Στο Τελ Αβίβ του 1997, η Ρέιτσελ Σίνγκερ βρίσκεται στην παρουσίαση του βιβλίου που έγραψε η κόρη της με θέμα μια προβεβλημένη επιχείρηση της Μοσάντ που έληξε με την εκτέλεση ενός διαβόητου βασανιστή των Ναζί από τη Ρέιτσελ. Ήταν το 1965 στο ανατολικό Βερολίνο, όπου συναντιούνται η Ρέιτσελ, ο Ντέιβιντ και ο Στεφάν, με σκοπό να απαγάγουν το Δρα Φόγκελ, τον διαβόητο ‘Χειρούργο του Μπίρκεναου’ και να τον φέρουν στο Ισραήλ για να δικαστεί για τα εγκλήματά του. Η αποστολή έχει πολλές δυσκολίες, αλλά οι τρεις νεαροί πράκτορες έχουν να αντιμετωπίσουν μία ακόμα μεγάλη πρόκληση: Να καταφέρουν να αντιμετωπίσουν την ερωτική ένταση που αναπτύσσεται, με τους δύο άντρες να διεκδικούν την 25χρονη κοπέλα. Κάποια χρέη δεν ξεπληρώνονται εύκολα, και όσα συνέβησαν εκείνες τις μέρες σημάδεψαν τη ζωή τους και τους ακολουθούν τρεις δεκαετίες αργότερα…
Η ταινία του Τζον Μάντεν στηρίζεται στο ισραηλινό βιβλίο (και την ομώνυμη ταινία) «Ha-hov» είναι ένα συναρπαστικό θρίλερ που, ακολουθώντας τις –συχνά απότομες- στροφές της πλοκής, γλιστράει επιδέξια ανάμεσα στην κατασκοπευτική δράση και το δράμα χαρακτήρων και σχέσεων, ξαναμοιράζοντας τα χαρτιά μετα από κάθε αποκάλυψη και ανατροπή. Στηρίζεται σε καλές ερμηνείες, με πρώτες την πάντα αξιόπιστη Έλεν Μίρεν και την ανερχόμενη Τζέσικα Τσαστέιν («The Tree of Life») στις δύο ηλικίες του χαρακτήρα της Ρέιτσελ που βρίσκεται στον πυρήνα της ιστορίας. Ξεχωρίζει και ο πολύπειρος Δανός Γέσπερ Κρίστενσεν στο ρόλο του αμετανόητου αλλά και εξαιρετικά ευφυή Ναζί. Δυνατό το μέρος που εκτυλίσσεται τη δεκαετία του ’60, αποκτά άλλη βαρύτητα όσο αποκαλύπτεται ο αντίκτυπός του στους, μεγάλους πια, χαρακτήρες, η τελική πράξη όμως έχει την τάση να ξεφύγει στην υπερβολή.
Θοδωρής Τσιάτσικας