γιάννη Κωνσταντινίδη – Κώστα Γιαννίδη με ένα μοναδικό αφιέρωμα στην Εναλλακτική Σκηνή
Από 10/11/2024 έως 23/11/2024
Η Μουσική που κάνει τη Σιωπή και Κλαίει: Το μουσικό έργο του Δημήτρη Μαραμή στη Γερμανική Εκκλησία Αθηνών
Από 30/11/2024 έως 30/11/2024
Η εκρηκτική Beth Hart στο Δημοτικό Θέατρο Λυκαβηττού
Από 22/07/2025 έως 22/07/2025
Κ. Βήτα: Ο ποιητής της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής στον Σταυρό του Νότου
Από 25/11/2024 έως 09/12/2024
Μαργαρίτα Ζορμπαλά και Μαρία Παπαγεωργίου τιμούν γυναίκες δημιουργούς στο Θέατρο Άλσος
Από 03/11/2024 έως 01/12/2024
Ο Barry Adamson στο Piraeus Club Academy
Από 07/02/2025 έως 08/02/2025
Ο Seba Campos ζωντανά με την μπάντα του στο Gazarte Ground Stage
Από 30/11/2024 έως 30/11/2024
Ο Γάλλος Slimane που συγκλόνισε την Eurovision έρχεται στην Αθήνα
Από 15/02/2025 έως 15/02/2025
Ο Γιώργος Περρής φέρνει "την πιο ωραία εποχή του χρόνου" στο Παλλάς
Από 18/12/2024 έως 18/12/2024
Ο Γιώργος και ο Νίκος Στρατάκης γιορτάζουν στον Σταυρό του Νότου Club
Από 22/11/2024 έως 10/01/2025
Ο Δημήτρης Μητσοτάκης και ο Σπύρος Γραμμένος στο Σταυρό του Νότου club
Από 16/11/2024 έως 23/11/2024
Ο Κώστας Τουρνάς και ο Γιάννης Ζουγανέλης τα Σάββατα στο Θέατρο Άλσος
Από 09/11/2024 έως 30/11/2024
Ο Σπύρος Παρασκευάκος και η Cilia Katrali στον Σταυρό του Νότου Plus
Από 26/11/2024 έως 26/11/2024
Ο Χρήστος Θηβαίος φέρνει το "Ημερολόγιό" του στο Θέατρο Άλσος
Από 08/11/2024 έως 22/11/2024
Ο θρύλος της σύγχρονης τζαζ Kamasi Washington στο City Theater
Από 29/04/2025 έως 29/04/2025
Οι 1000mods επιστρέφουν στο Floyd
Από 21/12/2024 έως 21/12/2024
Οι Amyl & The Sniffers έρχονται το φθινόπωρο στο Floyd
Από 29/11/2024 έως 29/11/2024
Οι Antimatter γιορτάζουν 25 χρόνια μουσικής στο Piraeus Club Academy
Από 01/03/2025 έως 01/03/2025
Οι Dool έρχονται με τους Church of the sea, στο An club
Από 22/11/2024 έως 22/11/2024
Οι Dream Theater γιορτάζουν 40 χρόνια πορείας στο Release Athens 2025
Από 23/07/2025 έως 23/07/2025
Οι Fundracar σε περιοδεία – Φινάλε τον Δεκέμβριο στο Gagarin 205
Από 25/10/2024 έως 13/12/2024
Οι Ghostface Killah και Inspectah Deck των Wu-Tang Clan στην Αθήνα
Από 23/11/2024 έως 23/11/2024
Οι Gojira στο Release Athens 2025
Από 19/07/2025 έως 19/07/2025
Οι Hooverphonic στην Ελλάδα για τα 25 χρόνια του The Magnificent Tree
Από 16/04/2025 έως 17/04/2025
Οι La Femme επιστρέφουν στην Αθήνα για ένα ατελείωτο πάρτυ
Από 24/05/2025 έως 24/05/2025
Οι Onirama στον Σταυρό του Νότου Plus
Από 02/11/2024 έως 30/11/2024
Οι Puressence στο Floyd Live Music Venue
Από 14/12/2024 έως 14/12/2024
Οι The Last Drive στο Gagarin
Από 14/03/2025 έως 22/03/2025
Οι Σκιαδαρέσες προσγειώνονται ξανά στον Σταυρό του Νότου Club μετά το sold out
Από 20/11/2024 έως 04/12/2024
Οι Χατ Τρικ αποχαιρετούν τη χρονιά στο Piraeus Club Academy
Από 20/12/2024 έως 21/12/2024
Τα τραγούδια της Σωτηρίας: Η Χριστίνα Μαξούρη συναντά ξανά τη Σωτηρία Μπέλλου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου
Από 21/10/2024 έως 16/12/2024
Το American Dream Jazz Sextet του Joris Teepe στο Half Note Jazz Club
Από 22/11/2024 έως 25/11/2024
Όπερα

Ο Γιόνας Κάουφμαν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου, ο Γιόνας Κάουφμαν ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια της όπερας επιστρέφει στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης) για ένα μοναδικό γκαλά.

author-image Γιώργος Σμυρνής

Ο Γιόνας Κάουφμαν ερμηνεύει άριες από τον ιταλικό βερισμό – το πιο δημοφιλές είδος όπερας που έχει αφήσει στην ιστορία της μουσικής μοναδικά αριστουργήματα – μαζί με άριες του Βέρντι και του Βάγκνερ.

«Στον βερισμό μετρούν πολύ περισσότερο τα συναισθήματα παρά η φωνητική ποιότητα».

Η δήλωση έγινε από τον Γιόνας Κάουφμαν, έναν από τους σπουδαιότερους τενόρους των ημερών μας, με την ευκαιρία της ηχογράφησης του άλμπουμ του Verismo Arias. Από αυτό ακριβώς το δημοφιλέστατο είδος ιταλικού μελοδράματος προέρχονται στην πλειονότητά τους οι άριες που επέλεξε να τραγουδήσει στη νέα του εμφάνιση στην Αθήνα, ο Γερμανός σούπερ σταρ της όπερας.

Συναρπαστική υπήρξε η πρώτη του επαφή με το αθηναϊκό κοινό δύο χρόνια πριν στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης. Ό σπουδαίος γερμανός τενόρος επιστρέφει στο Μέγαρο για να προσφέρει ένα μοναδικό γκαλά όπερας, μια ευκαιρία για το μουσικόφιλο κοινό να απολαύσει την εξαιρετική τεχνική και την υπέροχη εκφραστικότητα του μεγάλου αυτού καλλιτέχνη, την Πέμπτη 30 Οκτωβρίου (ώρα 20:30) στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης.

Με το γκαλά όπερας του Γιόνας Κάουφμαν, εγκαινιάζονται οι εκδηλώσεις της Σειράς «Μεγάλες Λυρικές Φωνές της Εποχής μας».

Χορηγός της Σειράς είναι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Όσο για το πρόγραμμά του Κάουφμαν, όπως δηλώνει ο ίδιος, «η πρόκληση ήταν να διαλέξω άριες που να ταιριάζουν μεταξύ τους αλλά να μην έχουν το ίδιο μουσικό ύφος και διάθεση». Το οπερατικό τοπίο συνθέτουν, λοιπόν, οι μελωδίες των Πονκιέλλι, Τσιλέα, Μασκάνι, Τζορντάνο, Τζαντονάι και Λεονκαβάλλο, ένα τοπίο που διανθίζεται επίσης από κάποιες πινελιές ιταλικού και γερμανικού Ρομαντισμού, αφού θα ακουστούν ορχηστρικά και φωνητικά μέρη από έργα των Βέρντι και Βάγκνερ. Τον Γιόνας Κάουφμαν θα πλαισιώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τον διακεκριμένο Γερμανό αρχιμουσικό Γιόχεν Ρίντερ, που έχει συμπράξει επανειλημμένως με τον Κάουφμαν και έχει διευθύνει ουκ ολίγα έργα του λυρικού και συμφωνικού ρεπερτορίου σε γνωστά ευρωπαϊκά θέατρα και αίθουσες.

 «Δεν είχα καν ονειρευτεί ότι θα γινόμουν τραγουδιστής της όπερας», εξομολογήθηκε ο Γιόνας Κάουφμαν πριν μερικά χρόνια. Και σίγουρα δε θα φανταζόταν ότι, μια μέρα, ο διεθνής τύπος θα έγραφε διθυράμβους για το εύρος του ρεπερτορίου του, την υποκριτική του δεινότητα, την προσαρμοστικότητά του σε ποικίλα στιλ μουσικής, τη στιβαρή τεχνική του, το σκούρο ηχόχρωμα της φωνής του και την αισθησιακή σκηνική του παρουσία.

Γεννήθηκε στο Μόναχο πριν 42 χρόνια, σε μια οικογένεια «όπου όλοι άκουγαν όπερες και συμφωνίες», όπως λέει ο ίδιος. Σπούδασε μουσική στη γενέτειρά του, όπου μελέτησε δίπλα στους Τζέιμς Κινγκ, Χανς Χόττερ και Γιόζεφ Μέττερνιχ. Αργότερα παρακολούθησε σεμινάρια τελειοποίησης με τον Μάικλ Ρόουντς. Έκανε το ντεμπούτο του στο Κρατικό Θέατρο του Ζάαρμπρυκεν το 1994, ενώ σύντομα ακολούθησαν συνεργασίες με μεγαλύτερα γερμανικά θέατρα (Στουτγκάρδη, Αμβούργο) και σημαντικές μετακλήσεις στο εξωτερικό: Λυρική Όπερα του Σικάγο, Όπερα των Παρισίων, Σκάλα του Μιλάνου, Βασιλικό Θέατρο Λα Μονναί των Βρυξελλών, Κρατική Όπερα της Βιέννης, Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ, Φεστιβάλ του Εδιμβούργου, κ.ά.

Ιδιαίτερα καθοριστική για τη μετέπειτα πορεία του υπήρξε η στενή συνεργασία του (άρχισε το 2001) με την Όπερα της Ζυρίχης όπου εμφανίστηκε σε πολλές νέες παραγωγές, μεταξύ των οποίων «Η στέψη της Ποππαίας», ο «Ιδομενέας», «Η μεγαλοψυχία του Τίτο», η «Κάρμεν», η «Τόσκα», ο «Μαγικός Αυλός», «Η αρπαγή από το σεράι», ο «Ριγκολέττο». Το 2006 έκανε το ντεμπούτο του στο απαιτητικό βαγκνερικό ρεπερτόριο με τον «Πάρσιφαλ», ενώ ένα χρόνο μετά αναμετρήθηκε μουσικά και με τους «Αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης».

Σημαντικός σταθμός για την καριέρα του ήταν η συνεργασία του με το Κόβεντ Γκάρντεν, όπου τραγούδησε με μεγάλη επιτυχία τον πρώτο του Δον Χοσέ («Κάρμεν») υπό τη διεύθυνση του διάσημου μαέστρου Αντόνιο Παππάνο. Επιπλέον, το βρετανικό κοινό αλλά και οι κριτικοί τού επεφύλαξαν θερμή υποδοχή για τις ερμηνείες του –πάντα στη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου– ως Ρουτζέρο στην «Ρόντινε» του Πουτσίνι δίπλα στην Άντζελα Γκεοργκίου και ως Αλφρέντο στην «Τραβιάτα» με Βιολέττα την Άννα Νετρέμπκο. Από τις πρόσφατες επιτυχίες του ξεχωρίζει ακόμη η «Μανόν» του Μασνέ, στο Λυρικό Θέατρο του Σικάγο, όπου τραγούδησε για πρώτη φορά τον ρόλο του Ντε Γκριέ δίπλα στην εξαιρετική Γαλλίδα κολορατούρα Ναταλί Ντεσσαί.

Τα τελευταία δύο χρόνια, ο Γιόνας Κάουφμαν έχει αποσπάσει πλήθος εγκωμιαστικών σχολίων για την ερμηνεία του στον «Λόενγκριν», στο περίφημο Φεστιβάλ του Μπαϊρόιτ (2010) καθώς και στον «Βέρθερο», στην Όπερα του Παρισιού την ίδια χρονιά, ενώ στο μεταξύ προσέθεσε στο ρεπερτόριο του νέους ρόλους όπως αυτοί του Ροντόλφο στους «Μποέμ», του Ιταλού Τενόρου στον «Ιππότη με το ρόδο», του Φιντέλιο στην ομώνυμη όπερα του Μπετόβεν, του Μαουρίτσιο στην «Αντριάνα Λεκουβρέρ» κ.ά. Έχει ακόμη διακριθεί για τις ερμηνευτικές του επιδόσεις σε δύο σπάνιες όπερες γερμανόφωνων συνθετών: στα «Παιδιά του βασιλιά» του Χούμπερντινκ, καθώς και στον «Ρινάλντο» του Μπραμς.

Το… υπερπλήρες πρόγραμμά του περιλαμβάνει, για την περίοδο 2011-12, μετακλήσεις στην Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης («Φάουστ» και «Βαλκυρίες»), στο Κόβεντ Γκάρντεν (ντεμπούτο ως Αινείας στους «Τρώες» του Μπερλιόζ), στην Κρατική Όπερα του Μονάχου («Ντον Κάρλο»), στο Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ (επίσης πρώτη εμφάνιση ως Βάκχος στην «Αριάδνη στη Νάξο»), καθώς και περιοδείες, κοντσέρτα και ρεσιτάλ σε μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Ο διάσημος Γερμανός τενόρος έχει συμπράξει με προβεβλημένους μαέστρους της εποχής μας όπως οι : Παππάνο, Τήλεμαν, Μπίτσκοφ, Μπάρενμποϊμ, Γκέργκιεφ, Ντυνταμέλ, Ρατλ, Γκάτι, Λιβάιν, Αρνονκούρ, Ρίλινγκ, Γιάνσονς, Αμπάντο, Γκάρντινερ και άλλοι. Έχει πραγματοποιήσει κοινές εμφανίσεις με παγκοσμίου φήμης συναδέλφους του όπως ο Ρώσος βαρύτονος Ντμίτρι Χβοροστόφσκι, η Ρουμάνα σοπράνο Άντζελα Γκεοργκίου, ο Ουαλός μπασοβαρύτονος Μπρυν Τέρφελ, ο Ουρουγουανός μπασοβαρύτονος Έρβιν Σροτ κ.ά. Το πρώτο σόλο δισκογραφικό του άλμπουμ με τίτλο Romantic Arias, το οποίο κυκλοφόρησε το 2008 και μπήκε αμέσως στους καταλόγους των ευπώλητων διεθνώς, διαδέχθηκαν τρεις ακόμη ηχογραφήσεις και αρκετές οπτικοακουστικές παραγωγές (DVD) που σημείωσαν και αυτές μεγάλη εμπορική επιτυχία.

Τοπίο βεριστικό αλλά και ρομαντικό…

Το πρόγραμμα του γκαλά θα ανοίξει η Ορχήστρα με την Εισαγωγή από τους «Σικελικούς Εσπερινούς» του Βέρντι (1813-1901). Στη συνέχεια, ο Γιόνας Κάουφμαν θα ερμηνεύσει την άρια Cielo e mar από την «Τζοκόντα» του Πονκιέλλι (1834-1886), την οποία θα διαδεχθεί η ιδιαίτερα δημοφιλής μελωδία του «Χορού των ωρών» από την ίδια όπερα. Ακολουθεί η άρια Giuliettta! Son io!, ένα σπάνιο φωνητικό δείγμα από τον «Ρωμαίο και την Ιουλιέττα» του Ιταλού συνθέτη Ρικκάρντο Τσαντονάι (1883-19144).

Ιταλός είναι και ο Αλφρέντο Καταλάνι (1854-1893) που υπογράφει την όπερα «Λα Βαλλύ» από την οποία η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών θα παρουσιάσει το ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό πρελούδιο της Δ΄ Πράξης. Το πρώτο μέρος της βραδιάς θα συνεχισθεί με την περίφημη άρια La dolcissima effigie του Τσιλέα (1866-1950) από την «Αντριάνα Λεκουβρέρ» και θα ολοκληρωθεί με δύο αποσπάσματα από την «Καβαλλερία Ρουστικάνα» του Πιέτρο Μασκάνι (1863-1945). Το πρώτο απόσπασμα είναι ορχηστρικό (Ιντερμέτζο) και το δεύτερο φωνητικό. Πρόκειται για την άρια Addio a la madre, μια από τις γνωστότερες παρτιτούρες της ιταλικής φωνητικής μουσικής που έχουν γραφτεί για τενόρο.

Στο πρόγραμμα του δεύτερου μέρους τη θέση του παίρνει ο γαλλικός Ρομαντισμός με τον οργιώδη Βακχικό χορό από την όπερα «Σαμψών και Δαλιδά» του Σαιν-Σανς (1835-1921). Η ατμόσφαιρα αλλάζει, αμέσως μετά, με την άρια Ιmprovviso από τον «Αντρέα Σενιέ» του Τζορντάνο (1867-1948) την οποία έχουν σφραγίσει με την ερμηνεία τους μεγάλοι τενόροι του 20ού αιώνα όπως οι Τζίλι, Ντελ Μόνακο, Κορέλλι και Παβαρόττι. Η συνέχεια ανήκει στον Βάγκνερ (1813-1883), στο φημισμένο θριαμβικό Πρελούδιο της Γ΄ Πράξης από τον «Λόενγκριν» και στο ερωτικό τραγούδι του Ζίγκμουντ (Winterstürme wichen dem Wonnmond) από την 3η Σκηνή της Α΄ Πράξης των «Βαλκυριών» που θα αποδώσει ο Γιόνας Κάουφμαν. Λίγο πριν το τέλος, θα ακουστεί το υποβλητικά μελαγχολικό Intermezzo από την όπερα «Μανόν Λεσκώ» που φέρει την υπογραφή του «πατριάρχη» του ιταλικού βερισμού Τζάκομο Πουτσίνι (1858-1924). Η αυλαία αναμένεται να κλείσει με τη δημοφιλέστατη δραματική άρια Vesti la giubba από τους «Παλιάτσους» του Ρουτζέρο Λεονκαβάλλο (1857-1919), ένα έργο που πολλοί θεωρούν ως την όπερα-μανιφέστο του βερισμού.

[iframe width=”420″ height=”315″ src=”http://www.youtube.com/embed/QXEjZqYhgQQ” frameborder=”0″ allowfullscreen ]

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Καλλιτέχνης: Γιόνας Κάουφμαν
Περισσότερα από ΜΟΥΣΙΚΗ