MENU
Κερδίστε Προσκλήσεις
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
22
ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ:
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ X
ΗΘΟΠΟΙΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΗΘΟΠΟΙΟ X
ΘΕΑΤΡΟ
ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΘΕΑΤΡΟ X
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Όπερα

Ο Φάουστ του Σάρλ Γκουνό στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Μια από τις δημοφιλέστερες γαλλικές όπερες, η οποία βασίζεται στο πρώτο μέρος της γνωστής τραγωδίας του Γκαίτε, παρουσιάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή στις 20 Ιανουαρίου 2012 και για οκτώ μόνο παραστάσεις, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών – Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη.

Monopoli Team

Βασίζεται στην διάσημη τραγωδία του Γκαίτε, όπου ο ηλικιωμένος επιστήμονας Φάουστ πουλά τη ψυχή του στον Μεφιστοφελή, με αντάλλαγμα τη νιότη και τον έρωτα. Στο επίκεντρο της όπερας δεν βρίσκεται τόσο ο ίδιος Φάουστ όσο η Μαργαρίτα, που μεταμορφώνεται χάρη στον έρωτα και τελικά πληρώνει σκληρά τις επιλογές της.

Ο σκηνοθέτης και διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ, Ρενάτο Τζανέλλα τοποθετεί την υπόθεση σε μια παλιά άδεια αίθουσα διδασκαλίας. Εκεί, μπροστά από μαυροπίνακες γεμάτους γνώση, ο Φάουστ μόνος, βασανίζεται από τα θεμελιώδη ερωτήματα περί ζωής, θανάτου, έρωτα, ευτυχίας. Μέσα στο θολωμένο μυαλό του συναντά τον Μεφιστοφελή, που με δέλεαρ τη Μαργαρίτα, τον πείθει να υπογράψει την συμφωνία με τον διάβολο.

Πιο ειδικά:
Α’ Πράξη / Γερμανία, 16ος αιώνας. Στο εργαστήρι του, ο Φάουστ, ένας ηλικιωμένος επιστήμονας, συλλογίζεται ότι οι έρευνές του δεν έχουν αποδώσει τίποτε, ενώ αντίθετα, τον έκαναν να προσπεράσει τη ζωή και τον έρωτα. Επιχειρεί να αυτοκτονήσει, καταριέται την επιστήμη και την πίστη και ζητά βοήθεια από τις σκοτεινές δυνάμεις. Εμφανίζεται ο Μεφιστοφελής, που τον δελεάζει με μία εικόνα της αθώας Μαργαρίτας και του προτείνει την εξής συμφωνία: εκείνος θα υπηρετεί τον Φάουστ στη γη με αντάλλαγμα ο Φάουστ να τον υπηρετήσει στην Κόλαση. Το δηλητήριο στην κούπα του Φάουστ μετατρέπεται σε ελιξίριο νεότητας, ο γερο-επιστήμονας μεταμορφώνεται σε γοητευτικό νέο και μαζί με τον Μεφιστοφελή ξεκινά να κατακτήσει τον κόσμο.

Β’ Πράξη / Στις πύλες της πόλης σπουδαστές, στρατιώτες και χωρικοί ευθυμούν. Ο Βαλεντίνος φεύγει για τον πόλεμο με τον φίλο του Βάγκνερ και εμπιστεύεται την αδελφή του Μαργαρίτα στον νεαρό φίλο του Ζήμπελ. Ο Μεφιστοφελής κερνά το πλήθος κρασί και τραγουδά έναν ύμνο στο «χρυσό μοσχάρι». Μιλά άσχημα για την Μαργαρίτα και όταν ο Βαλεντίνος υπερασπίζεται την τιμή της, το ξίφος του σπάει στον αέρα. Ο Βαλεντίνος και η παρέα του αναγνωρίζουν τις σκοτεινές υπερφυσικές δυνάμεις και αντιτείνουν το σήμα του σταυρού. Ο Μεφιστοφελής, ο Φάουστ και οι χωρικοί χορεύουν ένα βαλς. Εμφανίζεται η Μαργαρίτα στην οποία ο Φάουστ εκφράζει τον θαυμασμό του.

Γ’ Πράξη / Ο ερωτευμένος Ζήμπελ αφήνει ένα μπουκέτο στον κήπο της Μαργαρίτας. Ο Φάουστ ζητά από τον Μεφιστοφελή να του βρει επίσης ένα δώρο κι εκείνος αφήνει στο κατώφλι της κοπέλας μία κασετίνα με κοσμήματα κι έναν καθρέπτη. Η Μαργαρίτα που αναλογίζεται τη συνάντησή της με τον Φάουστ, βλέπει τα δώρα: σε λίγα λεπτά η σεμνή κοπέλα έχει μεταμορφωθεί σε φιλάρεσκη νέα γυναίκα, που μαζί με τη γειτόνισσά της Μάρθα υποδέχονται τον Φάουστ και τον Μεφιστοφελή στον κήπο. Αφήνει τον Φάουστ μονάχα να τη φιλήσει, όμως αφού εκείνος φύγει, μόνη, στο παραθύρι της, εύχεται να επιστρέψει. Έτσι συμβαίνει πράγματι, και με τη βοήθεια του Μεφιστοφελή είναι βέβαιο ότι ο νεαρός Φάουστ θα την ξελογιάσει.

Δ’ Πράξη / Ο Φάουστ εγκατέλειψε την Μαργαρίτα έγκυο. Εκείνη γέννησε το παιδί και ζει ως απόκληρη της κοινωνίας. Προσεύχεται στην εκκλησία, όμως τη σταματούν ο Μεφιστοφελής και μία χορωδία δαιμόνων. Ολοκληρώνει την προσευχή της, όμως τρομοκρατείται όταν ο Μεφιστοφελής την καταριέται. Καθώς ο Βαλεντίνος επιστρέφει από τον πόλεμο ο Ζήμπελ τού ζητά να συγχωρήσει την αδελφή του. Καθώς ο Βαλεντίνος εισέρχεται στην κατοικία της, φτάνουν ο Φάουστ με τον Μεφιστοφελή, που αμέριμνος τραγουδά στην Μαργαρίτα μία ειρωνική σερενάτα. Ο Βαλεντίνος βγαίνει, βλέπει τους δύο, καταλαβαίνει όσα έχουν συμβεί και επιτίθεται στον Φάουστ. Ο Μεφιστοφελής παρεμβαίνει στην ξιφομαχία με αποτέλεσμα ο Φάουστ να σκοτώσει τον Βαλεντίνο, που πριν ξεψυχήσει προλαβαίνει να καταραστεί την αδελφή του.

Ε’ Πράξη / Μάγισσες έχουν περικυκλώσει τον Φάουστ και τον Μεφιστοφελή. Σε μία σπηλιά ο Φάουστ συναντά βασίλισσες και εταίρες άλλων εποχών. Ο Μεφιστοφελής του υπόσχεται τον έρωτα των σημαντικότερων και ωραιότερων γυναικών στην Ιστορία. Η οργιαστική βραδιά διαρκεί ώσπου να φέξει. Καθώς ξημερώνει ο Φάουστ βλέπει σαν όραμα τη Μαργαρίτα και την καλεί. Ο Μεφιστοφελής τον βοηθά να μπει στη φυλακή όπου κρατείται η κοπέλα αφού σκότωσε το παιδί της. Μόνο το χέρι ενός θνητού μπορεί να σώσει τη Μαργαρίτα από το πεπρωμένο της και ο Φάουστ προτίθεται να της δώσει το δικό του, όμως εκείνη έχει θέσει την πίστη της στον Θεό. Σε παραλήρημα βλέπει τα χέρια του Φάουστ βαμμένα με αίμα, τον απωθεί και λιποθυμά. Ο Μεφιστοφελής φωνάζει ότι η Μαργαρίτα κρίθηκε: Προστατεύεται λόγω της πίστης και της μεταμέλειάς της. Του αρκεί να σύρει τον Φάουστ μαζί του στην Κόλαση. Η Μαργαρίτα ανεβαίνει στους ουρανούς καθώς άγγελοι τραγουδούν ότι έχει σωθεί.

Μουσική διεύθυνση Μύρων Μιχαηλίδης
Σκηνοθεσία – Χορογραφία – Κινησιολογία Ρενάτο Τζανέλλα
Σκηνικά Αλεσσάντρο Κάμερα
Κοστούμια Κάρλα Ρικόττι
Φωτισμοί Βινίτσιο Κέλι
Διεύθυνση χορωδίας Νίκος Βασιλείου

Προπώληση εισιτηρίων από τα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη και από τα ταμεία τoυ ΘΕΑΤΡΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑ, Ακαδημίας 59-61

Ημερομηνίες παραστάσεων: 20, 21, 22, 24, 25, 27, 28, 29 Ιανουαρίου

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Σκηνοθεσία: Ρενάτο Τζανέλλα


Παίζουν: Έρικ Κάτλερ (20,22,24,27,29/1) Αντρέι Ντουνάεφ (21,25/1) Γκουστάβο Πόρτα (28/1) Αλεξία Βουλγαρίδου (20,22,24,27,29/1) Τσέλια Κοστέα (21,25,28/1) Παάτα Μπουρτζουλάτζε (20,22,29/1) Τάσος Αποστόλου (21,25,28/1) Ασκάρ Αμπντρατζάκοφ (24, 27/1) Δημήτρης Πλατανιάς (20,22,24,27/1) Διονύσης Σούρμπης (21,25,28,29/1) Δημήτρης Κασιούμης (20,22,24,27,29/1) Διονύσης Τσαντίνης (21,25,28/1) Ειρήνη Καράγιαννη (20,24,27/1) Γεωργία Ηλιοπούλου (21,22,25,28,29/1) Ινές Ζήκου (20,22,24,27/1) Αγγελική Καθαρίου (21,25,28,29/1)

Περισσότερα από ΘΕΑΤΡΟ