Τι δεν πρέπει να χάσετε στο τριήμερο 2-4 Δεκεμβρίου
Ενδιαφέρουσες προτάσεις έχει η πολιτιστική ατζέντα και γι’ αυτό το τριήμερο. Ο κινηματογράφος μιλάει γαλλικά, με πολύ καλές ταινίες από Γαλλία και Βέλγιο. Η όπερα της Νέας Υόρκης έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής με την Rodelinda του Χέντελ. Προτάσεις από Ιταλία, Αργεντινή, ΗΠΑ μας βάζουν στον κόσμο της ροκ, της λάτιν μουσικής και της τζαζ. Στο θέατρο πρωτοποριακές ιδέες αποτυπώνονται στην σκηνή σε έργα, είτε κλασικά, είτε σε πειραματικές παραστάσεις.
Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου
ΜΟΥΣΙΚΗ:
-Ένα Αφιέρωμα στους Clash δεν είναι μια συνηθισμένη εκδήλωση. Καθώς αυτό τον Δεκέμβριο μπαίνουμε στον δέκατο χρόνο που ο Joe Strummer άφησε τον μάταιο κόσμο, στο An Club θα πραγματοποιηθεί ένα no-tribute στην μεγάλη punk μπάντα.
-Την ευκαιρία για ένα μαγικό ταξίδι στον κόσμο της Jazz & Blues μουσικής θα έχουν όσοι παρευρεθούν στο Penthouse 21, στις δύο συναυλίες της Sheila Cooper. Ο διεθνής Jazz τύπος έχει ασχοληθεί επανειλημμένα με την Sheila Cooper, δίνοντας έμφαση στην ικανότητά της να παίζει και να τραγουδάει με ένα χαρακτηριστικό συναισθηματικό βάθος.
ΘΕΑΤΡΟ:
– Κι ενώ ετοιμάζουν τις βαλίτσες τους για Βερολίνο, έπειτα από πρόσκληση του περίφημου θεάτρου Schaubühne, οι Blitz προλαβαίνουν να κάνουν μια “στάση” στο Μουσείο Μπενάκη, με την παράσταση “Γαλαξίας“. Ίσως η πιο πρωτοποριακή θεατρική ομάδα, παρουσιάζει μια τετράωρη performance με πρωταγωνιστές 8 ηθοποιούς που πίνουν μαζί με τους θεατές και θυμούνται ανθρώπους απλούς ή ιστορικές μορφές που πέθαναν, ιδέες που ξεχάστηκαν, αντικείμενα που έπεσαν σε αχρηστία, λέξεις κι εκφράσεις που πλέον δεν χρησιμοποιεί κανείς.
ΣΙΝΕΜΑ:
– Ο έρωτας και η ζωή είναι πόλεμος στο “Πολεμώντας για τη Νίκη” της Γαλλίδας Βαλερί Ντονζελί. Ένα αγόρι κι ένα κορίτσι, που εντελώς συμπτωματικά λέγονται Ρωμαίος και Ιουλιέτα, ερωτεύονται. Η εξέλιξη τη σχέσης τους θα φέρει ένα παιδί, τον Αδάμ (τυχαίο όνομα επίσης). Η σκληρή πραγματικότητα: Το παιδάκι έχει έναν όγκο στον εγκέφαλο. Μια μεγάλη δοκιμασία αρχίζει για την ψυχική ισορροπία, τη σωματική αντοχή και τη δύναμη της αγάπης των δύο νέων…
Σάββατο 3 Δεκεμβρίου
ΜΟΥΣΙΚΗ:
-Ο Federico Aubele, ένας 36άρης κοσμοπολίτης από το Μπουένος Άιρες, κάτοικος βασικά του Βερολίνου αλλά και της Βαρκελώνης τα τελευταία χρόνια, μας υπόσχεται ένα ακόμα ταξίδι στους ρυθμούς της Λατινικής Αμερικής. Φαίνεται πάντως ότι αγάπησε και τη χώρα μας, καθώς στην σκηνή του Gazarte θα πραγματοποιήσει ξανά συναυλία μπροστά στο κοινό της Αθήνας.
-Εκρηκτικές παρουσίες και συναρπαστικά τραγούδια από τους Ιταλούς Lacuna Coil. Οι Ιταλοί- ένα από τα πιο επιτυχημένα ροκ συγκροτήματα της εποχής μας- έρχονται στο Gagarin 205 έχοντας στο οπλοστάσιό τους και την τραγουδίστρια – δυναμίτη Cristina Scabbia!
ΟΠΕΡΑ:
Σε απευθείας μετάδοση από την Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών η όπερα του Georg Friedrich Haendel “Rodelinda“. Συγκλονιστική στο ρόλο που πρωτοπαρουσίασε στη Metropolitan Opera το 2004 επανέρχεται η Renée Fleming, έχοντας στο πλευρό της τη Stephanie Blythe και τον κόντρα-τενόρο Andreas Scholl, σε σκηνοθεσία Stephen Wadsworth. Διευθύνει ο Harry Bicket, ειδικός στο ρεπερτόριο Μπαρόκ.
Κυριακή 4 Δεκεμβρίου
-Ο μοναδικός Pat Metheny με το τρίο του, τους Larry Grenadier (κοντραμπάσσο) και Bill Stewart (ντραμς), επιστρέφει για μία συναυλία στο Παλλάς. Η εκδήλωση πραγματοποιείται μετά από 19 χρόνια από την τελευταία εμφάνισή του Pat Metheny στην Ελλάδα.
– Στο θέατρο Χορν “ο Γυάλινος Κόσμος“, ένα από τα σημαντικότερα έργα του Τέννεσι Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία μιας από τις πιο σημαντικές σκηνοθέτιδες της χώρας μας, της Κατερίνας Ευαγγελάτου. Κεντρικοί ήρωες της παράστασης μία μάνα, ένας γιος και μία κόρη. Τρείς χαρακτήρες εγκλωβισμένοι στη σκληρή πραγματικότητα. Με μοναδικά όπλα την φαντασία ή την ψευδαίσθηση προσπαθούν να ξεφύγουν από αυτήν. Πρωταγωνιστούν η Ναταλία Τσαλίκη και ο Αντίνοος Αλμπάνης.
ΣΙΝΕΜΑ:
-Το ποδήλατο ήταν πάντα ένα σημαντικό σύμβολο για την τέχνη, άρα και για το σινεμά. Από τον “Κλέφτη ποδηλάτων” του ντε Σίκα, πάμε τώρα στο”Παιδί με το ποδήλατο” των αδερφών Νταρντέν. Το έργο των πολυβραβευμένων Βέλγων σκηνοθετών είναι σκληρό και συνάμα ανθρωπιστικό, ενώ χαρακτηρίζεται από μια καίρια λιτότητα.