Τι ιστορία μαθαίνουν τα παιδιά στα σχολεία;- Συζήτηση στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών θα πραγματοποιηθεί στις 8 Φεβρουαρίου συζήτηση για την εκπαιδευτική προσέγγιση της νεότερης ελληνικής ιστορίας, με τίτλο «Η διδασκαλία της μεταπολεμικής ιστορίας μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια».
Ακαδημαϊκοί και ερευνητές συνομιλούν με το κοινό διερευνώντας τον αποκλεισμό από την σχολική ύλη των γεγονότων της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Είναι γεγονός ότι τα σχολικά βιβλία δεν κάνουν διεξοδική αναφορά στα γεγονότα της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, σαν να έχουν κάποιο είδος φόβου απέναντί της. Για παράδειγμα ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος φαίνεται να μη διδάσκεται στα σχολεία, ή αν διδάσκεται, αποκρύπτονται σημαντικές λεπτομέρειες. Αντίθετα, σε σχολεία της Γερμανίας τα παιδιά μαθαίνουν και την παραμικρή λεπτομέρεια για την πτώση του τείχους του Βερολίνου.
Η εκδήλωση εντάσσεται στον κύκλο «Η αφήγηση της Ιστορίας και η διδασκαλία της ως ιστορικά φαινόμενα» και φιλοδοξεί να αναδείξει κρίσιμα ζητήματα όπως η διαμόρφωση της συλλογικής συνείδησης μέσα από την αντιμετώπιση του μαθήματος της Ιστορίας στο σχολείο και μέσα από τη δημόσια συζήτηση για θέματα ιστορίας, ή το ζήτημα της διάστασης που συχνά παρατηρείται ανάμεσα στην Ιστορία των ειδικών ιστορικών και την «επίσημη» σχολική εκδοχή της ιστορίας αλλά και τη δημόσια ιστορία γενικότερα, και τέλος το πώς πολιτικοί στόχοι και γενικότερες κοινωνικές τάσεις μιας εποχής επηρεάζουν τον τρόπο διδασκαλίας της Ιστορίας.
Ομιλητές:
Αντώνης Λιάκος: Καθηγητής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Βασίλης Παναγιωτόπουλος: Ομότιμος Διευθυντής Ερευνών στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών
Χάγκεν Φλάισερ: Καθηγητής Νεότερης Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ιάσονας Χανδρινός: Υποψήφιος Διδάκτορας Νεότερης και Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Συντονίστρια: Αριστοτελία Πελώνη: Δημοσιογράφος, Εφημερίδα Τα Νέα
Ώρα έναρξης: 19:00
Μικρή Σκηνή
Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας. Η διανομή των δελτίων εισόδου ξεκινά μία ώρα πριν την εκδήλωση.
Τηλ: 2130023192