Τέσσερις διακεκριμένοι σολίστ, η Αγγελική Καθαρίου, η Κατερίνα Τσεντς, ο Δημήτρης Δεσύλλας και ο Δημήτρης Βασιλάκης παρουσιάζουν ένα αφιέρωμα στον Ιάννη Ξενάκη και στον Γάλλο ακαδημαϊκό και ελληνιστή François Bernard Mâche. Τους δύο άνδρες συνέδεε βαθιά εκτίμηση και πολύχρονη φιλία, η οποία ξεκίνησε με τη γνωριμία τους το 1958 στο πλαίσιο του Groupe de Recherches Musicales (GRM), καθώς και πνευματική συγγένεια που θεμελιώθηκε από τον κοινό φιλοσοφικό τους στοχασμό και την αγάπη τους για την ιστορία και την ελληνική αρχαιότητα.
Τα έργα Medusa, Kengir, Sopiana, Rasna, Achéron, Phénix του François-Bernard Mâche πλαισιώνουν τις συνθέσεις του Ιάννη Ξενάκη Rebonds για σόλο κρουστά, à R για σόλο πιάνο και Zyia για μεσόφωνο, φλάουτο και πιάνο, έργο γραμμένο το 1952 που θα παρουσιαστεί πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό. Αυτό το καλειδοσκόπιο έργων αποτελεί πρόσκληση για ένα ταξίδι στην αυθύπαρκτη ουτοπία της μουσικής, των αρχέτυπων εικόνων, της φύσης, των μύθων, εκεί όπου ψήγματα της δημοτικής παράδοσης συνδιαλέγονται με τα μουσικά ιδιώματα του 20ού αιώνα και αρχαίες γλώσσες συναντούν τους ηλεκτρονικούς ήχους δημιουργώντας νέα ηχητικά τοπία.
Διάρκεια:
1 ώρα & 40 λεπτά (με διάλειμμα)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
F.B. Mâche: Rasna
από τον κύκλο Trois Chants Sacrés για σόλο φωνή (α’ εκτέλεση στην Ελλάδα)
I. Xenakis: à R (Hommage à Ravel)
για σόλο πιάνο
F.B. Mâche: Achéron
για πιάνο και κρουστά (α’ εκτέλεση στην Ελλάδα)
F.B. Mâche: Sopiana
για φλάουτο, πιάνο και ηλεκτρονικά (α’ εκτέλεση στην Ελλάδα)
F.B. Mâche: Medusa
για σόλο πιάνο
I. Xenakis: Rebonds Α – Β
για multi-percussion
Διάλειμμα
F.B. Mâche: Kengir, chants d’amour sumériens
για μεσόφωνο και échantillonneur
F.B. Mâche: Phénix
για σόλο κρουστά
I. Xenakis: Zyia
για μεσόφωνο, φλάουτο και πιάνο (α’ εκτέλεση στην Ελλάδα)