MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΔΕΥΤΕΡΑ
25
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ

Οδηγούμε στη Νάπολι το νέο Fiat Panda

Μεγαλύτερο, ομορφότερο, πιο άνετο, ακόμα πιο πρακτικό και φυσικά ιδανικό για μετακινήσεις ακόμα και στην πιο απαιτητική πόλη, το νέο Panda είναι πιο ολοκληρωμένο από ποτέ. Στην Ελλάδα θα έρθει τον ερχόμενο Φεβρουάριο, με τις παραγγελίες να ξεκινούν από τα μέσα Ιανουάριου.

Monopoli Team

Οι Ιταλοί είναι αυτοκινητάδες! Όταν θέλουν να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο, δίνονται και πιστεύουν σε αυτό, τότε μπορούν να κάνουν την υπέρβαση. H νέα γενιά Panda αποδεικνύει ακριβώς αυτό. Αισθητικά, είναι το πιο μοντέρνο μοντέλο που έχουν παράγει. Αφήνοντας κατά μέρος την τετράγωνη λογική των δύο προηγούμενων γενεών, το νέο Panda έχει περισσότερες καμπύλες, πιο μυώδες αμάξωμα και πιο νεανικό προφίλ, με την πρώτη ματιά να σε προκαλεί να το παρατηρήσεις.

Αυτό το διαπιστώσαμε και κατά τη διάρκεια της πρώτης οδηγικής επαφής μας στη Νάπολι, όπου έγινε η παγκόσμια παρουσίαση του μοντέλου. Όλα τα μάτια ήταν στραμμένα πάνω του. Σε κάθε δρόμο, σε κάθε στενό, οι Nαπολιτάνοι σταματούσαν για να το δουν. Έρχονταν από μπροστά, πήγαιναν πίσω, μας έλεγαν να ανοίξουμε το παράθυρο, για να το δουν και μέσα. Είχαν εντυπωσιαστεί με το αυτοκίνητο, αφού, αν και φτιάχνεται στην πόλη τους, ήταν η πρώτη φορά που το έβλεπαν.

Περνώντας στο εσωτερικό, η φρεσκάδα κυριαρχεί. Από τους συνδυασμούς χρωμάτων στις επενδύσεις, το ταμπλό και τα όργανα, έως τα καθίσματα, όλα είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα με προσοχή. Η πρακτικότητα βρίσκεται όπως και στα δύο προηγούμενα μοντέλα σε υψηλά επίπεδα, με δεκάδες χώρους για αντικείμενα σε όλη την καμπίνα. Στο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν ακόμα και τρεις επιβάτες (κάτι που ήταν δύσκολο στην προηγούμενη γενιά), με το πορτ-μπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 225 λίτρων.

Σε ό,τι αφορά στα μηχανικά σύνολα, στην ελληνική αγορά θα διατίθεται αρχικά με δύο κινητήρες βενζίνης και έναν πετρελαίου. Συγκεκριμένα, τον δικύλινδρο TwinAir Turbo 0.9 των 85 ίππων και τον γνωστό 1,2 λίτρου των 69 ίππων, όπως και τον 1.3 Multijet II των 75 ίππων. Αργότερα θα έρθουν και οι εκδόσεις με υγραέριο και φυσικό αέριο, με το Panda 4X4 να υπολογίζεται προς τα τέλη του 2012. Στη χώρα μας θα έρθει στις εκδόσεις Pop και Lounge, με 10 χρώματα αμαξώματος και 9 εσωτερικά, με τον εξοπλισμό -εκτός των άλλων- να περιλαμβάνει και Hill Holder system (συγκρατεί το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια εκκίνησης στην ανηφόρα), αλλά και το σύστημα «LSCM», το οποίο φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο σε περίπτωση εμποδίου μπροστά. Οι τιμές του θα ανακοινωθούν αργότερα, ωστόσο, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, θα κοστίζει γύρω στα 10.500 ευρώ.

Οδηγικά, είναι πιο σταθερό, ευέλικτο και σπιρτόζικο. Περνά σε στενούς δρόμους με χαρακτηριστική ευκολία, ο οδηγός έχει πολύ καλή οπτική επαφή χάρη στη ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, με την ανάρτηση, αν και λίγο σφιχτή, να απορροφά χωρίς κραδασμούς τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με άνεση στα 130-140 χλμ./ώρα, με τον diesel κινητήρα να έχει δύναμη από πολύ χαμηλά και να εντυπωσιάζει με τη λειτουργία του.  Αντίθετα, ο turbo TwinAir, αν και δεν έχει την απόδοση που απαιτείται μέχρι τις 2.500 σ.α.λ., από κει και πάνω δείχνει πιο ζωηρός, με την κατανάλωση να κυμαίνεται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα και τις εκπομπές ρύπων να είναι κάτω από 100 γρ./χλμ., γεγονός που σημαίνει και απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας.

Λουκάς Παπαλάμπρος

Περισσότερα από Προορισμοί