Φημίζεται για τα «βελούδινα» έγχορδα, τα «χρυσά» χάλκινα και τα ασύγκριτα ξύλινα πνευστά. Από τις κορυφαίες Ορχήστρες στην Ευρώπη και τον κόσμο, η περίφημη Κοντσέρτχεμπαου του Άμστερνταμ είναι τακτική προσκεκλημένη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Φέτος δίνει δύο συναυλίες υπό τη διεύθυνση του Άντρις Νέλσονς, που στα τριάντα του χρόνια συγκαταλέγεται ήδη στα μεγαλύτερα ονόματα του πόντιουμ παγκοσμίως.
Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει έργα Τσαϊκόφσκι (Εισαγωγή-Φαντασία «Ρωμαίος και Ιουλιέττα»), Σαιν Σανς (Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 5, έργο 103) και Στραβίνσκι (“Πετρούτσκα”). Συμπράττει ο πιανίστας Ζαν-Υβ Τιμποντέ
Δεν πέρασε πολύς χρόνος από την ίδρυσή της το 1888 και η Ορχήστρα Κονσέρτχεμπαου εξελίχθηκε σε μία από τις καλύτερες της Ευρώπης. Ο ίδιος ο Ρίχαρντ Στράους την περιέγραψε ως “πραγματικά καταπληκτική, γεμάτη νεανική ζωντάνια και ενθουσιασμό.”
Ο χαρακτήρας της έχει διαμορφωθεί μέσα από το πέρασμα γενεών μουσικών, από την ιδιαίτερη σχέση που αναπτύχθηκε με τον καθένα από τους έξι αρχιμουσικούς της, όσο και από τις συνεργασίες της με δεκάδες σπουδαίους προσκεκλημένους μαέστρους.
Η Βασιλική Ορχήστρα Κονσέρτχεμπαου αποτελείται από 120 δεξιοτέχνες μουσικούς. Συνθέτες-μύθοι, όπως ο Στράους, ο Μάλερ, ο Ντεμπυσύ και ο Στραβίνστι έχουν διευθύνει την Ορχήστρα, ενώ ο Μπέλα Μπάρτοκ, ο Ραχμάνινοφ και ο Προκόφιεφ έχουν συμπράξει ως σολίστ, ερμηνεύοντας έργα τους. Σήμερα αυτή η παράδοση της συνεργασίας με σύγχρονους συνθέτες συνεχίζει αμείωτα.
Συμπράττει ο Jean-Yves Thibaudet,(Ζαν-Υβ Τιμποντέ) που θεωρείται “ένας από τους καλύτερους πιανίστες στον κόσμο”, γνωστός για τις συναρπαστικές ερμηνείες του, την ποιητική μουσικότητα του και την αξιοθαύμαστη τεχνική του. Περιζήτητος σολίστ, έχει ήδη συμπράξει με τις γνωστότερες Ορχήστρες του κόσμου. Αποκλειστικός συνεργάτης της δισκογραφικής εταιρείας Decca, έχει ηχογραφήσει πάνω από 40 άλμπουμ κερδίζοντας σημαντικές διακρίσεις και έχει προταθεί για το βραβείο Grammy.
Στο πόντιουμ, ο νεαρός λετονός αρχιμουσικός Andris Nelsons(Αντρις Νέλσονς), “η μεγαλύτερη και πιο λαμπερή ελπίδα για το μέλλον της μουσικής διεύθυνσης, ένα παράδειγμα μουσικότητας”, όπως τον έχει χαρακτηρίσει η έγκυρη εφημερίδα Der Tagesspiegel.